Written by AbangNara | July 10th, 2014

Hahaha. Tergelak besar Abang Nara apabila membaca kata-kata Maria Farida ini. Susulan  isu bikini yang dikongsikan menerusi akaun Instagramnya baru-baru ini, Maria Farida mempersoalkan komen para peminat yang menyuruhnya solat istikarah untuk membuat pilihan tepat. Bagi Maria, komen tersebut mempersendakan agama kerana solat istikarah dilakukan bukan untuk tujuan sebegitu. Kelakar kan?
maria faridaMungkin Maria Farida tidak dapat memahami kata-kata sindiran yang ditujukan kepadanya. Jujur juga si ‘hot mom’ ini rupanya. Kata Maria Farida menerusi Mstar Online:-

Dalam banyak-banyak kritikan yang saya terima, ada peminat yang meminta saya buat solat sunat Istikarah dan adakah individu itu faham apa tujuan solat itu?

Bagi saya ada sesetengah pengikut ini memberikan kritikan secara kurang bijak dan begitu berani mempersendakan hal berkaitan soal agama.

Mana-mana komen yang melampau saya padam tetapi yang tegur secara baik saya kekalkan kerana saya tahu mereka ikhlas dalam menegur saya dengan cara berhemah.

Saya bukannya seorang yang ego sehingga tidak boleh menerima kritikan dan pandangan orang lain tetapi biarlah dengan cara yang betul

maria farida

Namun sekurang-kurangnya Maria Farida tahu juga tujuan sebenar solat istikarah. Manalah tahu kerana kejujurannya, Maria betul-betul buat solat istikarah seperti yang disarankan. Tak ke kes berat tue? Hehehe. Buat Maria, pesanan Abang Nara, lain kali kalau nak minta pendapat para pengikut, mungkin boleh kongsikan benda lain selain pakaian dalam. Kang tak pasal-pasal kena komen solat istikarah sekali lagi. Hehehe.

Written by AbangNara | June 17th, 2014

Aik. Pelik tapi benar. Susulan gambar bikini yang mendapat pelbagai komen hangat daripada pengikutnya di Instagram, Maria Farida menganggap mereka yang berbuat demikian sebagai berpemikiran kotor. Bagi Maria Farida, itu hanyalah gambar sejenis pakaian mandi yang diletakkan di atas katil, bukannya gambar dirinya memakai pakaian tersebut.
maria faridaKalau begitulah kata Maria Farida, nampaknya kita yang berpemikiran kolot dan perbuatannya itu adalah satu perkara biasa yang tak perlu digembar-gemburkan. Kata Maria Farida menerusi Mstar Online:-

“Ia hanyalah sejenis pakaian mandi yang diletakkan di atas katil. Mereka (pengikut) melenting dan kecoh seolah-olah saya memakai bikini tersebut dan memuat naik gambar saya ke Instagram.

Takkan mereka tak pernah melihat bikini sebelum ini? Dan saya tidak pernah suruh pun melihat foto-foto yang saya muat naik. Itu hanyalah pemikiran kotor mereka terhadap baju itu. Apa yang mereka cakap semua tidak masuk akal.

Bayangkan ada yang siap mengutuk dan pada masa sama memberi ceramah agama sedangkan apa yang mereka buat dengan mengutuk orang sudah menunjukkan ia salah di sisi agama Islam.

Entahlah, bagi saya ia hanyalah perkara kecil sahaja dan rasa kelakar pula apabila ramai yang mengambil serius dengan foto tersebut.

Saya tertanya-tanya adakah pengikut-pengikut lelaki yang memberi komen ini akan menutup mata mereka apabila melalui kedai-kedai pakaian dalam di pusat beli belah?

maria farida

Nampaknya Abang Nara pun kenalah bersihkan sedikit pemikiran Abang Nara. Kotor sangat dah nie. Korang pun marilah bersama-sama kita bersihkan pemikiran kita. Setakat gambar bikini, apalah sangat kan? Kita tak perlu kecoh-kecoh dah lepas ini. Semuanya bergantung kepada cara pemikiran kita. Tak gitu? Hehehe.

