(VIDEO) Niat Nak Sedekah Tapi Dianiaya, Peniaga Terkedu Ada Selipar & ‘Mask’ Dalam Bubur

Kehidupan

(VIDEO) Niat Nak Sedekah Tapi Dianiaya, Peniaga Terkedu Ada Selipar & ‘Mask’ Dalam Bubur

Dalam bulan ramadan ini, ramai orang berlumba-lumba membuat kebaikan untuk mendapatkan ganjaran pahala berlipat ganda daripada Allah SWT.

Perkara baik yang paling common yang selalu dilakukan dalam bulan ramadan oleh umat Islam ialah bersedekah. Tetapi manusia selalunya berasa tidak puas hati antara satu sama lain tidak kira sama ada perkara yang dilakukan baik ataupun tidak.

Advertisement

Malangnya, itulah yang terjadi dalam satu video yang telah dikongsi oleh pengguna TikTok yang dikenali sebagai @ashhryyyyy, dimana bubur yang hendak disedekahkan kepada pelanggan yang datang ke kedainya telah dimasukkan selipar dan mask.

Menurut peniaga itu, kakaknya akan menyediakan satu tong bubur kacang atau bubur pulut hitam untuk diberi kepada customer, akan tetapi perkara baik itu telah ‘disabotaj’ oleh manusia yang tidak bertanggungjawab.

Tambah peniaga itu lagi, dia sendiri tidak tahu siapa yang sanggup melakukan perkara terkutuk tersebut dan redha dengan apa yang menimpa dirinya. Dia juga berharap agar dapat meneruskan bersedekah kepada pelanggan-pelanggan yang datang ke kedainya.

Beralih ke ruangan komen, rata-rata netizen berharap peniaga berkenaan kekal kuat dan dipermudahkan dalam segala urusan berniaga.

8 bulan lalu

(VIDEO) "Bulan Mulia Pun Menipu!"- Lauk Pauk Terbiar, Peniaga Restoran Kecewa Ditipu Pelanggan

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

3 Comments

  1. Airin

    April 17, 2022 at 1:15 pm

    Ermmm…content bodoh.

  2. Anonymous

    April 15, 2022 at 4:08 pm

    macam2 penganiayaan pulak peniaga kena ye, fishy pulak rs, ke korg saja nk marketing ni,hmmmmmm, yang kedai td hidang2 katanya org yg tempah xdatang, ni plk kena khianat, plg penting buh kt tiktok! haaaa lps ni bduyun2 dtg nk beli kt kedai kau tuh, mantap!

    • Anonymous

      April 15, 2022 at 4:58 pm

      saya baru nk ckp mnde sama. adakah sbb nk buat content? sape je nk masukkan slipper dlm bubur??? baik lah derang amik mkn

Loading...