April 14th, 2018

Tidak banyak yang diketahui umum mengenai percintaan pelakon kacak Zul Ariffin dan jelitawan Zahirah Macwilson kerana keduanya bersikap low-profile mengenai percintaan mereka.

Kalau sebelum ini, Zahirah seolah-olah mengiyakan bahawa hubungannya dengan Zul telah berakhir, Zul Ariffin bersikap lebih jelas apabila mengakui hubungan itu telah putus. Berita Harian Online melaporkan Zul berkata:

Sudah putus. Gelombang hubungan kami sudah diketahui ramai sejak tahun lalu. Diakui, hubungan kami ada masanya putus dan bersambung semula dalam tempoh berkenaan.

Sebab itu, saya hanya memberi ‘samar bayangan’ jika ada yang bertanya.

Hari ini, saya mahu menegaskan, perhubungan itu sudah berakhir dan tidak mungkin bertaut kembali. Jika masih meneruskan hubungan, bermakna saya menganiayai diri sendiri.

Tiada apa yang mahu disembunyikan lagi.

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Zul juga menjelaskan apa yang terbuku di hatinya mengenai sikap Zahirah sewaktu Zul berhadapan dengan pemergian ibu tercinta, Robiah Nasir, 5 Disember lalu:

Kecewa, tidak…! Kalau melihat orang ‘berselfie’ dengan gembira kira-kira 20 meter dari jenazah ibu tanpa rasa sensitif, inikah orang yang layak dibuat pasangan hidup?

Itulah perasaan saya ketika melihat Zahirah seronok ‘berselfie’ bersama seorang teman berdekatan jenazah arwah ibu saya ketika dalam masjid.

Ada beberapa saksi melihatnya, termasuk saya yang ketika itu mahu membuka penutup muka untuk mencium arwah ibu buat kali terakhir.

Menyampah memandangnya, tetapi saya masih meneruskan hubungan. Saya tidak kejam dan tetap memaafkannya.

Zul pasrah bahawa hubungan mereka kini tidak boleh dipulihkan walaupun memaafkan Zahirah atas perkara itu:

Saya tentunya mengharapkan ketenangan dan kebahagiaan dalam membina hubungan cinta.

Jika terlalu banyak mengganggu kerja dan menjejaskan kehidupan peribadi, tiada guna untuk terus mempertahankannya. Tiada apa yang perlu saya kenangkan lagi.

Nampaknya tiada jodoh antara pasangan sama cantik sama padan ini. Mungkin ini keputusan yang terbaik buat mereka berdua memandangkan sudah tiada persefahaman lagi. Semoga keduanya bertemu dengan yang lebih baik di masa hadapan dan bertambah maju dalam kerjaya. – beautifulnara.com

December 2nd, 2017

Jika sebelum ini Izreen Azminda banyak bermain teka teki mengenai status dirinya dan memberitahu akan mengadakan satu sidang media membabitkan beberapa pemberita tertentu sahaja, seorang wanita bernama Intan Liana Saleh, telah tampil memberitahu bahawa Izreen telah berkahwin dengan suaminya, Muhammad Radzi Abdul Wahid, 29, seorang pemuzik untuk rancangan Gegar Vaganza, sebagai isteri kedua.

Intan memberitahu hanya mengetahui tentang itu pada 10 November lepas, iaitu beberapa bulan sejak suaminya berkahwin dengan pelakon itu sekitar Ogos lepas. Kepada BH Online, Muhammad Radzi atau lebih dikenali dengan nama Ude, mengakui bahawa dia telah berkahwin dengan Izreen.

Ya, kami sudah bergelar suami isteri sejak lebih dua bulan lalu.

Buat masa ini, saya tidak akan memberikan kenyataan berhubung pernikahan bersama Izreen. Sebaliknya, ia hanya akan dikongsi pada majlis doa selamat yang dirancang pada minggu hadapan

Wanita yang tampil membuat pengakuan itu ialah isteri pertama saya.

Saya dan Intan Liana Saleh, 32, mendirikan rumah tangga sejak empat tahun lalu. Kami memiliki dua cahaya mata, Arish Muqri, 3, dan Ariq Muqri, 11 bulan.

Uda juga menafikan rumahtangganya berantakan setelah Intan Liana mengetahui dia telah berkahwin dengan Izreen:

Banyak spekulasi yang timbul apabila isteri pertama memberi kenyataan, hari ini.

Saya mohon hentikan kenyataan dan persepsi buruk yang boleh mempengaruhi emosi kedua-dua isteri saya.

Saya mengharapkan pihak luar tidak mencampuri urusan rumah tangga saya. Intan dan Izreen adalah isteri saya.

