May 13th, 2013

Susah sungguh menjadi artis di zaman moden ini. Kewujudan laman sosial seperti Instagram membolehkan perkongsian gambar dilakukan secara pantas. Namun perkongsian yang tidak dikawal ada kesannya yang tersendiri. Mungkin itu yang terjadi kepada Tiz Zaqyah.

tiz zaqyah

Kalau anda mengikuti Instagram Tiz Zaqyah, anda akan perasan beberapa keping gambar dirinya bersosial bersama rakan-rakan. Ada peminat yang meluahkan rasa kurang senang dengan perkongsian gambar-gambar tersebut. Namun Tiz Zaqyah ada alasannya yang tersendiri. Kata Tiz:-

Itu kehidupan peribadi saya, jangan kacau. Kalau orang boleh terima, okeylah, tapi jika sebaliknya, saya tak mampu buat apa-apa. Saya tak nafikan, dari dulu hingga hari ini, saya mahupun kawan-kawan artis yang lain akan bersosial jika kami mempunyai kelapangan. Tambahan lagi, bukan saya seorang saja yang memuat naik gambar bersosial di Instagram, sebaliknya rakan-rakan yang lain pun sama.

tiz zaqyah
Menurut Tiz, dia tidak mengganggu orang lain dengan perkongsian gambar-gabar tersebut. Tiz hanya mahu menjadi dirinya sendiri dan tak mahu hipokrit. Bagi Tiz, dia hanya jujur dengan kehidupannya. Kata Tiz lagi:-

Saya kenal diri saya, biarlah saya jadi diri sendiri. Jangan menghakimi seseorang itu begitu mudah. Apabila melihat gambar saya bersosial, jangan mudah melabel saya nie gadis yang tak baik. Artis lain pun ramai bersosial. Kadang-kadang tu saya sedih juga bila dapat tahu, rakan artis nie pergi bersosial tapi buat pengakuan mereka takpergi. Jangan menipu! Saya bersosial saya mengaku.

Sebagai manusia biasa, Abang Nara pun bersosial jugak. Cuma di tempat yang tidak sama dengan Tiz. Hanya kedai mamak dan kadang-kadang di court badminton tempat sosial Abang Nara. Mungkin Tiz sekali sekala pun boleh cuba bersosial di sana. Lebih tenang rasanya. Hehehe.

January 3rd, 2013

Membaca komen salah seorang pembaca BeautifulNara yang bernama “Selitone”, barulah Abang Nara terperasan yang memang sudah agak lama diri ini tidak berkongsi perkembangan si cantik manis Tizz Zaqyah.

tiz

Sejak putus cinta dengan Remy Ishak pada tahun 2012, tiada lagi kontroversi yang melanda diri Tiz. Kali terakhir Abang Nara membaca temuramah Tiz bersama Harian Metro, khabarnya hati Tiz sudah pun dimiliki oleh seorang jejaka. Siapakah jejaka itu? Tiz lebih gemar untuk merahsiakannya.

Saya masih Tiz Zaqyah yang sama. Bagi saya, soal cinta biar saya simpan sendiri dan andai orang tahu, ia bukan daripada mulut saya. Saya perasan, peminat kini mula faham prinsip saya. Terima kasih yang tidak terhingga saya ucapkan kepada mereka kerana dapat menerima pendirian saya yang lebih memperkatakan soal karier berbanding cerita peribadi.

tiz

Tak apalah buat masa ini tak tahu siapa kekasih Tiz Zaqyah. Nanti dah nak kahwin kita pasti akan tahu juga kan? Apa pun kepada Tiz, semoga tahun 2013 membawakan sinar yang lebih terang berbanding tahun 2012. 5 lagi gambar terbaru Tiz Zaqyah yang dikongsi menerusi Instagramnya dengan membaca entri ini sepenuhnya.

tiz
tiz
tiz
tiz
tiz

April 2nd, 2012

Nampak sungguh ceria Tiz Zaqyah di muka depan majalah Lisa keluaran April 2012. Dengan cermin mata stylo, seolah-olah Tiz Zaqyah ingin pergi bercuti panjang. Ditambah pula dengan tajuk “Berjanji Temu REMY di Eropah”, menambahkan lagi persoalan dalam diri Abang Nara.

tiz zaqyah lisa

Adakah benar-benar Tiz Zaqyah berdating dengan Remy Ishak di Eropah atau REMY yang dimaksudkan bukannya Remy Ishak? Memang pandai editor majalah Lisa membuatkan peminat Tiz Zaqyah tertanya-tanya. Kalau anda ingin tahu apa sebenarnya temujanji yang Tiz Zaqyah maksudkan, jangan lupa dapatkan majalah Lisa keluar April 2012.

P.S: Ubi yang ajaib

February 21st, 2011

tiz zaqyah

Sememangnya Tiz Zaqyah daripada zaman sekolah dulu-dulu lagi dah terserlah kecomelannya. Cute mute sangat Tiz dalam gambar-gambar berbaju sekolah. Muka Tiz dulu dan sekarang lebih kurang je. Tak ada yang berubah sangat. Tetap nampak muda can cute-mute. Kagum Abang Nara dibuatnya.

Lagi gambar Tiz Zaqyah zaman sekolah dulu dengan membaca entri ini sepenuhnya. Kredit gambar kepada JiwaKacau.

tiz zaqyah

tiz zaqyah

tiz zaqyah

tiz zaqyah

tiz zaqyah

tiz zaqyah

tiz zaqyah