(VIDEO) “Meja Ni Tak Order Ni!”- Peniaga Restoran ‘Buat Muka’ Bila Ditegur Salah Hantar ‘Order’

Kehidupan

(VIDEO) “Meja Ni Tak Order Ni!”- Peniaga Restoran ‘Buat Muka’ Bila Ditegur Salah Hantar ‘Order’

Sepanjang bulan Ramadan, ramai ahli keluarga yang mengambil masa untuk meluangkan masa dengan berbuka puasa bersama kerana ianya merupakan satu bulan yang istimewa dan berlaku sekali dalam setahun.

Kebanyakkan restoran-restoran juga akan ditempah lebih awal kerana selalunya restoran akan penuh semasa berbuka puasa.

Advertisement

Namun, kadang-kadang tempahan yang dibuat tidak sama dengan apa yang diminta oleh pelanggan. Itulah yang terjadi oleh pengguna TikTok yang dikenali sebagai @miya di mana tempahannya tersilap ambil oleh peniaga restoran.

Tetapi, perasaan kecewanya bukan disebabkan makanan yang salah diberi oleh peniaga, tetapi cara layanan peniaga restoran itu kepada dia dan keluarganya. Menurutnya, menu ‘buttermilk’ tidak disertakan dalam tempahan, bagaimanapun peniaga kedai tersebut meletakkan menu itu di atas meja mereka.

Dia dan keluarga juga bersepakat untuk membayar makanan itu walaupun tersalah, akan tetapi pelayan di kedai itu membuat kecoh dan mengambil semula makanan yang telah diletakkan di atas meja dengan alasan makanan itu tidak ditempah oleh mereka.

Peniaga itu juga tidak meminta maaf kepada dia dan keluarga sebaliknya ‘membuat muka’ dan juga cara percakapan peniaga restoran itu sangat kasar terhadap Miya.

Cerita terperinci juga diceritakan oleh Miya di ruangan komen TikTok.

Rata-rata netizen juga turut berasa tidak puas hati menerusi video yang dimuat naik dan mengharapkan layanan yang lebih baik daripada peniaga restoran kepada pelanggan yang datang ke restoran.

8 bulan lalu

(VIDEO) "Berniagalah Cara Jujur..." - Wanita Bengang Peniaga 'Buat Tak Tahu' Lepas Mengadu Makanan Berulat

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...