Saya menjadi ketua keluarga, jadi beri peluang untuk saya menguruskan dua isteri dan anak-anak saya. Doakan kehidupan kami bahagia seperti pasangan lain.

Ude juga meminta agar privasi keluarganya dijaga oleh pihak media.

Apa saja kenyataan biarlah saya menjawabnya. Jangan sentuh emosi dan menyalahkan Izreen atas takdir jodoh kami.

“Sebagai suami, saya sedaya upaya mahu menjaga hati kedua-dua isteri demi keharmonian rumah tangga.

Sementara itu, kepada Sinar Harian, Izreen memberitahu dia kecewa perkara itu digembar-gemburkan tanpa pengetahuannya sebelum dia mengadakan sidang media:

Sejujurnya hal tersebut terlalu sensitif untuk dinyatakan pada umum. Bagaimanapun, sebagai selebriti, saya sedia faham setiap inci gerak geri akan menjadi perhatian. Malah sebagai orang sudah matang dalam industri, saya juga sedia faham kerja pengamal media.

Namun bila hal ini berlaku di luar pengetahuan, saya jadi kesal dan sedih. Sebab kalau boleh, biarlah situasi ini diperjelaskan terlebih dahulu menerusi sidang media yang akan dibuat.

Desas-desus bahawa Izreen telah berkahwin timbul apabila Izreen meletakkan nama ‘Mrs. Ude’ di akaun Instagramnya beberapa minggu lepas dan setakat artikel ditulis, penulis mendapati Izreen juga telah menukar namanya kepada ‘Madam Izreen Azminda Radzi’ di akaun Instagramnya

Izreen bagaimanapun sebelum ini pernah mengatakan Mr. R yang dikaitkan dengannya ialah seorang bujang dan beberapa kali memberi kenyataan yang membayangkan dia tidak kisah berkahwin suami orang dan hidup bermadu.

Izreen pernah berkahwin dengan jurukamera, Muhamad Riza Baharudin pada 2012 dan rumah tangga mereka berakhir pada 2014. Hasil daripada perkahwinan itu, mereka dikurniakan anak lelaki bernama Muhammad Adrian Umar yang kini berusia 4 tahun. – beautifulnara.com

October 19th, 2017

Sebelum ini, Shahir Zawawi selaku juara Akademi Fantasia Kelapan menafikan dia mempunyai sebarang hubungan istimewa dengan seorang pramugari Firefly yang bernama Mona Syamimi Samsudin.

Shahir mendakwa Mona Syamimi atau lebih dikenali sebagai Mimi akan memberi kenyataan memperbetulkan keadaan bahawa dia hanya peminat Shahir, dan mereka tidak ada hubungan selain itu. Kepada Harian Metro, Mimi telah memperjelaskan keadaan sebenar, bahawa dia bukan peminat Shahir dan tidak pernah meminati penyanyi yang juga pernah berlakon dalam filem Karak itu.

Sebenarnya saya kawan kepada Shahir. Saya kawan dia, bukan peminat atau penyokong dia.

Kami berkawan, keluar berdua dan keluar beramai-ramai. Kalau peminat atau penyokong, kami tak keluar berdua kot.

Kami berkenalan sebulan lepas melalui Instagram. Saya keluar makan malam dan tengok wayang dengannya. Kami keluar pertama kali memang sebagai kawan. Kami kerap keluar berdua kemudiannya dan ada kalanya juga dia luah perasaan dia, saya hanya dengar saja. Mungkin dari berkawan, kami perlahan-lahan mengenali satu sama lain.

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

J”Raja dan Pemaisuri Langkasuka begitu menginginkan anak, hinggakan mereka terpaksa membuat perjanjian dengan Naga Berapi. Tercapaikah hasrat mereka? Apakah perjanjian itu dan apakah yang akan berlaku seterusnya? Jom sama-sama saksikan! Tiket berharga RM 20 (biasa) dan RM 50 (premier) boleh anda dapatkan dengan menghubungi 03-2614 8200 #mysenibudaya”

Ditanya sama ada dia berpendapat Shahir sukakannya, Mimi memberitahu:

Dari pandangan saya, dari WhatsApp, FaceTime dan mesej-mesej dia, mungkin dia sukakan saya. Takkan dia buat begitu pada semua peminat.

Mimi juga mengakui berkecil hati apabila Shahir memberitahu pihak media yang dia hanya seorang peminat:

Saya memang terasa. Kalau dia kata saya peminat takkanlah setiap peminat dia layan begitu, kan? Jadi saya terasa juga bila dia kata saya peminat dan penyokong dia. Ia menyebabkan orang luar rasa saya ini…entahlah. Tak tahu nak cakap apalah.

Sekarang pun saya susah nak keluar, orang cakap saya ini gila glamor lah, apalah.

