August 9th, 2017

Setelah Afifah Nasir tampil memberikan penjelasan tentang kontroversi yang melanda dirinya, isteri kepada Aliff Aziz iaitu Bella Astillah telah tampil menerusi Insta Story untuk melahirkan rasa tidak percayanya terhadap cerita yang disampaikan oleh Afifah. Untuk anda yang terlepas perahu, Afifah mendakwa bahawa apa yang dilakukan olehnya bersama Aliff selama ini adalah atas arahan pihak produksi. Malah kekasihnya, Wan Ariff juga turut memaklumkan yang Afifah adalah mangsa keadaan, bukannya benar-benar bercinta dengan Aliff Aziz.

wan afifah

Afifah Nasir dan kekasihnya, Wan Ariff

Bella Astillah telah menggunakan platform Insta Storynya untuk memberi penjelasan panjang lebar yang ditujukan khas kepada kekasih Afifah, Wan Ariff dan juga suami Anzalna, Hanif Zaki. Bukti paling penting menurut Bella ialah pengakuan suaminya sendiri iaitu Aliff Aziz yang mengaku bermain cinta dengan Afifah Nasir. Kata Bella:-

Kalau fikir logik akal fikiran. Kita semua termasuk saya bukan lagi kanak-kanak kecil. Kita tak perlu minta izin untuk pegang tangan dan sebagainya. Kita boleh say no, boleh say yes. Lain lah kalau dia letak pistol atas kepala kita.

Kalau betul produksi yang paksa, yang rayu, yang minta tolong ke apa. Dia boleh straight call saya. Bukan diorang takut sebab diorang tak nak masuk campur. Sebenarnya perkara ini tak melibatkan produksi pun. Siapa yang keluar kenyataan ‘kami keluar atas urusan kerja’ Okay…dekat situ dah salah sebenarnya

afifah nasir

Ikuti video di bawah untuk penjelasan panjang lebar dari Bella Astillah:-

bella

Sekarang ini, kita hanya perlu menunggu penjelasan dari pihak produksi drama Izinkan Aku Mencintaimu untuk mengetahui pihak mana yang bercakap benar. Buat masa ini, masing-masing dah keluarnya kenyataan sendiri. Jadi kita hanya hadam dan buat kesimpulan sendiri. Nak sokong sesiapa pun boleh, nak buat tak tahu pun boleh. Apa pun, diharap dengan penjelasan dari pihak prduksi kelak, kita akan dapat merungkai misteri kontroversi penuh hangat ini. Sama-sama kita nantikan. Sumber MyNewsHub.

August 9th, 2017

Kontroversi Aliff Aziz diserbu isterinya Bella Astillah saat berada di bilik karaoke dengan Afifah Nasir belum berakhir. Semalam, Aliff telah mengeluarkan kenyataan balas mengenai dakwaan Afifah bahawa dia hanya berbuat baik dengan Aliff kerana ingin melancarkan proses penggambaran yang tertangguh ekoran masalah disiplin Aliff.

Menyifatkan kenyataan Afifah itu ‘tidak masuk akal’ dan ‘seperti menegakkan benang yang basah’. Aliff berpendapat bukti rakaman perbualan Anzalna dengan krew penggambaran Ízinkan Aku Mencintaimu’ juga berkemungkinan hanya lakonan disebabkan Afifah enggan rakaman itu didedahkan kepada umum.  Terbaru, Wan Ariff, teman lelaki Afifah telah menulis kepada Aliff Aziz menerusi Instagramnya tentang kenyataan Aliff:
19534088_742581699255208_6944562243291840512_n

Wan Ariff menulis:

Cukup-cukuplah itu. Tiba masa untuk saya bersuara. Saya gunakan Instagram peribadi saya kerana saya tak kenal mana-mana pemberita atau penulis blog untu keluarkan kenyataan saya.

Saya tak pasti @aliffaziz91 awak sedar atau tidak, tapi apa yang pasti awak bertepuk sebelah tangan. Afifah berani sumpah atas Quran dia tak pernah ada perasaan pada awak. Ia hanya sebahagian dari lakonan untuk layan sikap awak yang kebudak-budakan. Setiap mesej yang dibalas pada awak, telah dibincangkan terlebih dahulu dengan orang dari set penggambaran tersebut dan saya tahu tentangnya.

Ya, dia buat silap benarkan awak pegang tangannya, tapi itu saja dan dia dah minta maaf pada isteri awak. Sekiranya pihak produksi tak mahu bersuara apa-apa, biarkan saja mereka. Mereka takut. Kami dah cuba selesaikan semua ni cara aman tapi awak masih mahu berbalas hujah. Saya tahu macam mana LICIK awak di dalam dan luar set. Afifah beritahu saya semuanya walaupun saya tak tanya. Teruskan, nafikan semua ini. Allah melihat segalanya.

Alhamdulillah, selepas dilokap, awak minta maaf kepada dunia atas apa awak dah lakukan, terutamanya isteri awak yang tak sepatutnya dapat layanan sebegitu dari awak.

Saya hormat semua itu, tapi awak buat SAYA bengang bila awak libatkan nama Afifah. “Jangan tegakkan benang yang basah?”

