(VIDEO) Lauk Ikan & Sayur Cecah RM20! Netizen Terkejut Harga Nasi Campur Tak Masuk Akal

Kehidupan

(VIDEO) Lauk Ikan & Sayur Cecah RM20! Netizen Terkejut Harga Nasi Campur Tak Masuk Akal

Keadaan ekonomi yang tidak menentu hari ini diakui memberi kesan bukan sahaja kepada pengguna malah kepada peniaga itu sendiri.

Dengan harga barang ketika ini semakin tinggi memaksa peniaga untuk menjual makanan di restoran dengan harga yang agak tidak berpatutan atau mahal.

Advertisement

Seperti video viral di TikTok ini, orang ramai seolah-olah tidak percaya melihat harga sepinggan nasi campur mencecah sehingga RM23 dan yang lebih mengejutkan, sepinggan nasi putih, seekor ikan keli dan sayur sawi dikenakan bayaran sehingga RM11.50.

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata daripada netizen mengecam harga nasi campur yang dianggap terlalu mahal dan dalam pada masa yang sama, mereka turut membandingkan hidangan yang sama dengan restoran lain dimana harga jauh lebih murah.

Advertisement
komen TikTokSumber : TikTok  

Ada juga segelintir netizen yang mendakwa restoran itu memang sedikit mahal. Bagi pelajar yang perlu berjimat cermat, memang tak sesuailah masuk ke situ kan.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending pada pautan di bawah.

5 bulan lalu

"Desperate Nak Views Ke? Merosakkan Industri!" - Penonton 'Tutup TV' Nampak Iqbal Di Big Stage 2022

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...