August 21st, 2020

Pelakon dan penyanyi, Abby Abadi tampil menjelaskan maksud sebenar pembedahan Bariatric kepada netizen setelah ada yang mendakwa bahawa pembedahan itu merupakan prosedur untuk membuang lemak.

Menurut Abby, dia pernah melakukan pembedahan tersebut yang merupakan prosedur menebuk di beberapa bahagian supaya dapat mengurangkan kapasiti perut.

Dia dilihat tampil menangkis dakwaan itu di laman instangram miliknya baru- baru ini. Dalam pada masa yang sama, Abby turut memaparkan beberapa keping foto perubahan sebelum dan selepas dia menjalani prosedur itu.

View this post on Instagram

Rakyat Melezia ? Gambar pertama: Berat dah berat dah masa tu.. kurang lebih dah 79/80 ? Ramadhan 2020 . Gambar kedua: Selepas PKP, naik mendadak.. 92kg dgn ketiggian 164cm, mmg nmpk bengkak sana sini. Tapi tak sampai kategori badak lagi k hihi.. Dobok2 manja bak kata @azzaelite ? . Gambar ketiga: Hari ni.. selepas 20hari Bariatric.. dpt rasa inci kurang byk, tp berat tak byk turun.. masih 5/6kg jugak. Baru lagi… terima seadanya.. Yelah! nk cepat2 nk gi manakan? exercisepun malas, caner haha ?? Tapi gmbr ni nmpk kurus sgt konon sbb angle. Suami ambil 20 kali baru dpt ?? . Tu cerita gmbr, nk bagi faham.. Tapi Segelintir Rakyat Melezia mmg suka hentam kromo je kalau nk berkomen kat laman sosial.. geram je kita. Nasiblah kalau kena block sbb kita cepat terperanjat ?? . Kita sembang baik punya pasal Bariatric Surgery yg kita buat dgn @dr.mustafamt , paling jujur dah rasanya cerita dari mula sampai lah perkembangan terkini, tiba2 masuk kata kita buang lemak.. bulehlah kurus bayar puluh2 ribu.. ayooo! Bariatric surgery tu bkn buang lemak yang… tak kurus tiba2 pun… dia sejenis penebukkan pada beberapa bahagian perut utk kecikkan kapasiti perut tu supaya SAKA makan kita berkurang.. faham?? ?? . Masa buat tak sedar, dah sedar sakit sikitlah manja2.. mcm Sy sesak nafas sikit haritu.. pastu mlm tidur lena. Esok tu dah buleh bergerak mcm biasa. Kul 10am dah siap2 mandi nk balik.. sekejap je sakit (utk sy lah.. kalau yg ada mcm2 masalah kesihatan, mungkin berbeza. Kena refer doc mustafa ye ? . Berat lepas buat hari pertama tak berganjakpun sbb baru sgt kan.. lepas pada tu mmg takde selera nk makan sgt. Kalau makan pun, tak buleh byk, tumpang2 je pinggan org.. gitulah kaedahnya ya.. Seminggu sblm buat kena minum susu je. 2 minggu pertama pulak lepas buat, minum susu dgn makan kuah/sup2 je. (No minyak/no sugar/ no apa lagi? lupa ??) . Dari situlah mula turun sikit demi sikit berat kita tu. Bukan sbb dah buat, tiba2 kurus.. lambert lagi ??? Dah episod ke 6 ke, ke tujuh kita bercerita.. ditanya lagi, tanya lagi.. Ada tu tak tanya, tuduh ikut selera.. rotan nanti baru tahu ? #BariatricJourneywith @dr.mustafamt #siaranulangan

A post shared by Mencari redha ALLAH (@abby_abadi112) on

“Ayooo! Pembedahan Bariatric itu bukan buang lemak yang..tak kurus tiba-tiba pun. Dia sejenis penebukkan pada beberapa bahagian perut untuk kecikkan kapasiti perut tu supaya saka makan kita berkurang. Faham?”

Abby turut menceritakan bagaimana keadaannya selepas menjalani pembedahan tersebut dan meminta mereka di luar sana yang berkeinginan menjalani pembedahan itu supaya menasihatkan pakar yang bertauliah.

