June 16th, 2020

Pelakon Shima Anuar telah berkongsi pengalaman beliau menghadapi anak yang mempunyai amukan melampau ataupun lebih dikenali sebagai tantrum.

Shima berhadapan cabaran tersebut melalui anak pertamanya, Marian Sophia yang sering menangis dan mengamuk apabila terbangun di waktu malam ketika tidur.

Mempunyai banyak kemahuan yang perlu dituruti, pelaon filem 7 Petala Cinta ini juga mengatakan anaknya itu kadang-kadang menangis dan menjerit satu jam tanpa henti di tengah malam.

 

View this post on Instagram

 

Macamni la dia tengah2 malam. Dia akan terbangun pastu nangis mengamuk2. Tak tau dia nak apa. Kejap nak tido dlm buai, kejap nak tido atas katil, kejap nak tido buai balik, pastu nak tido kat katil. Dia boleh nangis meraung2 menjerit dlm sejam non stop! Sometimes dia nak peluk, sometimes taknak org pegang langsung. Serba tak kena. Ubat dia 1 je. SABAR. Haha be strong mommies/daddies yg ada masalah yg sama macamni. Soon diorg akan ok InshaAllah. ?? (mommy dah tua nanti, kalau mommy meragam, sophia taknak jaga mommy, siap kau! ?) #tantrumsecondround

A post shared by Shima Anuar Official Account (@shimaanuar) on

Namun, Shima yang berkongsi mengenai pengalaman itu di Instagram miliknya berkata bahawa dia menerima semua dugaan ini sebagai cabaran dan sentiasa positif dalam menghadapinya.

Menurutnya, hanya ada satu ‘ubat’ dalam mengatasi perkara ini iaitu sabar.

“Serba tak kena, ubat dia satu saja, SABAR. Bertabahlah ibu bapa di luar sana yang ada masalah sama macam ni, diorang akan kembali okay nanti, Insya-Allah,”

 

View this post on Instagram

 

Salam Aidilfitri from our little family

A post shared by Shima Anuar Official Account (@shimaanuar) on

 Manakala di ruangan komen, ramai yang berkongsi tips dan bersimpati dengan nasib yang menimpa aktress ini. Shima yang mendirikan rumah tangga bersama seorang ahli perniagaan, Mohd Solih Toha pada 8 April 2017 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Marian Sophian dan Mikhael Imaan.

Advertisement
June 1st, 2020

Melihat ramai ibu bapa yang keluar ke pusat beli belah membawa anak kecil, pelakon Shima Anuar luah rasa kesal.

shima anuar

Menurut Shima, perkara itu dilihatnya ketika keluar menguruskan urusan harian secara sendiri di salah sebuah pusat membeli belah terkemuka.

Berita tersebut dikongsi Shima menerusi ruangan di “Instagram Story”.

shima anuar covid19

“Tapi tadi ada banyak keluarga keluar ramai-ramai siap bawa kanak-kanak lagi, seronok ya?”

Tambah Shima, beliau seakan mempersoalkan mengapa perkara sebegini boleh terjadi sedangkan rakyat dinasihatkan untuk mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) susulan penularan wabak COVID-19 yang masih belum reda sehingga kini.

“COVID-19 tu dah lesap dari dunia eh? ke ada yang pakai ubat kebal? kalau ada kongsi sikit mana beli.”

Bagaimanapun Shima seolah menyindir tindakan individu tidak bertanggungjawab tersebut malah menganggap sindirian itu mampu memberi pengajaran buat semua yang kurang peka terhadap keadaan sekeliling.

Untuk rekod, jumlah kes keseluruhan COVID-19 di Malaysia adalah sebanyak 7,819 kes dilaporkan sehingga semalam, malah 23 kes sembuh dan telah discaj direkodkan menjadikan jumlah keseluruhan sembuh adalah sebanyak 6,353 bersamaan (81.25%) kes setakat ini.