Written by AbangNara | June 16th, 2014

Wow. Memang tak sangka perkara sebegini akan dikongsikan oleh selebriti tempatan di akaun media sosial. Seram jugak takut terend sebegini akan menular kepada selebriti-selebriti lain. Kalau Maria Farida tak apalah lagi sebab dia kan “hot mom”. Sukar juga untuk membantu Maria Farida memilih bikini yang paling sesuai untuk dirinya. Rasanya semua pun sesuai kot. Hehehe.

maria farida bikini

Berkongsi gambar di bawah dengan caption “Can’t decide on which one… hmm“, reaksi yang diterima daripada pengikut Maria Farida tersangatlah epik. Ada yang meminta Maria Farida untuk solat istikarah, ada yang minta cuba satu demi satu dan dikongsi gambar di Instagram (pandai betul korang nie) dan ada yang siap cadangkan warna lain lagi. Hehehe. Tak tahu sama ada mereka benar-benar jujur atau sekadar menyindir pelakon ini.

maria farida bikini

Yang mana satu paling sesuai untuk Maria Farida pada pandangan anda? Memang sukar keputusan yang perlu dibuat oleh Maria Farida sehingga terpaksa berkongsi permasalahannya ini di Instagram. Abang Nara yakin dengan “input” yang diterima daripada para pengikutnya, Maria Farida sudah pun membuat keputusan. Diharap Maria Farida akan sudi berkongsi gambarnya dengan bikini pilihan kelak. Heheh.

P.S: BMW 3 series Turismo akan dipasang di Malaysia

Written by AbangNara | July 8th, 2013

Menarik juga membaca kata-kata yang dikeluarkan oleh Maria Farida menerusi suratkhabar Kosmo hari ini. Kesimpulan yang Abang Nara dapat buat ialah, ada Tan Sri yang sudah cuba menjadikan Maria Farida sebagai isterinya. Fuh~~

maria farida

Nasib baiklah Maria Farida bukannya seorang wanita yang mengejar wang ringgit. Walaupun terlepas gelaran Puan Sri, itu bukanlah yang dikejar oleh “hot mom” ini. Kata Maria Farida:-

Tipulah kalau saya kata tidak ada lelaki yang lamar saya. Memang ramai yang melamar tetapi hati tidak berkenan. Kalau saya jenis wanita yang kejar wang ringgit sudah lama saya berkahwin dan sekarang sudah bergelar puan sri agaknya. Bagi saya tidak kisahlah berapa umur lelaki itu, apa yang penting saya harus cintakan dia bukan kekayaannya. Jika tidak, saya lebih rela tidak berkahwin kerana saya boleh cari duit sendiri tanpa bantuan sesiapa pun.

Walaupun tidak mengejar wang ringgit, namun calon suami Maria Farida haruslah mempunyai ekonomi yang stabil. Abang Nara suka apabila Maria mengakui dirinya suka membeli barangan yang mahal. Sekurang-kurangnya Maria Farida berterus-terang dan tidak cuba menjadi orang lain. Kata Maria lagi:-

Bukanlah saya mahu lelaki yang bergelar jutawan. Memadai lelaki itu mampu menanggung saya dan anak tanpa menyusahkan saya. Memang saya mengaku anak saya mempunyai selera yang tinggi. Saya juga suka membeli-belah barangan yang agak mahal tetapi itu semua hasil usaha saya sendiri. Jika berkahwin, saya harus mengubah cara perbelanjaan saya selama ini, susahlah. Jadi, lelaki itu harus mempunyai ekonomi yang cukup stabil.

Kalau anda rasa ekonomi anda memang sudah stabil dan ada duit lebih yang banyak setiap bulan, apa kata cuba nasib dengan memikat Maria Farida? Mana tau ada jodoh kan? Tapi kalau setiap hujung bulan dah makan Maggi je, tak perlulah tanam cita-cita mengorat Maria Farida. Hehehe.

P.S: Video lebih terperinci mengenai model Mazda3 hatchback yang terbaru.