View this post on Instagram

?Set Dayana ? Sesuai utk semua wanita2 terutama yg suka bergaya tp dalam masa yg sama tetap berusaha utk menjaga hal DIA. Design terhad.. tp size jangan risau.. daei berat 55kg hingga 130/140kg buleh pakai. Kita buat dua free size ye.. Click je no Whatspp di bio IG Sy, kita bincang . Kalau jadi, yg dekat2 buleh di COD. Yg jauh kita poskan ye. Marilah mari. Harga asal RM189, skrg dah murah lagi rm139 je tau hehe.. Ni pakai 5/10 tahunpu tak rosak apapun walaupun dibasuh mesin hehe.. kira balik modal dah la tu ? . click no whatspp di bio IG Sy utk terus berurusan ye. 0193595121/0139252112. Sy tunggu. Beli baju ada benda nk bg free. Walaupun kecil, tp bila pakai ALLAH sayang lebih tau.. Laii laiii ??? . ps: Ini kawan2 Sy yg sama2 dgn Sy berniaga & berharap hanya pada ALLAH: @ecahgojes sanitizer bidara/ mcm2 adalah hehe @jaiezzany gadget/ facemask/ rempeyek ? @azzaelite kaftan cantik, tudung insaf, bedak sejuk @azlanazza kurta / kemeja batik @puteh_amy choco jar, serunding mcm2 lagi? @huraizah_jaja sambal Pawana? @adiempire88 mangga/jambu assamboik ?? @memeysuhaiza @normey.hq ? @normanhakim_786 @babybalmbam ? @syafiq_norz air khatira? @_salinasaibi_ korset ?? @aerinsaibi kasut, handbag??? @shafirasaibi tauhu bergedil ????? @zarinazainuddin_ pulut kuning.

A post shared by Mencari redha ALLAH (@abby_abadi112) on

“Esok tu dah boleh bergerak macam biasa. Pukul 10 pagi dah siap-siap mandi nak balik. Sekejap je sakit (untuk saya lah). Kalau yang ada macam-macam masalah kesihatan, mungkin berbeza. Kena rujuk doktor Mustafa ye..”

Dia sebelum ini mendedahkan berat badannya turun hampir lima kilogram hanya selepas dua minggu proses pembedahan itu berlaku.

July 15th, 2020

Sempena menyambut ulang tahun perkahwinan yang ke-5 pada Ogos depan, Faizal Zakaria meluahkan rasa cinta terhadap isterinya iaitu pelakon Abby Abadi.

abby abadi suami tak jadi yang terbaik

Menurutnya, biarpun masih gagal menjadi seoarang suami yang terbaik namun kasih sayang yang dicurahkan oleh Abby kepadanya masih tidak lekang.

“Kesabaran mu menghadapi liku-liku kehidupan tanpa ada keluhan…kau tabah hadapi segalanya, walaupun ada kalanya kau dihimpit keresahan namun itu tidak menudarkan kasih sayangmu pada diri ini.”

Faizal yang lebih mesra disapa Jai memuat naik video kenangan manis mereka bersama yang disuntingnya sendiri di laman instagram.

View this post on Instagram

A post shared by Faizal Zakaria (@jaiezzany)

“Sayang, 5 tahun…maaf diri ini masih gagal menjadi suamimu yang terbaik. 5 tahun diri ini masih terasa belum sempurna, malah masih banyak kekurangan, maaf ya sayang.”

Malah, Jai juga sempat menitip doa buat isterinya agar kehidupan mereka sentiasa diberkati dan dirahmati olehnya.

“Kutitipkan doa, agar Allah tempatkan mu di syurgaNya bersama mereka yang menjadi kekasih Allah, diberkati dan dirahmati kehidupanmu hingga akhir hayat”

abby abadi suami tak jadi yang terbaik

Menjengah ke ruangan komen, perkongsian yang mendapat puluhan ribu tontonan di laman berkenaan dipenuhi dengan komen murni daripada netizen yang tidak putus-putus mendoakan kesejahteraan pasangan ini.

Untuk rekod, pasangan ini telah melangsungkan perkahwinan pada 14 Ogos 2015. Hasil perkongsian hidup tersebut, pasangan ini dikurniakan seorang cahaya mata lelaki iaitu Muhammad Danial Firman yang dilahirkan secara pra-matang namun gagal diselamatkan apabila disahkan meninggal dunia selepas 70 hari dirawat di hospital.

Bagaimanapun, pasangan ini mempunyai tiga orang anak angkat iaitu Muhammad Fayyad, Maisara Dayana Fathia dan Maira Dada Farisa.

