January 18th, 2016

Pernah satu ketika rumah tangga Zamarul Hisham dan Diana Rafar dilanda badai sehingga merobohkan rumah tangga yang dibina. Namun, kekuatan cinta dan kasih sayang membuatkan pasangan ini kembali rujuk semula.

Sejak daripada saat itu, Zamarul mengakui kehidupannya kini bersama keluarga lebih bahagia daripada sebelumnya. Buat Zamarul, tiada apa lagi yang beliau inginkan selain menjaga “harta” yang sangat berharga buat dirinya.

Terus terang cakap, sekarang ini tiada apa yang diinginkan lagi selain menjaga harta yang saya ada sekarang iaitu keluarga tercinta. Bila orang yang disayangi gembira, sekali gus hati kita juga turut gembira dan tidak dinafikan setiap apa yang dilakukan berjalan lancar.

Tambah Zamarul, beliau setiap hari ingin menjadi insan yang lebih baik dan belajar daripada perpisahan yang lalu. Apa yang berlaku pada rumah tangganya sebelum ini adalah satu ujian buat beliau untuk lebih kuat dan mengajar beliau untuk menjadi seorang  ketua keluarga yang baik.

Apa yang berlaku dalam rumah tangga saya sebelum ini adalah ujian daripada Allah kerana apa yang datang daripada-NYA memang tidak dapat diduga. Rumah tangga ini ibarat sebuah kapal, ada ketikanya belayar di air tenang dan ada waktunya dilambung ombak.

Apa yang dapat saya pelajari daripada perpisahan sebelum ini ialah kita perlu menghargai apa yang ada dan jagalah ia sebaik mungkin kerana dalam sebuah rumah tangga perlu ada sikap tolak ansur dan percaya antara satu sama lain. Apa-apa hal yang berlaku, mesti dibawa berbincang dan selesaikan segera .

Memang jelas Zamarul Hisham dan Diana Rafar tampak lebih bahagia sekarang. Dalam rumah tangga ini, sikap sabar dan toleransi adalah kunci utama agar ia kekal sehingga ke akhir hayat. Janganlah terlalu ego, kerana jika nasi sudah menjadi bubur bukan senang untuk bina semula hubungan yang hancur.

Sumber Berita: Utusan Online

September 11th, 2015

Apabila berita mengenai rumah tangga Linda Rafar dan Syed Aiman yang kini sedang bergolak tersebar, ramai yang ingin mengetahui kisah sebenar disebaliknya dan ada juga yang meminta pendapat daripada ipar Linda sendiri iaitu Zamarul Hisham yang sebelum ini pernah rumah tangganya retak sehingga bercerai tetapi beliau berjaya menyelamatkannya semula dan akhirnya bersatu kembali bersama Diana Rafar.

Mengakui beliau sendiri merasa terkejut apabila mengetahui tentang permasalahan antara Linda dan Syed Aiman, Zamarul bagaimanapun tidak mahu mencampuri urusan rumah tangga iparnya itu.

Saya tak boleh nak komen apa-apa. Saya sendiri pun tak sempurna kerana saya dahulunya pernah mengalami masalah ini. Bila timbul cerita ini saya memang terkejut, dan tertanya-tanya kenapa.

Masih belum mendapat khabar daripada mereka berdua dan saya tunggu sahaja mereka buka mulut sendiri. Bagi saya tak perlu untuk mencampuri urusan mereka walhal masalah saya sendiri pun baru selesai. Saya tak berani nak bagi nasihat ke apa, kita tunggu sahaja daripada mereka.

Buat Zamarul, setiap yang berlaku antara Linda dan Syed Aiman pasti ada sebabnya tersendiri dan beliau berharap agar pasangan itu dapat menyelesaikan masalah yang dihadapi serta berbaik semula nanti.

Setiap apa yang berlaku mungkin ada alasannya yang tersendiri. Ada perkara yang boleh dikongsikan dan yang tidak boleh dikongsikan. Saya pernah lalui semua perkara itu dan saya berdoa dan berharap mereka akan berbaik semula.

Walaupun sebagai orang terdekat kepada Linda Rafar dan Syed Aiman, keputusan Zamarul Hisham untuk tidak mencampuri hal mereka suami isteri adalah satu langkah yang baik. Ini kerana, orang luar tidak tahu mengenai masalah sebenar mereka dan khuatir pendapat mereka akan menambahkan lagi masalah yang dihadapi.

