April 20th, 2019

Bekas Isteri Pencetus Ummah Abu Sufyan mendedahkan di Instagram bahawa lelaki itu curang dan menceraikannya untuk berkahwin dengan seorang ibu tunggal bernama Hana Azraa.

Bekas isterinya, Ain Afini, yang menggunakan handle @ainafini_ di Instagram memberitahu, PU Abu telah meminta kebenaran darinya untuk berpoligami setelah dua bulan pernikahan mereka.

Dan kerana usia pernikahan yang masih baru, dia telah meminta lelaki itu agar membuat pilihan antara dirinya dan anak mereka dalam kandungan atau ibu tunggal tersebut.

PU Abu telah memilih untuk bersama ibu tunggal tersebut. Bekas isterinya juga telah berusaha untuk menutup kisah ditinggalkan sewaktu mengandung ini tetapi disebabkan PU Abu dan Hana Azraa tidak menyembunyikan kemesraan mereka di media sosial, bekas isterinya mengambil keputusan untuk menceritakan perkara sebenar kepada umum.

Malah seorang rakan sekolah PU Abu telah menulis komen di Instagram bahawa dia pernah melakukan perkara yang sama di sekolah.

Tulisan bekas isteri PU Abu telah dimuat naik ke Twitter oleh rakannya atas permintaannya sendiri.

Juga terdapat dakwaan bahawa PU Abu hanya menipu dengan menggunakan gelaran Ustaz.

Ada juga mendakwa cerai yang dilafazkan oleh PU Abu tidak sah kerana ia dibuat melalui aplikasi WhatsApp dan talak tidak jatuh sehinggalah anak mereka dilahirkan.

Setakat ini tiada kenyataan balas dari PU Abu manakala Hana Azraa yang juga seorang pengasas barangan penjagaan kulit tempatan pula telah menguncikan akaun Twitter dan Instagram miliknya.

PU Abu ialah salah seorang peserta rancangan Pencetus Ummah 2015 dan dikenali kerana bentuk tubuhnya yang tegap.- beautififulnara.com

 

April 16th, 2018

Sudah bertahun lamanya pengacara Nabil ahmad bergandingan dengan Neelofa mengacarakan rancangan MeleTop. Namun begitu, keserasian mereka berdua menyebabkan ramai tertanya adakah Nabil terpikat dengan si cantik Neelofa.
 Kepada Media Hiburan, Nabil menyatakan yang hubungan mereka tidak lebih sekadar teman:

Kami punya hubungan sesuatu yang memang betul-betul “kau aku”. Kami pun sudah lama kenal dan mungkin sebab itulah kami boleh berkawan memandangkan saya dan dia tahu batas masing-masing.

Kita pun tahu lah taste dia macam mana. Kita ni despatch la pula.

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Nabil bagaimanapun mengakui bahawa isterinya ada merasa risau di awal gandingan mereka satu ketika dahulu:

Mula-mula dulu adalah dia (isteri) risau. Tapi bila lama-kelamaan, dia pun tahu kami kerja secara profesional. Malah dia pun tahu percakapan kami pun “kau aku” saja. Tak timbul pun isu-isu macam tu.

Tak terfikir nak kahwin atau tambah isteri, yang ada seorang ni pun dah cukup. Saya sedar kemampuan diri dan belum cukup sempurna rasanya nak pegang amanah berat.

Ilmu agama pun tak banyak, jadi jangan berangan nak tambah isteri. Yang seorang ni pun tak mampu nak kawal, garang semacam, cukuplah!

MeleTOP ialah sebuah rancangan berformat hiburan yang menyiarkan carta lagu, filem serta gosip terkini di dalam dan di luar Malaysia. Rancangan berdurasi 60 minit ini bersiaran secara langsung setiap malam Selasa dan dihoskan oleh Nabil dan Neelofa sejak 2012. – beautifulnara.com

December 2nd, 2017

Jika sebelum ini Izreen Azminda banyak bermain teka teki mengenai status dirinya dan memberitahu akan mengadakan satu sidang media membabitkan beberapa pemberita tertentu sahaja, seorang wanita bernama Intan Liana Saleh, telah tampil memberitahu bahawa Izreen telah berkahwin dengan suaminya, Muhammad Radzi Abdul Wahid, 29, seorang pemuzik untuk rancangan Gegar Vaganza, sebagai isteri kedua.

Intan memberitahu hanya mengetahui tentang itu pada 10 November lepas, iaitu beberapa bulan sejak suaminya berkahwin dengan pelakon itu sekitar Ogos lepas. Kepada BH Online, Muhammad Radzi atau lebih dikenali dengan nama Ude, mengakui bahawa dia telah berkahwin dengan Izreen.

Ya, kami sudah bergelar suami isteri sejak lebih dua bulan lalu.

Buat masa ini, saya tidak akan memberikan kenyataan berhubung pernikahan bersama Izreen. Sebaliknya, ia hanya akan dikongsi pada majlis doa selamat yang dirancang pada minggu hadapan

Wanita yang tampil membuat pengakuan itu ialah isteri pertama saya.

Saya dan Intan Liana Saleh, 32, mendirikan rumah tangga sejak empat tahun lalu. Kami memiliki dua cahaya mata, Arish Muqri, 3, dan Ariq Muqri, 11 bulan.

