“Terajang Je Dia!” – Bidan Tegur Celah Peha Hitam, Doktor Perjelas Kesan Estrogen Pada Ibu Mengandung

Kehidupan

“Terajang Je Dia!” – Bidan Tegur Celah Peha Hitam, Doktor Perjelas Kesan Estrogen Pada Ibu Mengandung

Viral di media sosial TikTok baru-baru ini, mengenai sebuah hantaran video oleh seorang doktor dikenali sebagai Amirah Azlan yang menegur sikap segelintir peniaga produk kecantikan wanita.

Menerusi video tersebut, seorang penjual produk telah membuat promosi ‘murahan’ dengan memberi teori-teori kesihatan yang salah dan seakan-akan ingin menakutkan para wanita terutama golongan ibu mengandung.

Advertisement

Menurut Dr. Amirah, peniaga itu mendakwa bahawa jika ‘Miss V’ wanita longgar suami akan lari dan jika wanita itu sedang hamil harus memastikan celah pehanya putih kerana akan ditegur oleh bidan ketika sambut bayi.

Awak boleh terajang muka dia pasal dia dah la tak pandai, tak ada ilmu, lepastu nak kutuk-kutuk orang pulak!

Jelasnya, kesan kandungan estrogen dalam badan sememangnya akan menggelapkan kulit secara semula jadi terutama pada bahagian celah paha, ketiak dan beberapa bahagian sensitif lain.

Itu biasa, yang luar biasa tu orang yang terlalu obses nak putihkan dekat bawah tu (Miss V).

Tambah Dr. Amirah, perubahan itu adalah normal, bahkan bahagian bawah yang terlalu putih juga sebenarnya menunjukkan tanda tidak bagus dan merisaukan para perubatan selain berisiko menyukarkan prosedur menjahit selepas bersalin.

@kebebasandalamhidupku

#stitch with @Ummi Nadia Kesan estrogen. #doctortiktok #clinicdrama

? original sound – Amirah Azlan – Amirah Azlan

Dalam pada itu, Dr. Amirah turut berkata semuanya bergantung kepada pengguna sendiri jika masih ingin meneruskan pemakaian produk tersebut.

Malah, dia menegaskan bahawa dia bukannya ingin menjatuhkan mana-mana penjualan produk kecantikan wanita, sebaliknya hanya memberi pesanan buat para wanita.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

2 minggu lalu

(VIDEO) "Dah Berbulan..." - Bapa Kahwin Lain Selepas Kematian Ibu, 2 Beradik Tinggal Bawah Jambatan

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...