Sumber Berita: Rotikaya

September 10th, 2015

Abang Nara memang kurang gemar berkongsi ayat-ayat panjang yang boleh menimbulkan salah faham di laman sosial. Walaupun niat kita bergurau atau sekadar suka-suka, ia memang akan mudah disalaherti oleh orang lain. Baru-baru ini Diana Rafar telah memuat sekeping gambar dengan caption yang seolah-olah menegur hobi suaminya, Zamarul Hisham menghisap vape. Ramai yang kecewa dengan teguran itu kerana Diana Rafar dilihat menjatuhkan maruah dan membuka aib suami sendiri.

diana rafar vape

Seperti yang Abang Nara jangkakan, memang sebenarnya caption yang ditulis oleh Diana Rafar sekadar gurauan semata-mata dan tidak langsung berniat untuk mengaibkan suami sendiri. Terang Diana Rafar:-

Takkan saya nak aibkannya kerana minatnya itu. Saya masih waras untuk bertindak sedemikian. Jika baca dan teliti ayat itu, saya sekadar meminta pandangan. Tak ada satu pun perkataan merendahkan martabatnya sebagai suami. Lagipun, jika anda mengikuti Instagram Zamarul, dia selalu bergurau dengan keterangan sama.

Suami tak cakap apapun apabila saya muat naik gambar berkenaan. Pada saya, hanya mereka yang tak cerdik saja akan jadikan ia isu. Peminat yang faham perkara itu sekadar gurauan, mereka pandang dari sudut positif.

Pada mulanya, terkejut juga apabila kebanyakan komen berbaur negatif. Tak sangka orang kita terlalu prihatin sedangkan apa saya buat itu bukan untuk mencuri perhatian atau mencari publisiti murahan. Saya berani katakan, tidak ada salahnya perkara berkenaan. Ia perkara biasa bagi saya dan suami.

diana rafar vape

Secara jujur, di masa hadapan tak perlulah tulis perkara-perkara yang boleh menimbulkan salah faham kepada para pengikut, lebih-lebih buat seorang selebriti seperti Diana Rafar. Salah faham memang senang berlaku di laman sosial. Sebelum nak upload tue, baca 2,3 kali dulu. Kalau rasa-rasa boleh timbulkan kontroversi, tekan sahaja butang ‘cancel’. Tak gitu? Apa pendapat anda? Sumber Harian Metro.
diana rafar vape

P.S: Blouse dengan rekaan yang menarik dan sopan di www.iziefashion.com. Semua produk adalah READY STOCK. FREE POSTAGE bagi pembelian RM100 ke atas. Harga dijamin berpatutan dan semua design boleh dilihat di website IzieFashion, Instagram IzieFashion & Facebook Iziefashion.

September 7th, 2015

Vape ataupun rokok elektronik ni memang dah jadi satu trend dekat Malaysia sekarang, mana-mana korang pergi mesti akan ada kaki vape yang berkumpul tidak kisah lelaki ataupun perempuan. Menggunakan wap dan bukannya tembakau kini kedai vape tumbuh ibarat cendawan selepas hujan.

Ada yang sanggup untuk menghabiskan duit untuk memiliki mod terbaik dan pelbagai jenis perasa.  Untuk pengetahuan anda, pelakon Zamarul Hisham antara peminat vape dan baru-baru ini Diana Rafar menerusi akaun Instagram beliau telah meluahkan rasa “kecewa” apabila suaminya itu mengumpul pelbagai jenis mod dimana Diana menganggap ia sebagai satu pembaziran.

Ya Allah tak dapat diungkap ngan kata2.. Hanya mampu memendam jelah… Nk tegur kang kecik hati pulak .. Minta tolong folowers kesayanganku semua tegur kan abg @zamarulhisham93 kita ni boleh tak… Tak kisah kalau dia nak hisap vape tp boleh tak suh dia berhenti kumpul vape pls… Dosa papa Allah marah membazir Allah tak suka… Semua colour semua brand dia nak beli… Cam mana nak buat ni???? rasa nak suh tutup je kedai vape @hembusvapor kat bawah ni???? vapeoff pls…. Sape sokong diana tolong bg nasihat kat @zamarulhisham93 .ni mesti semua geng abg lah ni sorry pa.

Sebenarnya tak salah pun untuk vape ni dan anda kena faham kaki vape tegar sanggup keluar duit demi minat mereka. Cuma, kalau nak vape tu biarlah kena pada tempatnya dan jagalah hati orang lain. Kadang-kadang sampai dalam shopping mall pun nak hembus je asap tu dengan rasa bangga.