Saya terasa sebab dia kata saya peminat. Tiap-tap hari I habiskan masa keluar dengan you, you kata I peminat. Macam tak logiklah.

Mona juga mendakwa Shahir menghabiskan masa dengannya keluar dari malam sehingga ke pagi untuk berbual. Kini, setelah perkara ini menjadi viral, Shahir cuba menghubunginya namun dia tidak mahu dihubungi Shahir:

Dia cuba telefon saya banyak kali, malah kawan-kawan saya juga dia dah kacau. Tetapi buat masa ini saya tak nak bercakap dengan dia. Sebab saya terasa hati gelaran ‘peminat’ itu. Tak ada apa nak dicakapkan dengan dia.

Dia nak penjelasan saya, saya dah bagi penjelasan.

Mimi juga mendakwa kenyataan Shahir memberi kesan kepada kerjayanya:

Saya nak beritahu kenyataan Shahir tak betul. Dia harus memperbetulkan kenyataannya bagi tidak memalukan saya dan syarikat saya sendiri. Ia menjejaskan kerja saya sekarang. Saya tak suka.

Apabila dia mengatakan saya peminat saya rasa dipermainkan dan dimalukan. Saya rasa dia kawan, tapi dia kata saya peminat. Selama ni you keluar dengan peminat you ke apa? You mesej rindu semua tu dekat peminat?

Jangan jadi fake. Beritahulah perkara sebenar. Jangan begitu begitu pada media sini, dan begini pada media situ, takut nanti bukti lain pula yang keluar. Saya bukan ugut, saya hanya tak mahu memalukan diri saya. Saya rasa dia yang menjatuhkan saya, bukan saya yang jatuhkan dia.

Mimi mendakwa pernah bertanya kepada Shahir mengenai perhubungannya dengan Erra Fazira:

Dia beritahu dia berkawan dengan Erra. Namun begitu dia mendakwa hubungannya dengan Erra waktu ini renggang, jadi dia ingin berkawan dengan saya dulu.

vlcsnap-2017-10-19-19h11m43s140

vlcsnap-2017-10-19-19h12m06s158

Percubaan Mimi untuk menghubungi Shahir melalui telefon di hadapan wakil Harian Metro tidak berjaya. Video temubual itu boleh ditonton di Facebook Harian Metro:

Terdahulu, Shahir mendakwa hubungannya dengan Mimi ialah sekadar artis dengan peminat. Dia mendakwa tidak tahu menahu mengapa Mimi memuat naik gambar seolah mereka keluar berdua. Dia juga mengumumkan akan berkahwin dengan bekas Ratu Cantik Malaysia 1994 dan primadona filem Melayu, Erra Fazira selewatnya awal tahun hadapan. – beautifulnara.com

August 17th, 2017

Kisah pergolakan rumahtangga Hafiz Hamidun dan Joy Revfa telah menjadi semakin hangat apabila Joy menulis satu karangan di Facebook yang memberi bayangan seolah-olah Hafiz Hamidun mempunyai masalah batin. Hafiz Hamidun bagaimanapun menafikan kenyataan itu, mendakwa Joy tahu apa sebenarnya yang menyebabkan pertikaian mereka tetapi cuba berselindung.
kakakrepah
Ramai Netizen mempersoalkan tindakan Joy yang dilihat gemar menghebahkan masalah dan meluahkan perasaan mengenai suaminya di Facebook. Netizen beranggapan seorang isteri yang baik seharusnya mengadu masalah rumahtangga kepada saluran yang betul, misalnya kaunselor atau pejabat agama.

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Terbaru, kakak Joy Revfa yang bernama Dyana Sofia telah menulis status mempertanankan tindakan adiknya itu.

Dia mendakwa Joy menerima kecaman dari Netizen setiap hari dan memerlukan ‘outlet’ untuk meringankan masalah yang ditanggung dan orang ramai patut memahami keadaannya.

Dyana mendakwa adiknya dan Hafiz hanya duduk sebumbung selama enam hari dan masih belum sempat berkenalan dengan lanjut.
20819722_1543427219035142_8969238718666749168_o

Sebelum ini, Dyana pernah menulis status tentang rumahtangga yang dipercayai merujuk kepada adik iparnya itu.

Sebelum ini juga, Joy pernah meminta orang ramai mengabaikan kenyataan-kenyataan kakak dan bekas suaminya yang dianggap bersifat melindunginya dan meminta orang ramai menunggu kenyataan rasmi dari Hafiz Hamidun.

Bagaimanapun, dia selepas itu dlihat masih mengeluarkan status ‘meluah perasaan’ di akaun media sosial miliknya yang menyebabkan timbul spekulasi.-beautifulnara.com