Written by AbangNara | June 17th, 2017

Hujung minggu lalu, Abang Nara telah membawa keluarga ke The Curve untuk membuat persiapan Aidilfitri. Fuh!!! Memang penat berjalan dengan anak-anak cari baju raya. Habis satu kedai, satu kedai lagi. Tup-tup kami sekeluarga terlalu depan HABIB.
habib rantai

Apa lagi wife Abang Nara bukan main excited jadinya. Barang kemas HABIB memang feveret dia. Iyerlah, dah banyak tahun HABIB menghasilkan produk yang bermutu tinggi dan berkualiti. Selain itu, HABIB Sentiasa menjalinkan ikatan erat bersama pelanggan. Hubungan yang terjalin ini memberikan HABIB inspirasi untuk menghasilkan koleksi dan rekaan “Budayakan Rantaian Kasih’ sempena Aidilfitri tahun ini.

habib rantai

amboi Alara kecik-kecik pun dah pandai

Disebabkan membawa 3 orang anak dan beg pun dah penuh tangan, Abang Nara cakap kat wife “kita balik dulu, ushar dulu koleksi “Budayakan Rantaian Kasih” HABIB nie kat Internet. Kita shorlist apa yang patut. Esok lusa datang kita terus beli”. Dengan hati yang berat, wife Abang Nara bersetuju. Malam itu, selepas anak-anak tidur, kami berdua bersama membuka laman web https://rantaiankasih.habibjewels.com untuk melihat koleksi-koleksi yang ditawarkan oleh HABIB sempena Syawal ini.

habib rantai

Ikhlas Abang Nara katakan, memang koleksi HABIB kali ini memukau, menawan dan mengujakan. Semuanya cantik-cantik belaka. Ikutkan hati, memang semua nak beli. Tapi kenalah ukur baju di badan sendiri kan? Antara koleksi yang mencuri perhatian Abang Nara dan wife ialah:-

habib rantai

habib rantai

habib rantai

Cantik kan? Memang rambang mata dibuatnya. Itu baru sikit. Kalau korang bukak laman web https://rantaiankasih.habibjewels.com, banyak lagi koleksi-koleksi rantai, gelang, berlian dan permata yang ada. Untuk Aidilfitri kali ini, koleksi utama yang diperkenalkan pada tahun ini ialah koleksi Arabesque yang diilhamkan oleh pereka dari HABIB. Berkonsepkan garis-garis dan bentuk geometri yang saling berkaitan dan lazimnya terdapat dalam hiasan Arab atau Moor, koleksi ini adalah ringkas, praktikal dan versatil untuk digayakan dengan pelbagai gaya dan melambangkan keindahan penyatuan serta hubungan. Koleksi ini didatangi dengan padanan emas 18K yang terdiri daripada emas kuning, putih dan juga emas ros bersama kilauan berlian yang pastinya memukau setiap mata yang memandang dan merangkumi rantai leher dan juga cincin.

habib jewels

Untuk kanak-kanak pun HABIB turut sama menghasilkan rekaan khas Koleksi Kanak-Kanak yang diperbuat dari emas 916 supaya sepadan dengan koleksi Raya ibu. Bolehlah matching-matching nanti. Nampak gaya Abang Nara “terpaksa”lah beli satu set untuk wife, Arissa dan Alara. Raya setahun sekali, apa salahnya kan? Gembirakan hati orang tercinta jugak.
habibhabib

Kaum Adam tak perlu bersedih sebab HABIB turut menyediakan Koleksi Jejaka HABIB yang melengkapi Baju Melayu, terdiri dari Butang Baju Melayu dan cincin lelaki diperbuat dari Palladium dan disemat dengan berlian, sesuai dipakai oleh lelaki Muslim. Fuh!!! Raya nie confirm kehenseman anda akan meningkat 100%. Hati-hati jangan sampai kena ngorat. Nanti mengamuk bini. Hehehe.
habib

Menariknya, bersempena kempen “Budayakan Rantaian Kasih” ini, para pelanggan HABIB berpeluang untuk memenangi baucar ekslusif bernilai RM100. Senang je caranya. Anda hanya perlu ikuti langkah-langkah di bawah:-

1. Beritahu HABIB satu kebaikan yang telah anda terima dari orang yang anda sayangi.
2. Tag 3 kawan-kawan untuk mereka kongsi cerita #RantaianKasih.
3. Serta hashtags #RantaianKasih dan #HabibJewels
4. Jangan lupa tag @habibjewelsofficial di Instagram atau @habibjewels di Facebook
5. Pastikan profil anda dalam tetapan umum!
habib

Apa pun, Abang Nara suka dengan kempen “Budayakan Rantaian Kasih” ini kerana sememangnya sambutan Aidilfitri adalah tentang kasih sayang, kekeluargaan dan juga menitikberatkan hubungan yang erat. Lagi terharu apabila Abang Nara menonton video pendek yang yang menampilkan barisan para artis terkenal seperti Aiman Hakim Ridza, Maria Farida, Sweet Qismina dan juga Anne Abdullah. Tersentuh hati ini.

Jadi tunggu apa lagi? Bersegeralah ke cawangan HABIB berdekatan anda untuk melihat sendiri koleksi “Budayakan Rantaian Kasih” mereka. Maklumat lanjut layari https://rantaiankasih.habibjewels.com dan Facebook Habib Jewels Selamat membeli!!!

Written by Bella | June 7th, 2017

Status sebagai isteri orang serta ingin menjaga hati ibu mertuanya yang gemar menonton drama lakonannya, pelakon Maria Farida kini lebih selektif dalam memilih sesuatu watak ketika berlakon. Maria tidak mahu kelihatan terlalu seksi ataupun menggoda.

