April 15th, 2020

Usahawan kosmetik kontroversi, Nur Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman sekali lagi membangkitkan kemarahan ramai apabila dengan bangganya mengatakan masih belum ada lagi golongan transgender yang dijangkiti COVID-19.

sajat dakwa pondan tak kena covid-19

Apa yang dikatakan oleh Sajat itu terlalu melampau dan didakwa seperti mencabar kekuasaan Allah SWT.

Jangan menjemput kemurkaan Allah 

Tindakan Sajat itu telah mendapat perhatian seorang pendakwah bebas iaitu Ustaz Ahmad Husam Datuk Baderudin, yang menasihatkan usahawan itu untuk segera bertaubat.

Menurut Ustaz Ahmad Husam, Sajat dilihat semakin melampau serta terlalu “berani” dan tidak menolak kemungkinan apa yang sedang berlaku kepada Malaysia sekarang ini berpunca dari kelakuannya. Sebelum ini sudah bermacam- macam dakwah dan nasihat yang diberikan kepada Sajat tetapi ia seolah-olah tidak dipedulikan.

Netizen semakin meluat dengan Sajat

sajat dakwa pondan tak kena covid-19 sajat dakwa pondan tak kena covid-19

Kenyataan Sajat itu mengundang kecaman ramai dan rata-rata netizen semakin meluat dengan sikapnya.

Sumber Berita : Ustaz Ahmad Husam


15 responses to “(VIDEO) Dakwa ‘Pondan’ Tidak Kena COVID-19, Sajat Diminta Bertaubat”

  1. Aruzam says:

    Aku rasa nak terajang je si sajat ni

  2. Anonymous says:

    Aku rasa nak terajang je si sajat ni

  3. Minah says:

    Dl kau cabar klu kau salah wktu di mekah dh tentu Allah turunkan bala..Allah dh turunkan virus sampai mekah di tutup.. skrg kau nak cabar Allah yg Virus tu sbgai bukti pondan mcm kau tu x kena virus ke? Klu kau btul pondan aku hrp kau pondan pertama yg kena virus..

  4. Anonymous says:

    Hari tu kes kat Kuching ada satu pondan sado mengamuk kat tengah jalan & pecahkan cermin ambulance pasal dia nak dikutip sebab positid Covid-19.

  5. Abg Dollah says:

    Aku rase sore sajat ni sama sebijik ngan alip syukry

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...