Written by Bella | May 9th, 2019

Pelakon Ruhainies begitu terbuka mengenai kisah percintaannya dengan teman lelaki dikenali sebagai Mr E yang merupakan ahli perniagaan, menetap di London serta mempunyai tiga cawangan butik di tanah air. Ruhainies sering berkata buah hatinya itu seorang yang penyayang dan macam-macam lagi.

Bagaimanapun, ramai yang tertanya kenapa Ruhainies sehingga hari ini masih lagi tidak mendedahkan wajah kekasihnya itu?

Menurut Ruhainies beliau belum bersedia untuk memperkenalkan teman lelakinya kepada umum kerana risau jejaka itu akan terkena tempias popularitinya.

Nak kata sorok boyfriend tu tidaklah, sebab saya selalu keluar bersama dia. Cuma, saya belum bersedia untuk kenalkan dia kepada peminat. Lagipun kehidupan seorang selebriti ini, kemana sahaja kita pergi, apa sahaja kita lakukan orang akan perhati. Saya tak mahu dia rasa perkara sama.

Sebelum ini saya tak pernah buat kenyataan ada boyfriend. Tetapi kali ini, saya anggap dia seorang yang sangat istimewa dan betul-betul serius dalam hubungan ini. Kami jujur sesam sendiri, berkongsi apa yang dilakukan setiap hari, kami juga ada merancang untuk ke fasa seterusnya.

Kita doakan yang terbaik dan semoga hubungan Ruhainies dan Mr E berkekalan sehingga ke jenjang pelamin.

Sumber Berita : mStar Online

Written by Bella | March 22nd, 2019

Umum mengetahui pelakon Ruhainies sudah dilamar oleh kekasihnya, Mr E yang merupakan seorang ahli perniagaan menetap di London dan memiliki tiga cawan butik terkenal di tanah air.

Tentu sekali mereka mempunyai perancangan untuk berkahwin dan Ruhainies seakan memberikan bayangan mungkin majlis perkahwinannya itu akan diadakan di London.

Dia ada tanya, majlis nikah nanti mahu buat di sini atau London. Saya cakap tidak tahu. Saya serahkan pada dia tentukan. Kalau boleh, saya mahu dia jawab semua persoalan ini sebab dia lelaki.

Ruhainies bagaimanapun enggan memberikan komen lanjut mengenai tarikh pernikahannya. Biarlah ia menjadi rahsia dan kejutan.

Tarikh kahwin saya biarlah rahsia dan menjadi elemen kejutan. Apa saya boleh katakan, perancangan ke arah itu bukan dalam masa terdekat. Kalau boleh, mahu kakak kahwin dulu. Insya-Allah, majlis perkahwinannya berlangsung tahun ini. Lagi pula, saya tidak mahu langkah bendul. Keluarga saya pula jenis kena ikut adat. Mahu atau tidak, memang kena lepaskan kakak dulu.

Berkahwin ini bukannya perkara yang mudah, disebabkan itu Ruhainies tidak mahu terburu-buru. Namun, beliau berharap orang ramai dapat mendoakan yang terbaik buatnya dan semoga segala perancangan berjalan lancar dan dipermudahkan.

Sumber Berita : Harian Metro

Written by Bella | December 13th, 2018

Baru-baru ini pelakon Ruhainies memberitahu beliau terpikat dengan sifat kekasihnya Mr E yang kuat pegangan agama dan apabila beliau membacakan surah Yasin setiap hari buatnya ketika jatuh sakit. Betapa bertuahnya beliau dipertemukan dengan seorang lelaki yang baik.

Tentu sekali ia mendapat perhatian netizen sehingga ada yang menyindir dan mengatakan bacaan surah Yasin itu hanya untuk orang yang sudah mati.

Ruhainies sedih dan kesal dengan sikap sesetengah netizen yang seakan kurang pendidikan agama dengan menjadikan niat baik kekasihnya itu sebagai bahan jenaka.

Saya terbaca beberapa komen yang mempersoalkan kenapa kekasih saya baca surah Yasin, saya dah nak mati ke. Sampaikan benda baik pun dibuat main-main dan dijadikan bahan lawak serta kutuk. Jadi dari situ kita tahu betapa ‘nazak’ manusia macam ni. Tak semua tapi segelintir. Kurangnya agama, mereka ingat baca surah itu hanya untuk orang nak mati atau orang sudah meninggal dunia.

Sedih apabila tengok ramai yang masih kurang didikan agama. Mereka fikir dengan menutup aurat dah sempurna, tapi ilmu kosong.

Kata Ruhainies penampilan dan cara pemakaian seseorang itu tidak menggambarkan tahap keimanan mahupun ilmu agama yang dimiliki. Luaran tidak semestinya melambangkan apa yang ada dalam diri.

Nak ukur iman seseorang itu bukan melalui pemakaian atau luaran. Saya malas nak komen kat netizen yang hati kotor sebab bagi mereka apa yang kita jawab semua mereka ada jawapan.  Bila sentuh bab agama ni sangat sensitif. Jangan fikir orang tak bertudung tu kurang agama dari yang menutup aurat. Semua itu bukan ukuran. Yang menjadi ukuran antara dia dengan Allah.

Makan dalam betul kata-kata Ruhainies kepada netizen yang mempertikaikan kekasih bacakan surah Yasin untuknya. Dalam bab agama ini, memang kita tidak boleh nilai seseorang itu daripada luaran.

Sumber Berita : mStar Online

Written by Bella | December 10th, 2018

Dalam mencari pasangan hidup, pastinya seorang wanita mahukan seorang lelaki yang mempunyai hati yang ikhlas serta pegangan agama yang kuat. Pelakon Ruhainies mengakui doanya sudah termakbul dan merasa sangat bertuah bertemu jodoh dengan kekasihnya Mr E.

Hatinya mula terbuka menerima cinta dan kasih sayang Mr E saat kekasihnya itu membacakan surah Yasin setiap hari buatnya ketika jatuh sakit.

Akhirnya Tuhan menunaikan doa saya apabila dipertemukan dengan lelaki yang benar-benar membuatkan saya jatuh cinta dan bersedia melangkah ke alam perkahwinan. Saya pula bukannya memandang paras rupa dan kedudukan, sebaliknya hati budi serta keteguhan agama menjadi keutamaan.

Saya bertambah yakin dengan keikhlasan Mr E  apabila melihatnya membaca Surah Yasin setiap hari, selama dua minggu, ketika saya jatuh sakit sewaktu menjalani penggambaran program travelog, Secawan Kopi, yang menjelajah beberapa kota di Indonesia, baru-baru ini.

Bukan harta dan kekayaan yang dikejar oleh Ruhainies dan beliau agak terluka apabila sesetengah netizen mendakwa beliau perempuan mata duitan.

Bagi saya, kalau Mr E tidak kaya dan berharta sekali pun, inilah lelaki yang saya idamkan sebagai jodoh .Saya tidak pernah beritahu identiti Mr E, malah apa yang dia ada pun saya tidak tunjuk. Kebanyakan netizen hanya tahu membuat spekulasi. Kalau ikutkan, Mr E mengejar saya sejak setahun lalu, tetapi saya tidak melayannya. Sedangkan, saya bukannya tidak tahu siapa Mr E.

Bertuah betul Ruhainies dapat buah hati yang penyayang dan boleh dikatakan mempunyai pakej  ‘husband material’.

Sumber Berita : BH ONLINE