October 30th, 2020

Penyanyi dan juga pelakon, Nonny Nadirah baru-baru ini ada mengumumkan sebuah berita sedih di mana dia dan pasangannya, pelakon Niezam Zaidi telah mengambil keputusan untuk membatalkan perkahwinan yang dirancang sebelum ini.

Nonny atau nama sebenarnya, Nonny Nadirah Zainuddin yang ditemui media menjelaskan bahawa dia dan Niezam sebenarnya telah membuat keputusan tersebut sejak dahulu lagi usai saja mereka berdua mengikuti kursus kahwin, September lalu.

Jelas Nonny lagi, dia menganggap apa yang terjadi mengandungi hikmahnya yang tersendiri.

View this post on Instagram

My mission : Be true to myself, Help other people, Become a better me.? . Makeup by @iansham

A post shared by ? Nonny Nadirah ? (@nonnynadirah) on

“Ada hikmah kenapa perkahwinan ini dibatalkan. Allah nak tunju siapa diri kita sebenarnya terhadap pasangan. Terima kasih Allah. Saya anggap apa yang berlaku sudah tiada jodoh. Kalau nak paksa pun, bimbang nanti ia hanya memudaratkan. Takkan saya nak lalui fasa penceraian sekali lagi. Jadi saya redha dengan ketentuan ini,”

Keputusan membatalkan perkahwinan itu menurut Nonny telah membuatkan dia berazam untuk perbaiki diri dan menjadi pasangan yang lebih baik untuk pasangannya kelak.

Merasakan hidup solo adalah yang terbaik buat dirinya ketika ini, Nonny walau bagaimanapun tidak merasa serik untuk memulakan sebuah perhubungan yang baru kelak.

Tambahnya lagi, Nonny mengakui ketika melalui fasa penceraian perkahwinannya dulu, dia berasa sangat kecewa dan meratap namun untuk perpisahan kali ini Nonny memberitahu bahawa dirinya lebih tenang dan gembira.

“Kalau selepas bercerai dulu saya memang meratap. Tapi untuk kali ini saya lebih tenang. Malah lebih gembira. bagi saya, Allah sudah atur segalanya. Apa yang penting kena sabar dengan ketentuan diberikan,” – Nonny Nadirah

Sumber : Harian Metro

September 18th, 2020

Rasanya semua sedia maklum mengenai pelakon Nonny Nadirah yang sering saja menggunakan aplikasi TikTok serta merakam video dalam mempromosikan produk di ruangan Instagram.

Namun, baru-baru ini dia ada memuat naik sebuah entri panjang lebar di Instagram miliknya yang memberi ‘hint’ bahawa dia ingin berhenti menjadi pelakon sepenuh masa dan hanya ingin mahu menjalani kehidupan sebagai insan biasa.

Dalam pada itu, bekas peserta Akademi Fantasia ini juga meluahkan hasratnya untuk mengajak para peminat di luar sana supaya berubah ke arah kebaikan.

“Cukup-cukuplah aku tarik korang berTikTok dengan aku dulu. Kalau sebelum ini aku boleh tarik korang sama-sama buat dosa, takkan sekarang aku tak boleh nak tarik korang untuk buat kebaikan dan bersama mencari keredhaan Allah..”

Tambahnya lagi, dia kini enggan melihat agama Islam dipermainkan dan diperkotak-katikkan lagi.

Nonny juga meluahkan rasa sebak apabila melihat orang lain sibuk mengejar duniawi seperti ingin menjadi artis dan popular namun dia kini sedang berusaha untuk mengubah dirinya menjadi manusia yang tidak sentiasa di bawah perhatian media.

Dalam entrinya itu Nonny turut memberitahu bahawa dia ingin menjadikan pekerjaannya kini sebagai artis itu sebagai  pekerjaan secara sambilan sahaja.

Sehubungan dengan itu, pelakon filem Malay Regiment ini turut menjemput sesiapa saja di luar sana yang berminat untuk menyertai group Telegram Diskusi Cinta Islam bagi membincangkan topik-topik berkaitan agama dan masalah remaja secara santai.

July 16th, 2020

Menyedari hubungan cintanya dengan aktor Niezam Zaidi agak kurang disenangi segelintir pihak, pelakon Nonny Nadirah mendedahkan jejaka tersebut banyak membantunya melalui fasa sukar dalam kehidupan.

nonny nadirah niezam zaidi

Menurutnya, Niezam merupakan insan yang banyak memberinya kata semangat sehingga Nonny mampu bangkit daripada kisah lalu.

“Saya sedar memang ada pihak yang suka dan tak suka hubungan saya dengan Niezam. Tapi orang tak tahu yang saya pernah lalui fasa paling bawah dan macam mana saya berusaha untuk bangkit semula.”

Terdahulu, kecoh di media sosial apabila Nonny dikhabarkan menerima teguran daripada warganet selepas bertindak berkongsi sepotong video sedang membonceng motosikal yang ditunggang kekasihnya itu.

Malah menjelaskan tiada niat untuk menunjuk-nunjuk atau sengaja mencari publisiti murahan dengan berkongsi video berkenaan kepada umum.

nonny nadirah niezam zaidi

Sebelum ini juga, video lama Nonny bertandang ke rumah bekas suami ketika menyambut perayaan Aidilfitri menjadi tular selepas wujud pihak tidak bertanggungjawab memuat naik semula di media sosial. Namun berharap agar peminat tidak lagi mengungkit kembali kisah lamanya memandangkan beliau dan bekas suami telah mengambil haluan masing-masing.

