Written by AbangNara | May 18th, 2015

Memang hot mom. Melihat gambar-gambar Maria Farida di majlis sambutan hari jadi anaknya, Mizan Ashley yang berumur 18 tahun, mata Abang Nara tidak mempercayai apa yang dilihat. Mana tidaknya, emak dan anak dah macam kakak dan adik. Maria Farida kekal jelita, memukau, langsing dan menawan walaupun usianya sudah melangkaui 40 tahun. Sekali tengok macam anak dara sweet 21.

gambar maria farida terbaru

Pasti ramai wanita yang mencemburui kejelitaan Maria Farida. Namun Abang Nara percaya bukan senang dan bukan sedikit usaha  yang dilakukan oleh Maria Farida untuk mengekalkan kejelitaannya. Pasti Maria Farida menjaga pemakanan dan banyak bersenam. Inilah hasilnya. Salute kepada Maria Farida yang masih maintain sehingga ke hari ini.

gambar maria farida terbaru

Lagi beberapa gambar Maria Farida di sambutan hari jadi anaknya dengan membaca artikel ini sepenuhnya. Kredit gambar ArtNanPhotoStudios.

 
Written by serenity | January 28th, 2015

Maria Farida kelihatan tidak banyak berubah dari dirinya pada tahun 90’an. Ramai mengagumi kecantikan wanita ini yang masih nampak muda dan jelita pada usia 40’an. baru-baru ini Maria Farida telah mengongsikan gambar-gambar beliau berhijab.


 photo Maria-Farida.jpg

Maria masih belum berhijab sebenarnya. Gambar-gambar ini adalah atas urusan kerja. Kebanyakkannya adalah untuk sesi penggambaran produk dan ketika aktres jelita itu menunaikan umrah.

Takpalah, sebagai pemulaan, tak gitu? Lagi sembilan gambar dengan embaca entri ini sepenuhnya.

 
Written by AbangNara | July 10th, 2014

Hahaha. Tergelak besar Abang Nara apabila membaca kata-kata Maria Farida ini. Susulan  isu bikini yang dikongsikan menerusi akaun Instagramnya baru-baru ini, Maria Farida mempersoalkan komen para peminat yang menyuruhnya solat istikarah untuk membuat pilihan tepat. Bagi Maria, komen tersebut mempersendakan agama kerana solat istikarah dilakukan bukan untuk tujuan sebegitu. Kelakar kan?
maria faridaMungkin Maria Farida tidak dapat memahami kata-kata sindiran yang ditujukan kepadanya. Jujur juga si ‘hot mom’ ini rupanya. Kata Maria Farida menerusi Mstar Online:-

Dalam banyak-banyak kritikan yang saya terima, ada peminat yang meminta saya buat solat sunat Istikarah dan adakah individu itu faham apa tujuan solat itu?

Bagi saya ada sesetengah pengikut ini memberikan kritikan secara kurang bijak dan begitu berani mempersendakan hal berkaitan soal agama.

Mana-mana komen yang melampau saya padam tetapi yang tegur secara baik saya kekalkan kerana saya tahu mereka ikhlas dalam menegur saya dengan cara berhemah.

Saya bukannya seorang yang ego sehingga tidak boleh menerima kritikan dan pandangan orang lain tetapi biarlah dengan cara yang betul

maria farida

Namun sekurang-kurangnya Maria Farida tahu juga tujuan sebenar solat istikarah. Manalah tahu kerana kejujurannya, Maria betul-betul buat solat istikarah seperti yang disarankan. Tak ke kes berat tue? Hehehe. Buat Maria, pesanan Abang Nara, lain kali kalau nak minta pendapat para pengikut, mungkin boleh kongsikan benda lain selain pakaian dalam. Kang tak pasal-pasal kena komen solat istikarah sekali lagi. Hehehe.

Written by AbangNara | June 17th, 2014

Aik. Pelik tapi benar. Susulan gambar bikini yang mendapat pelbagai komen hangat daripada pengikutnya di Instagram, Maria Farida menganggap mereka yang berbuat demikian sebagai berpemikiran kotor. Bagi Maria Farida, itu hanyalah gambar sejenis pakaian mandi yang diletakkan di atas katil, bukannya gambar dirinya memakai pakaian tersebut.
maria faridaKalau begitulah kata Maria Farida, nampaknya kita yang berpemikiran kolot dan perbuatannya itu adalah satu perkara biasa yang tak perlu digembar-gemburkan. Kata Maria Farida menerusi Mstar Online:-

“Ia hanyalah sejenis pakaian mandi yang diletakkan di atas katil. Mereka (pengikut) melenting dan kecoh seolah-olah saya memakai bikini tersebut dan memuat naik gambar saya ke Instagram.

Takkan mereka tak pernah melihat bikini sebelum ini? Dan saya tidak pernah suruh pun melihat foto-foto yang saya muat naik. Itu hanyalah pemikiran kotor mereka terhadap baju itu. Apa yang mereka cakap semua tidak masuk akal.

Bayangkan ada yang siap mengutuk dan pada masa sama memberi ceramah agama sedangkan apa yang mereka buat dengan mengutuk orang sudah menunjukkan ia salah di sisi agama Islam.

Entahlah, bagi saya ia hanyalah perkara kecil sahaja dan rasa kelakar pula apabila ramai yang mengambil serius dengan foto tersebut.

Saya tertanya-tanya adakah pengikut-pengikut lelaki yang memberi komen ini akan menutup mata mereka apabila melalui kedai-kedai pakaian dalam di pusat beli belah?

maria farida

Nampaknya Abang Nara pun kenalah bersihkan sedikit pemikiran Abang Nara. Kotor sangat dah nie. Korang pun marilah bersama-sama kita bersihkan pemikiran kita. Setakat gambar bikini, apalah sangat kan? Kita tak perlu kecoh-kecoh dah lepas ini. Semuanya bergantung kepada cara pemikiran kita. Tak gitu? Hehehe.