Wanita Ambil Keputusan Berhenti Kerja, Majikan ‘Pressure’ Sering Minta Cuti Sebab Anak Sakit

Kehidupan

Wanita Ambil Keputusan Berhenti Kerja, Majikan ‘Pressure’ Sering Minta Cuti Sebab Anak Sakit

Membuat keputusan terpaksa memilih di antara pekerjaan dan menjaga anak yang sakit merupakan satu dilema yang sering dilalui oleh kaum ibu yang bekerjaya dan itulah yang dilalui oleh seorang pemegang Diploma Pengurusan Pelancongan ini.

Wanita berusia 29 tahun itu memaklumkan dia bekerja seperti biasa mengikut kelayakannya untuk peroleh pekerjaan sewajarnya sebelum mendirikan rumah tangga.

Advertisement

Bagaimanapun, isu mula berbangkit apabila ibu kepada dua orang anak ini ditekan oleh majikan kerana sering mengambil cuti ekoran anak jatuh sakit.

anak sakit

Melalui laporan Utusan, wanita itu telah meminta cuti secara berterusan dan disebabkan itu, majikannya merasakan dia hnaya memberi alasan anak sakit untuk mengambil cuti.

Disebabkan tidak mahu memanjangkan cerita dan ingin menumpukan perhatian sepenuhnya kepada anak-anak serta suami, wanita berkenaan mengambil jalan dengan berhenti bekerja.

Biarpun kini lebih mudah untuk dirinya menumpukan perhatian kepada anak-anak, dia sempat mengatakan berasa sayang kerana diploma yang diperolehi tidak dapat dimanfaatkan sepenuhnya dengan kerjaya.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending pada pautan di bawah.

7 janin ditemui dalam kotak kabus
6 bulan lalu

Gadis Terlanjur Sejak Tahun 2012, Tuan Rumah Terkejut Jumpa Kotak Gabus Berisi 7 Janin

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Utusan

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...