“Tinggalkan Dik!” – Sering Dipukul Hingga Lebam, Gadis Tak Sedar Bakal Suami ‘Kaki Pukul’ Buat Netizen Risau

Kehidupan

“Tinggalkan Dik!” – Sering Dipukul Hingga Lebam, Gadis Tak Sedar Bakal Suami ‘Kaki Pukul’ Buat Netizen Risau

Keganasan pasangan sering kali kita dengari dan mengikut kajian sebelum ini, satu dalam setiap empat wanita di seluruh dunia melalui perkara ini sebelum usia mencecah 50 tahun. Bagaimanapun, difahamkan keganasan dosmetik ini lebih cenderung untuk berlaku pada wanita muda berusia 15 hingga 19 tahun.

Antara keganasan dosmetik yang dilakukan oleh pasangan wanita yang pernah laluinya adalah dari segi fizikal serta seksual dan ia dilakukan oleh suami ataupun teman lelaki.

Advertisement

Seperti perkongsiaan seorang pengguna di Twitter baru-baru ini namun telah dipadam olehnya, dia berkongsikan hantaran mesej peribadi seorang wanita menceritakan kisah kekasihnya yang bersifat abusive.

keganasan rumah tangga

Menurut wanita berkenaan, dia bakal menikahi teman lelakinya dan semua kos berkaitan dengan perkahwinan akan ditanggung sepenuhnya oleh lelaki terbabit, namun satu perkara yang tidak di terima oleh wanita terbabit adalah sifat cemburu bakal suaminya itu.

Wanita itu turut berkata dirinya pernah dipukul hingga lebam hanya kerana menghantar mesej kepada rakan sekerja. Setiap kali wanita itu dipukul hingga lebam, lelaki terbabit akan membawanya pergi ke klinik dan meminta maaf seakan menyesal dengan apa yang dilakukan.

komen twitter

komen twitter

Melihat di ruangan komen, rata-rata netizen merasakan wanita itu tidak menyedari bahawa dirinya merupakan mangsa penderaan domestik dan memberi nasihat agar dia meninggalkan lelaki itu sebelum terlambat.

shuk sahar tiktok
2 bulan lalu

“Macam Drama TV” - Shuk Sahar Buat TikTok Ketika Urusan Di Mahkamah, Netizen Kecam Seolah Cari Publisiti

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Twitter

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...