Sumber: Gempak

Advertisement
September 22nd, 2014

Lumrah manusia biasa, penuh dengan perasaan tamak, hasad dengki dan tak bersyukur dengan apa yang ada, ibarat macam lagu Kacang David Teo. Hehe.
nasi tangas filemItulah antara punca yang sering menyebabkan seseorang terjebak dalam ilmu syirik seperti Nasi Tangas atau lebih dikenali sebagai Nasi Kangkang. Menarik jugak sebenarnya konsep yang dibawakan oleh MiG Pictures dalam filem seram terbaru syarikat tersebut iaitu filem Nasi Kangkang.
nasi tangas filemSedikit info mengenai nasi kangkang, ilmu ini sememangnya dah lama dan masih ada segelintir manusia yang mengamalkan amalam syirik ini. Cara pembuatannya adalah dengan mencampurkan bahagian-bahagian kotor dari anggota badan pengamalnya ke dalam makanan si mangsa. Bahan paling popular dalam pembuatan nasi kangkang ini adalah darah haid. Eeeee!!!
nasi tangas filem

Filem ini dibintangi oleh pelakon yang semakin mendapat tempat di hati peminat iaitu Azwan Kombos, Adiba Yunus, Shima Anuar dan Along Eyzendy.

Abang Nara dapat respon dari para peminat, katanya terjerit-jerit para penonton kat panggung dek kerana filem ini. Adegan seram dan terkejut dalam filem ini sememangnya menjadi. Mungkin jugak antara kita yang tak tahu mengenai ilmu nasi kangkang ini dan bahayanya kepada pengguna, filem ini boleh memberi gambaran jelas dekat korang apa akan jadi sekiranya korang mengikut telunjuk syaitan.

nasi tangas filem

Kisahnya bermula apabila Hairi (Azwan Kombos) berkahwin dengan Mira (Adiba Yunus) dan bermulalah kehidupan rumah tangga yang pada mulanya normal sehinggalah Mira terasa hati kerana suaminya lebih mementingkan Fatin (Shima Anuar) yang merupakan rakan kongsi perniagaan Hairi.
nasi tangas filemBeberapa kejadian seram dan menakutkan terjadi sehinggalah terbongkar rahsia yang Hairi ini sebenarnya terkena nasi kangkang. Soalnya, siapakah yang bertanggungjawab? Dapatkah rumah tangga Hairi diselamatkan? Jom tonton di pawagam bermula hari ini!

Advertisement
April 7th, 2014

Dalam diam rupanya Arja Lee sedang menyulam cinta dengan seorang pelakon naungan MIG Talent, Shima Anuar. Abang Nara yakin ramai gadis di luar sana yang kecewa kerana tidak lagi berpeluang mengorat pelakon kacak ini. Pengakuan Arja Lee ini menunjukkan ke”gentleman” dan kemachoannya. Kalau dah cinta, tak perlu sorok-sorok takut saham jatuh. Tak gitu?
arja lee bercinta shima anuar

Bukan setakat mengaku bercinta, Arja Lee juga turut memberitahu perancangannya untuk mendirikan rumahtangga pada umur 33 tahun. Untuk makluman, pelakon kacak ini kini berusia 30 tahun. Kata Arja Lee menerusi Berita Harian:-

Ya saya memang mempunyai teman wanita. Apabila bercakap mengenai temawan wanita, saya ada dia saja (Shima Anuar), tiada lain. Saya sangat serius dengan dia sebab saya sudah mengenali dia lebih kurang setahun dan rasanya semua tahu dia siapa.

Kalau nak cakap pasal tahap seterusnya, saya tengah sibuk dan dia pun sibuk, jadi rasanya kami tidak terlalu tergesa-gesa ke arah membina rumah tangga.

Saya merancang untuk berkahwin pada umur 33 tahun, jadi ada 3 tahun lagi. Dia pun masih muda dan isu kahwin ini tiada masalah bagi dia. Saya tidak berfikir untuk terus berkahwin dan bertunang dalam masa terdekat tapi kami memang rapat. Sekiranya bukan jodoh saya dengan dia, kami masih lagi berkawan baik.

arja lee bercinta shima anuar

Umur 33 tahun untuk lelaki cantik benar dah untuk berkahwin. Kalau ikut orang kita, dah agak lambat sebenarnya. Harap perancangan Arja Lee akan menjadi kenyataan. Kalau hati betul dah suka, nak cepatkan majlis pun bagus jugak. Tak perlu bercinta lama-lama. 3 tahun macam-macam boleh jadi. Tak gitu?

Advertisement