Kebenaran masih belum didedahkan, Sekiranya awak tak puas hati dengan kenyataan saya datang jumpa saya, kita bercakap lelaki dengan lelaki. Saya akan ada di set penggambaran drama awak Khamis ini untuk menemani Afifah.

waariffstatement
17125446_1047866818691229_1348063369470410752_n
Wan Ariff juga turut menerima tempias kecaman Netizen kerana masih mempercayai Afifah dan menyokongnya, tetapi memang gentleman sikap beliau yang begitu. Dahlah kacak, badan sado dan setia pula. Bertuah betul Afifah dapat teman lelaki seperti ini.

Diharap Afifah menghargai Wan Ariff dan janganlah bertindak melibatkan diri dalam perangkap sarang labah-labah seperti ini, kerana jika sudah terlekat, susah nak lepaskan diri. Adakah Aliff akan menyahut cabaran Wan Ariff?  Hanya dia yang tahu jawapannya.-beautifulnara.com

August 7th, 2017

Kekasih Afifah Nasir iaitu Wan Ariff turut sama terpalit di dalam kontroversi yang melanda pelakon baru ini. Rata-rata netizen menggelar Wan Ariff sebagai seorang lelaki dayus kerana berdiri teguh di belakang Afifah Nasir walaupun kekasihnya itu secara jelas telah berpegangan tangan dengan Aliff Aziz di sebuah pusat karaoke. Ramai yang memberi cadangan agar dia”clash” dengan Afifah, namun Wan Ariff sejak dari awal lagi telah menyatakan sokongan kepada kekasihnya itu. Memang true love sungguh.

wan ariff kekasih afifah nasir

Namun keteguhan dan kekukuhan cinta Wan Ariff ini bukanlah kosong semata-mata. Sebaliknya kerana dia mengetahui perkara sebenar yang terjadi sejak awal lagi. Malah Wan Ariff juga sudah memaafkan kelakukan Afifah Nasir yang berpegangan tangan dengan Aliff Aziz. Bagi Wan Ariff, Afifah adalah mangsa keadaan. Katanya:-

Saya tahu apa yang berlaku sejak dari awal lagi, semuanya Afifah terangkan kepada saya kenapa dia perlu bertindak sedemikian. Dia menjadi mangsa keadaan, sebab itu saya berani keluar kenyataan di Instagram bahawa saya memberi sokongan kepadanya. Tentang isu pegang tangan itu, Afifah sudah minta maaf pada saya kerana membenarkan Aliff pegang tangannya dan saya sudah maafkan.

Saya tidak boleh paksa semua orang memaafkan dia, tapi saya cuma berharap agar orang ramai memahami apa yang dia lalui sekarang. Dia memang buat salah tapi dia jadi mangsa keadaan.

Itu sudah kerja dia dan dia seorang yang profesional. Saya sokong dia untuk terus berlakon cuma saya minta dia lebih berhati-hati agar tidak diperkotak-katikkan pihak lain atas kepentingan sendiri.

wan ariff kekasih afifah nasir

Memang husband material sungguh Wan Ariff ini. Keikhlasan cintanya terhadap Wan Afifah memang real. Bukan mudah untuk seorang lelaki memaafkan kekasihnya. Namun inilah erti cinta sejati. Memaafkan dan berada di samping si dia yang tercinta ketika ujian dan dugaan mendatang. Untunglah Afifah mendapat kekasih sehebat ini. Semoga perhubungan mereka berdua akan berkekalan sehingga ke jinjang pelamin. Sumber Mstar Online.

July 31st, 2017

Setia hingga hujung nyawa. Hebat betul perasaan cinta Wan Ariff terhadap kekasihnya, Afifah Nasir walaupun pelbagai kontroversi sedang melanda perhubungan mereka. Meskipun ada bukti rakaman kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan seorang lelaki dan wanita, masing-masing menyerupai Aliff dan Afifah berpegangan tangan, Wan Ariff yakin kejadian itu ada alasannya. Wan Ariff telah melahirkan rasa kepercayaannya menerusi Insta Story selepas diasak dengan pelbagai persoalan oleh netizen.

wan ariff afifah nasir

Tulis Wan Ariff:-

Ya saya sudah tengok CCTV, malah sebelum artikel dan video tersebar. Tapi saya masih bersama dia (Afifah). Ia pasti ada alasan kan? Sabar

wan ariff afifah nasir

Sebelum ini, Wan Ariff juga ada menyatakan pendiriannya untuk mengetahui cerita sebenar sebelum membuat apa-apa keputusan. Ternyata cinta Wan Ariff begitu utuh, kukuh dan jitu. Inilah ciri-ciri seorang lelaki yang dicari untuk menjadi peneman hidup seorang wanita. Tidak terburu-buru membuat sebarang keputusan. Keep calm and keep loving.

wan ariff afifah nasir

Di dalam perhubungan memang akan ada ranjau dan onak duri. Hanya mereka yang tabah akan mampu menghadapinya. Abang Nara yakin Wan Ariff sudah matang dan mampu membuat keputusan yang terbaik untuk dirinya. Sama-sama kita nantikan.