Sekarang ini saya tak boleh main ambil apa saja watak terutama karakter terlalu seksi atau menggoda. Saya perlu tapis dan tak boleh sesuka hati terima watak ditawarkan.

Sebenarnya, suami saya cukup sporting dan dia juga tak pernah cakap apa-apa. Tapi saya rasa kena jaga hati mertua kerana mereka selalu juga tengok drama lakonan saya.

Berbicara mengenai perkahwinannya pula, Maria meluahkan rasa syukur kerana kehidupannya bersama suami Datuk Rahman Shakur semakin bahagia meskipun menghadapi beberapa kontroversi yang melibatkan bekas isteri suaminya itu sebelum ini.

Terdahulu, Maria mengambil tindakan undang-undang terhadap bekas isteri suaminya, Hadijah Mohamed Mokhtar  ataupun lebih dikenali sebagai Karen Rahman dan anak perempuannya, Nur Shazleen Anis Mohd Yusoff atas dakwaan memfitnah dan mengganggu  kehidupan peribadinya.

Karen dan Nur Shazleen turut membuat saman balas terhadap Maria sebanyak RM5 juta kerana mendakwa pelakon itu membuat kenyataan media berunsur fitnah.

Sumber Berita : Sinar Harian

Written by Bella | May 19th, 2016

Meskipun sudah beberapa bulan berkahwin, Maria Farida masih lagi digelar perampas suami orang sehingga ke hari ini.

Dek kerana tidak tahan isterinya dihina dan dikritik, Datuk Rahman telah tampil menjelaskan perkara sebenar. Menurut Datuk Rahman, tidak pernah timbul isu rampas kerana beliau sendiri yang hendak “membuang” Karen Rayyan daripada kehidupannya. Datuk Rahman sudah lama memikirkan soal bercerai dengan Karen sebelum membuat keputusan untuk berkahwin dengan Maria lagi.

Ini bukan soal siapa rampas siapa, memang saya yang mahu ‘membuang’. Saya bukan muda lagi, tidak perlu saya menipu semata-mata untuk berkahwin dengan orang lain. Saya mahu mencari kebahagiaan melalui perkahwinan baharu ini, itu sahaja sebabnya.

bekas isteri Datuk Rahman ( Karen Rayyan)

Pada usia sekarang, tiada apa yang diharapkan oleh Datuk Rahman kecuali seorang isteri yang mampu menjaga makan minumnya dan memberikan kasih sayang yang secukupnya.

Setelah tujuh bulan mendirikan rumah tangga dengan Maria, Datuk Rahman akui pelakon itu menjalankan tugas sebagai seorang isteri dengan baik.

Saya seorang lelaki yang sangat ringkas. Isteri bagi saya perlu menjalankan tanggungjawab sebagai isteri. Berada di rumah ketika saya ada, menyediakan makanan dan memberikan kasih sayang secukupnya, itu sahaja.

Sebelum berkahwin dengan Maria itu yang saya minta daripada dia. Kami sudah berbincang, itu sahaja permintaan saya. Maria juga jelas faham dengan apa yang saya mahu. Selepas hampir tujuh bulan berkahwin, saya melihat dia telah menjalankan tanggungjawab sebagai isteri dengan baik.

Kita sendiri tidak tahu apa yang berlaku antara mereka bertiga dan agak tidak adil untuk melabelkan seseorang itu perampas. Biarlah Datuk Rahman, Maria Farida dan Karen Rayyan selesaikan masalah mereka sendiri.

Sumber Berita : Utusan Online

Written by AbangNara | May 10th, 2016

Kalau dahulu bersahabat baik, kini Maria Farida dan bekas isteri suaminya, Karen Rayyan umpama anjing dengan kucing. Sejak awal perkahwinannya dengan Datuk Rahman, Maria Farida sehingga ke hari ini seringkali diganggu, difitnah dan diugut oleh Karen. Tidak tahan dengan apa yang dialami, Maria Farida telah pun memfailkan saman terhadap Karen. Namun begitu, Maria Farida kini sedang berada di dalam keadaan trauma akibat perbuatan Karen. Sedihnya.

maria farida

Trauma bukanlah satu perkara yang boleh dibuat main. Silap-sila sampai tahap takut nak keluar rumah. Namun nasib baiklah Maria Farida dan Datuk Rahman telah mengupah pengawal peribadi untuk menjaga keselamatan mereka. Kata Maria Farida:-

Sebelum menjadi isteri Rahman, saya telah diberi amaran oleh rakan rapat dan suami bahawa akan berlaku perbalahan sebegini. Saya sudah bersedia, namun tidak menyangka ia akan berlarutan selepas enam bulan kami berkahwin. Tiada apa yang saya harapkan selain kehidupan yang tenang.

Sejujurnya saya kini berdepan trauma. Selain terganggu fokus sewaktu bekerja, ia sedikit sebanyak menjejaskan emosi. Disebabkan gangguan dan segala ugutan, saya dan suami juga telah mengambil keputusan untuk mengupah pengawal peribadi sejak tahun lalu bagi menjaga keselamatan kami sekeluarga.

maria

Bagi Abang Nara, Karen kenalah menerima hakikat yang bekas suaminya telah pun berkahwin dengan Maria Farida. Perkara yang lepas tak perlu dikenang. Menangis air mata darah sekalipun tak ada apa yang akan berubah. Karen pun masih hot, cun melecun dan menawan. Pasti ada lelaki di luar sana yang mahu mencuri hatinya. Tak gitu? Sama-sama kita doakan agar Maria, Karen dan Datuk Rahman dapat menjalani kehidupan yang lebih tenang selepas ini. Sumber Kosmo.