Untuk rekod, Nonny pernah mendirikan rumah tangga bersama Mohamed Mustain paa 18 Mac 2018. Hasil perkongsian hidup itu, mereka tidak dikurniakan cahaya mata, malah memutuskan untuk bercerai selepas setahun bernikah.

Sumber: mStar

July 4th, 2020

Pelakon Nonny Nadirah yang dahulunya merupakan artis kelahiran rancangan realiti TV Akademi Fantasia baru-baru ini telah meluahkan rasa terpendam dalam hatinya apabila ada segelintir pihak seolah-olah berasa iri hati terhadap dirinya yang kini sedang menikmati bahagia.

Nonny yang dahulunya pernah berkahwin namun telah bercerai kini dikatakan sedang mempunyai hubungan istimewa dengan pelakon Niezam Zaidi.

Dia yang meluahkan rasa kesal melalui laman instagram peribadi miliknya itu menulis panjang lebar mengenai mereka yang cuba mengecam, menjatuhkan serta memfitnahnya.

View this post on Instagram

Hadapi dgn tenang dan senyum tak perlu kata apa2. . Dibentangkan karpet merah bg mereka semua yg ingin mengecam, memfitnah dan menjatuhkan. . Terima kasih kerana telah memenuhkan saham akhirat sy. . Semoga kita semua diberikan taufik dan hidayah. beringatlah. kena sentiasa ingat. Fitnah dunia akhir zaman,benda yg tak ada boleh di ada kan. . Korang iri bila tgk aku happy, mulalah kecam fitnah sana sini, bila iri hati telah menguasai diri, bimbang nanti korang yg dapat penyakit hati. . Tiada siapa yg inginkan penceraian. Bodohnya aku seorang yg dulu titlenya bujang pastu kawin pastu cerai semata2 utk dapat title janda. . Semua org boleh jadi baik. Tapi sy xnk yg baik je,sy nak yg bertanggungjawab. Kpd korg yg belum ada experience dlm hal rumahtangga baik senyap kumpul ilmu byk2 mcm mana nak kenal & syg pasangan korang. yg dah kawin ofcoz faham dgn apa yg sy maksudkan. . Gentle aku ckp,dlm solat aku sentiasa doa : “Ya Allah aku serahkan segala urusan perasaanku kpdMu Ya Allah dan aku serahkan segala urusan kehidupanku kpdMu Ya Allah utk Kau aturkan buat diriku sesungguhnya aku tidak ada daya upaya selain dari pertolonganMu Ya Allah sesungguhnya Engkaulah yg maha mengatur.” ? Jodoh ajal maut kat tangan tuhan. Kehidupan harus diteruskan. Tentang jodoh?.. itu semua rahsia Allah. Ada jodoh Alhamdulillah. Takde Jodoh tetap Alhamdulillah. Sentiasa sangka baik dgn Allah dan juga sesama manusia. Aku dah puas merasa sakit jadi org nak buat apepun aku dah takde rasa apa2. Jadi buatlah sesuka hati kamu, semoga Allah sentiasa melindungi kamu.. Ajar diri simpan niat dlm hati menyayangi sesuatu atau seseorang itu demi krn Allah nescaya kamu akan bahagia dunia dan akhirat. Percaya pada janji Allah. ?

A post shared by ? Nonny Nadirah ? (@nonnynadirah) on

“Terima kasih kerana telah memenuhkan saham akhirat saya. Semoga kita semua diberikan taufik dan hidayah. Fitnah dunia akhir zama, benda yang tak ada boleh di adakan,”

Menurut kapsyennya, ada yang tidak senang duduk melihat dirinya yang kini bahagia malah menyebarkan fitnah di sana sini.

Baginya lagi, merupakan suatu perbuatan bodoh jikalau dia berkahwin kemudiannya bercerai hanya semata-mata ingin mendapatkan status janda.

View this post on Instagram

Jauh sangat tu… patah balik. . . You made my day. ???? Hilang segala kekusutan. . Bila kita suka buat orang happy, Allah akan ganti dgn menghappykan kita balik. What u give,u get back.. . Trust the power of Allah swt.? #ijustwanttobehappy #happilyeverafteroneday #thankyouallahforeverything

A post shared by ? Nonny Nadirah ? (@nonnynadirah) on

“Tiada siapa yang inginkan penceraian. Bodohnya aku seorang yang dulu titlenya bujang lepas tu kahwin, lepas tu cerai semata-mata untuk dapat title janda,”

Menulis panjang lebar, Nonny juga sempat berpesan kepada orang ramai di luar sana supaya sentiasa bersangka baik dengan Allah dan juga manusia.

Menyentuh mengenai isu jodoh dan rumah tangga, dia memesan kepada mereka di luar sana yang belum mempunyai pengalaman dalam rumah tangga supaya menyiapkan diri dan mengumpul ilmu sebanyak yang boleh.

Mengimbas kembali, Nonny yang sebelum ini pernah berkahwin dengan Mustain Adnan namun telah bertemu titik noktah dalam perkahwinan mereka dan bercerai hanya setelah tidak sampai setahun hidup berumah tangga.