Uda juga menafikan rumahtangganya berantakan setelah Intan Liana mengetahui dia telah berkahwin dengan Izreen:

Banyak spekulasi yang timbul apabila isteri pertama memberi kenyataan, hari ini.

Saya mohon hentikan kenyataan dan persepsi buruk yang boleh mempengaruhi emosi kedua-dua isteri saya.

Saya mengharapkan pihak luar tidak mencampuri urusan rumah tangga saya. Intan dan Izreen adalah isteri saya.

Saya menjadi ketua keluarga, jadi beri peluang untuk saya menguruskan dua isteri dan anak-anak saya. Doakan kehidupan kami bahagia seperti pasangan lain.

Ude juga meminta agar privasi keluarganya dijaga oleh pihak media.

Apa saja kenyataan biarlah saya menjawabnya. Jangan sentuh emosi dan menyalahkan Izreen atas takdir jodoh kami.

“Sebagai suami, saya sedaya upaya mahu menjaga hati kedua-dua isteri demi keharmonian rumah tangga.

Sementara itu, kepada Sinar Harian, Izreen memberitahu dia kecewa perkara itu digembar-gemburkan tanpa pengetahuannya sebelum dia mengadakan sidang media:

Sejujurnya hal tersebut terlalu sensitif untuk dinyatakan pada umum. Bagaimanapun, sebagai selebriti, saya sedia faham setiap inci gerak geri akan menjadi perhatian. Malah sebagai orang sudah matang dalam industri, saya juga sedia faham kerja pengamal media.

Namun bila hal ini berlaku di luar pengetahuan, saya jadi kesal dan sedih. Sebab kalau boleh, biarlah situasi ini diperjelaskan terlebih dahulu menerusi sidang media yang akan dibuat.

Desas-desus bahawa Izreen telah berkahwin timbul apabila Izreen meletakkan nama ‘Mrs. Ude’ di akaun Instagramnya beberapa minggu lepas dan setakat artikel ditulis, penulis mendapati Izreen juga telah menukar namanya kepada ‘Madam Izreen Azminda Radzi’ di akaun Instagramnya

Izreen bagaimanapun sebelum ini pernah mengatakan Mr. R yang dikaitkan dengannya ialah seorang bujang dan beberapa kali memberi kenyataan yang membayangkan dia tidak kisah berkahwin suami orang dan hidup bermadu.

Izreen pernah berkahwin dengan jurukamera, Muhamad Riza Baharudin pada 2012 dan rumah tangga mereka berakhir pada 2014. Hasil daripada perkahwinan itu, mereka dikurniakan anak lelaki bernama Muhammad Adrian Umar yang kini berusia 4 tahun. – beautifulnara.com

August 10th, 2017

Sekitar awal tahun ini, pelakon Izreen Azminda, pernah diberitakan sedang mengenali seseorang dan mempunyai kesediaan untuk kembali bergelar isteri.

20066876_469874583380763_3108140589414088704_n

Menyatakan hatinya sudah dimiliki, Izreen bagaimanapun tidak mendedahkan identiti lelaki itu.

Dalam satu kenyataan terbaru kepada mStar Online, Izreen menyatakan yang dia tidak mahu terburu-buru mengatakan tidak sekiranya bakal suaminya itu sudah pun beristeri.

Saya tak nak kata tidak pada suami orang. Takut nanti apa yang kita tak nak itu yang Allah akan berikan.

Tak pasal-pasal apa yang kita cakap berbalik kepada kita sendiri pula.

Sikap berhati-hati ini sememangnya patut, kerana kadangkala kita mendabik dada mengenai prinsip kita, sehinggalah kita mengalami sendiri dan gagal mempertahankan prinsip yang sebelum ini kita uar-uarkan. Bagi Izreen tidak ada salahnya mengahwini suami orang kerana lelaki dibenarkan berkahwin empat asalkan berkemampuan.

19429194_639798116211305_5390390127795109888_n

Cuma, apa yang boleh saya katakan jika lelaki itu mampu, tak salah untuk dia nak kahwin lain sebab sememangnya mereka boleh ada empat orang isteri.

19984412_317185495395332_2839092787041796096_nBagaimanapun, kali ini, Izreen memberitahu masih belum bersedia berkahwin lagi, tidak seperti kenyataannya di awal tahun ini.

Buat masa ini saya tidak terfikir untuk mencari pasangan lagi. Memang teringin nak kahwin tapi banyak lagi perkara yang saya perlu dahulukan.

Baru-baru ini anak saya dijangkiti H1N1 dan ditahan wad selama empat hari dan apa yang berlaku membuatkan saya perlu ada dengan dia setiap masa.

Sebab itu, biarlah saya uruskan anak dan jika ada jodoh, insyaAllah saya akan berkahwin sekali lagi.

Begitulah pendirian Izreen. Mungkin Izreen hanya mengamalkan sikap berhati-hati, kerana tiada siapa tahu apa yang berlaku pada hari esok. Kadangkala hidup dirundung malang akhirnya bahagia mendatang. Kadangkala asyik menyulam bahagia akhirnya makan hati berulam jantung. Itulah kehidupan. –beautifulnara.com