Written by Bella | March 19th, 2019

Fesyen yang digayakan oleh pelakon Rozita Che Wan sering kali menjadi buah mulut ramai. Terbaru, penampilan beliau ketika hadir ke majlis ulang tahun pertama Siti Aafiyah dikritik netizen.

Mereka mempersoalkan mengapa pula Che Ta harus memakai cermin mata hitam yang saiznya agak besar dalam sebuah majlis yang diadakan di dalam hotel, bukannya kawasa terbuka. Ada pula yang mengatakan, adakah beliau sengaja ingin meraih publsiti murahan?

Tidak hanya berdiam diri, Che Ta tampil mempertahankan dirinya dan menjelaskan beliau terpaksa memakai cermin mata hitam kerana sakit mata.

Sebenarnya, sudah beberapa hari saya sakit mata. Namun, disebabkan sudah berjanji dengan pihak pengurusan Siti selain menghormati jemputan, saya penuhi juga. Saya memang berbesar hati hendak memeriahkan majlis.

Cuma, sebelum pergi, saya memikirkan bagaimana mahu memenuhi jemputan dengan mata yang sakit. Hinggalah teman baik saya menyarankan memakai cermin mata gelap. Saya tahu, mungkin ada yang rasa janggal saya bergaya begitu. Tidak mengapa, apa yang penting, Allah tahu niat saya.

Cuba kalau ada artis lain melaram dengan memakai cermin mata gelap di acara anugerah pada sebelah malam,  ada tak yang cakap itu dan ini?.

Biasalah, sebagai selebriti memanglah apa sahaja yang dilakukan menjadi perhatian ramai dan menerima pelbagai kritikan. Bersabarlah je lah Che Ta.

Sumber Berita : BH ONLINE

Written by AbangNara | October 24th, 2018

Kecomelan Aaisyah Dhia Rana iaitu anak hasil perkahwinan Che Ta dan Zain Saidin sememangnya mencuri perhatian ramai. Keletah Aaisyah menyebabkan ramai yang bertanyakan soalan “tak nak anak lagi ke” kepada selebriti popular tersebut. Iyerlah, kalau keluar seorang lagi anak, lelaki pulak tue, mesti kacak dan hensem seperti ayahnya. Lagipun baka suami kacak, isteri cun melecun takkan anak sorang je kan?

che ta

Baru-baru ini menerusi akaun Instagramnya, Che Ta memaklumkan bahawa dirinya memang teringin untuk menimang cahaya mata lagi. Namun begitu di kala usianya yang sudah menjangkau lebih 40 tahun, sudah tentu pelbagai risiko perlu difikirkan terlebih dahulu. Untuk makluman, wanita berusia 40 ke atas sememangnya tidak digalakkan untuk hamil kerana takut pelbagai komplikasi. Sudah tentu perkara ini diketahui oleh Che Ta sekaligus menyebabkan dia berfikir lebih mendalam sebelum mengambil sebarang keputusan. Bak kata Che Ta, “aligment dah lari”. Hehehe.che ta

Apa pun para pengikut Che Ta di laman sosial masing-masing berkongsi pendapat yang menarik mengenai tajuk ini. Seronok juga membacanya. Memang ramai yang teringin nak tengok ‘mini Zain Saidin’.

che ta

che ta

Apa pun keputusan terletak di tangan Che Ta dan Zain Saidin. Mengandung itu boleh namun jangan sampai membahayakan kesihatan sendiri dan juga anak dalam kandungan. Kita doakan yang terbaik buat pasangan ini.

Written by Bella | August 7th, 2018

Sebelum ini, pelakon jelita Rozita Che Wan ataupun lebih mesra dengan panggilan Che Ta meluahkan rasa tidak puas hatinya terhadap sesetengah wanita yang suka merampas suami orang lain serta sanggup menghancurkan rumah tangga dan hati wanita lain.

Kali ini, menerusi akaun Instagramnya, Che Ta mengkritik pula lelaki yang mempunyai perangai gatal suka pada wanita lain meskipun sudah berstatus seorang suami dan dikurniakan isteri yang cantik.

Apa yang menjadi perhatian ramai dan mencuit hati netizen apabila Che Ta boleh menyamakan lelaki berperangai miang ini seperti seekor naga yang mahu terkam wanita.

Beberapa netizen turut berkongsi pendapat mengenai isu ini. Ramai jugalah yang mengambil kesempatan dengan ‘membawang’ kaum lelaki yang dianggap tidak pernah bersyukur dengan apa yang mereka ada. Ada juga yang mengatakan sudah fitrah seorang lelaki untuk bersikap sebegitu.

Amboi Che Ta geram dengan siapa la tu agaknya sehingga ibaratkan seperti naga terkam wanita pula. Apa-apa pun, tidak semua lelaki bersikap miang, mereka hanya ‘usha’ sahaja tetapi isteri tercinta masih dalam hati. Heh..Apa pula pendapat anda?

Written by Bella | June 7th, 2018

Sebut sahaja nama Rozita Che Wan ataupun Che Ta, beliau memang cukup dikenali sebagai seorang yang gemar memakai bulu mata palsu. Pendek kata, memang dah jadi ‘trademark’ pelakon jelita itu. Malah, beliau juga seorang yang suka menggayakan pelbagai jenis fesyen yang anggun dan terkini.

Namun, penampilan Che Ta yang agak ringkas baik daripada segi pemakaian dan juga solekan mendapat perhatian netizen. Menerusi sebuah video yang dimuat naik oleh beliau di Instagram, ramai yang memuji betapa cantik dan mudanya Che Ta tanpa memakai bulu mata palsu.

Bukan sahaja netizen yang puji tetapi beberapa rakan artis antarnya Umie Aida dan Daphne Iking. Memang terpukau mereka melihatan keayuaan wajah Che Ta yang lebih ‘natural’.

Terserlah betul kecantikan sebenar wajah Che Ta, tetapi beliau ada beritahu suami tercinta, Zain Saidin gemar melihat beliau tampil dengan bulu mata palsu. Tidak apa, yang penting jaga hati suami dan biarlah suami sahaja yang tahu  kejelitaan isteri. Betul tak?