(VIDEO) “Rawatan Ni Dah Tak Ada Makna Untuk Saya” – Hidap Penyakit Vaginismus, Suami Sanggup Ceraikan Isteri

Kehidupan

(VIDEO) “Rawatan Ni Dah Tak Ada Makna Untuk Saya” – Hidap Penyakit Vaginismus, Suami Sanggup Ceraikan Isteri

Kehidupan selepas berumah tangga boleh menjadi satu perkara yang mencabar buat sesetengah individu terutama dalam menjalankan tanggungjawab tidak kira dari segi zahir mahupun batin.

Baru-baru ini tular di aplikasi TikTok, hantaran video oleh seorang pengguna dikenali sebagai Dr. Kash Mustafa yang berkongsi tentang penderitaan dilalui oleh seorang pesakit Vaginismus.

Advertisement

Menerusi video tersebut, difahamkan pesakit wanita itu telah bersedia untuk melakukan rawatan untuk memulihkan keadaannya namun tanpa diduga telah diceraikan oleh suaminya yang sudah tidak mampu untuk bersabar lagi.

vaginismus

Doktor, saya nak cancel rawatan bulan depan. Suami ceraikan saya juga akhirnya. Ratwan ni dah tak ada makna untuk saya.

Jelas Dr. Kash, penyakit Vaginismus atau sindrom faraj terkunci adalah satu masalah kesihatan di mana seorang wanita terlalu takut atau fobia untuk melakukan hubungan intim dengan pasangan sehingga menyebabkan faraj tertutup dan bertukar keras seperti dinding.

Sokongan suami sangat penting untuk kesembuhan, benda ni libatkan emosi. Makanlah jamu atau ubat peransang pun, kalau dalam tak suka atau takut memang tak jadi.

@dr.kash_89

SINDROM FARAJ TERKUNCI . Penyakit yang dihadapi oleh ramai wanita . Kes pesakit diceraikan bukan lagi perkara baru . Sokongan suami sgt penting untuk kesembuhan. #vaginismusmalaysia #vaginismusbisasembuh

? suara asli – Ziell Ferdian – Ziell Ferdian

Meninjau di ruangan komen, rata-rata orang ramai turut memberi pelbagai respon. Ada yang mengatakan mereka baru mengetahui tentang penyakit ini dan ada yang menitip pesan buat pasangan di luar sana untuk terus bersama walau dalam keadaan susah senang.

First time dengar penyakit faraj terkunci.. – Netizen.

Susah senang sama-sama please wahai lelaki, kasihan isteri sanggup buat macam-macam untuk pertahankan rumah tangga,” tulis seorang lagi pengguna TikTok.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

dah cerai talak 3 nak rujuk kembali
8 bulan lalu

"Stop Kacau Aku.." - Dicerai Talak 3, Kini Bekas Suami Merayu Rujuk Semula Setelah Hidap Strok

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

Comments are closed.