(VIDEO) Netizen Kagum Anak Umur 9 Tahun Kumpul Duit Raya, Hadiahkan Ibu Cincin Emas

Kehidupan

(VIDEO) Netizen Kagum Anak Umur 9 Tahun Kumpul Duit Raya, Hadiahkan Ibu Cincin Emas

Seringkali kita dengar tentang pengorbanan ibu bapa dalam mendidik dan membesarkan anak-anak kerana perkara tersebut merupakan tanggungjawab yang wajib dijalankan apabila bergelar ibu bapa.

Namun, kali ini lain pula ceritanya apabila seorang kanak-kanak lelaki yang sanggup berkorban dengan bekerja dan mengumpul duit raya untuk membelikan emas ibunya.

Advertisement

Melalui perkongsian TikTok oleh pengguna yang dikenali sebagai Yana, video yang dimuat naik itu telah berjaya menarik perhatian warganet oleh kerana pengorbanan kanak-kanak itu yang sanggup bekerja keras semata-mata untuk membelikan ibunya barang kemas sebagai hadiah.

Selain itu, dikatakan kanak-kanak itu juga yang menandatangani resit dan bercakap sendiri dengan staf yang bekerja untuk membeli cincin bagi ibunya.

Tambahan pula, ibu kepada kanak-kanak berkenaan yang juga pemilik video TikTok itu memuji anaknya sebagai seorang yang tidak berkira dan mendoakan anaknya supaya dimurahkan rezeki.

Beralih ke ruangan komen, ramai yang memuji tindakan kanak-kanak itu dan berasa kagum dengan apa yang dilakukan hanya pada usia 9 tahun.

7 bulan lalu

(VIDEO) Terlalu Rindu Arwah Ibu, Kanak-Kanak Menangis Di Sebelah Pusara Ibu Buat Warganet Rasa Sedih

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

1 Comment

  1. Aku

    May 11, 2022 at 2:57 am

    Terasa kesian dkt anak tu xtau kenape..tolong sayang dia, jaga dia baik2 ye..baik sgt anak ni, insyaaAllah cerah masa depannya..sempurnakan pendidikan dia, jadi contoh yg baik untuk dia.

Loading...