July 9th, 2020

Menjelaskan sebab mengapa dirinya sering memuat naik foto anak perempuannya, Marissa Dania Hakim, di Instagram berbanding foto anak-anaknya yang lain selepas ada yang mendakwa dia bersikap pilih kasih, pelakon Abby Abadi tampil menjelaskan ia berikutan ulang tahun kelahiran Dania yang baru disambut pada hari Ahad lalu.

abby abadi pilih kasih

“Satunya dah ni kebetulan birthday Dania, jadi banyaklah gambar dia hehe. Pastu baby Danisha saya tu tak suka bergambar, taknak dia posing macam kakaknya ni. Karakter berbeza.”

Pelakon drama Gerak Khas itu menjelaskan perkara berkenaan di laman Instagram miliknya selepas wujud segelintir pihak yang mempertikaikan tindakannya itu. Ujar Abby, dirinya hanya melayan kesemua anak-anaknya sama rata tanpa ada beza.

“Takdanya saya lebihkan Dania. Semua anak sama rata ja saya layan. Yang komen tu, cara dia macam tak puas hati ja, walhal dah 8888 kali saya cerita.”

Terdahulu, Abby pernah berkahwin dengan Norman pada tahun 2002 dan bercerai pada tahun 2008. Hasil perkahwinan itu, Abby dan Norman dikurniakan tiga orang anak iaitu Mohamed Danish Hakim, Marissa Dania Hakim dan Maria Danisha Hakim.

View this post on Instagram

A post shared by Mencari redha ALLAH (@abby_abadi112)

Bagaimapun, Abby kemudian mendirikan rumah tangga bersama Faizal pada 14 Ogos 2015. Pasangan itu dikurniakan bayi pra-matang tahun lalu, namun meninggal dunia selepas 70 hari dilahirkan.

Sehingga kini, Abby dan suami sudah memiliki tiga orang anak angkat, Muhammad Daiyan Fayyadh, Maisara Dayana Fathia dan Maira Darda Farisa.

Sumber: Gempak

May 28th, 2020

Umum mengetahui bahawa Abby Abadi dan Norman Hakim mengekalkan hubungan yang baik di antara satu sama lain meskipun memilih untuk berpisah pada tahun 2008 selepas 6 tahun berkahwin.

Bahkan kesemua anak-anak bekas pasangan itu mempunyai hubungan yang baik dengan adik-beradik tiri mereka. Kadang-kadang majlis hari jadi pun disambut sekali. Ini membuktikan bahawa pasangan yang berpisah sebenarnya boleh mengekalkan hubungan yang baik.

keluarga abby abadi dan norman hakim

Sama juga seperti tahun ini apabila pasangan Norman Hakim dan Memey Suhaiza serta pasangan Abby Abadi dan Jai telah menyambut lebaran bersama.

Apa yang menarik perhatian ramai ialah apabila Abby Abadi memuat naik satu video yang merakamkan kedua-dua pasangan itu bersalaman dan memohon maaf antara suami dan isteri masing-masing.

 

View this post on Instagram

 

Senda Gurau PKP ?? @jaiezzany @normanhakim_786 @memeysuhaiza . Dato Sri @aliffsyukriterlajaklaris Sy dapat dah content utk Abby Abadi Channel.. haha.. masuk sini sikit, yg panjang masuk utube kan? ? Nanti malam Sy masukkan ke utube pulak ye.. biar panas! ? . ps: rasa2 Oman nak tak salam dgn Sy?? ??

A post shared by Mencari redha ALLAH (@abby_abadi112) on

Walaupun hanya sekadar gurauan, ramai netizen yang sepertinya tidak menyukai tindakan Abby Abadi yang cuba bersalaman dengan Norman Hakim sambil disaksikan oleh Memey dan Jai.

Bagi segelintir netizen, Abby Abadi sepatutnya menjaga batasan dengan bekas suaminya itu tambahan pula wanita itu menonjolkan imej muslimah.

Pun begitu, ada juga yang terhibur melihat telatah Abby Abadi yang tidak segan untuk mengusik bekas suaminya itu.

Lain pasangan, lain cara gurauannya. Sekiranya pasangan masing-masing tidak kisah, jadi sepatutnya tidak menjadi masalah kepada orang lain juga.

Sumber: Forum CARI