May 15th, 2015

Kumpulan Sepah satu ketika dahulu dianggotai oleh Jepp, Shuib dan Mamat. Antara ramai-ramai Mamat adalah yang paling kurang lawaknya dan paling tidak menonjol sehingga ada yang mempersoalkan kehadiran Mamat di dalam kumpulan tersebut. Selepas kumpulan Sepah berpecah, Jepp dan Shuib membentuk Sepahtu dengan seringkali menjemput seorang pelawak lain. Secara jujur gandingan Sepahtu dengan pelawak lain agak tidak menjadi sehingga ada yang mahukan Mamat kembali.

mamat sepah

Terbaru menurut Mamat, sengketa yang timbul antara dirinya dan anggota kumpulan Sepah yang lain telah pun selesai. Malah Mamat membayangkan keinginannya untuk bersatu kembali di bawah payung Sepah. Kata Mamat:-

Saya rindukan kumpulan Sepah, sebelum ini pelbagai kontroversi yang tercetus tetapi sekarang ini masing-masing sudah dewasa dan matang untuk fokus kerjaya masing-masing. Permasalahan yang timbul dahulu sebenarnya telah pun selesai, hubungan saya dengan Jep pun dah pulih seperti biasa, kalau ingin disatukan semula, saya hanya serah kepada takdir

mamat

Teringin juga melihat kumpulan Sepah beraksi seperti di awal kemunculan mereka. Walaupun Mamat jarang mengenakan ‘punchline’ yang hebat, namun impaknya di dalam kumpulan tersebut tetap besar. Bak kata orang, bila seseorang itu tak ada, barulah kita akan rasa kehilangannya. Sama-samalah kita doakan yang terbaik untuk Mamat dan kumpulan Sepah. Kalau ada jodoh, pasti mereka akan bersatu kembali. Apa kata anda? Sumber portal Murai.

April 2nd, 2015

Akibat tidak mampu membayar denda RM4,500, Mamat bekas vokalis kumpulan Exist bakal meringkuk di dalam penjara Bentong, Pahang selama 8 bulan. Mamat telah pun mengaku bersalah atas dakwaan penggunaan dadah jenis Amphetamines ke dalam badan pada 19 Disember 2013.

mamat exist dipenjara

Baru-baru ini, Mamat sekali lagi ditangkap polis melibatkan kes dadah yang sama di kawasan Jalan Jelatek 2, Jelatek Business Park, Hulu Kelang, Selangor. Semoga kehidupan di penjara akan memberikan keinsafan sepenuhnya kepada Mamat. Sama-samalah kita doakan.

February 2nd, 2015

Satu ketika dahulu, nama Mamat dan kumpulan Exists memang tidak boleh dipisahkan. Lagu “Untukmu Ibu” nyanyian Mamat memang menusuk jiwa. Namun selepas satu persatu masalah yang menimpa Mamat, nama penyanyi itu makin pudar. Kata orang, kalau dah rezeki tak ke mana. Nama Mamat kembali disebut-sebut apabila mendapat tempat ketiga di dalam program Gegar Vaganza baru-baru ini. Pasti ramai yang terfikir inilah masa yang paling sesuai untuk Mamat kembali menyinar. Namun sayangnya, empunya badan kini hilang entah ke mana.
mamat gegarvaganza

Antara kisah hitam yang pernah menghantui Mamat ialah kes dadah, kehilangan isteri tercinta kerana kesilapan diri dan beberapa lagi kes yang pernah menggemparkan dunia hiburan satu ketika dahulu. Tidak memikirkan itu semua, komposer merangkap pengurus artis yang bernama Mie Kuarters telah menyelamatkan Mamat dan berusaha keras menaikkan namanya semula. Kemenangan Mamat di Gegar Vaganza adalah salah satu usaha daripada Mie Kuarters. Namun menurut Mie, selepas kejayaan tersebut, Mamat hilang entah ke mana. Kata Mie:-

Duit membuatkannya gelap mata, malah beberapa tawaran persembahan yang sudah diterima terpaksa dibatalkan kerana Mamat tidak dapat dihubungi. Jangan terlalu hidup dibayangi populariti kerana tidak selama-lamanya kita akan berada di atas. Mamat sepatutnya belajar daripada kesilapannya dan tidak mengulangi apa yang pernah dilaluinya.

Sepanjang setahun, sebelum muncul tempat ketiga Gegar Vaganza, Mamat menunjukkan displin yang baik. Namun semua berubah apabila wang berada dalam genggamannya. Saya marah kerana tindakan tidak matang Mamat membuatkan beberapa perancangan terganggu.

Saya memberinya bunga, tetapai Mamat meninggalkan ‘tahi’ yang membuatkan saya begitu kecewa.

mamat gegarvaganza

Sedih juga membaca keluhan Mie Kuarters ini. Iyerlah, penat kita berusaha nak pulihkan seseorang, tengok-tengok ini balasannya. Kalau tahu dari awal jadi begini, memang confirm buat tak tahu je. Apa pun diharap Mamat tidak menggunakan wang kemenangannya itu untuk kembali melakukan aktiviti lampau. Insaflah. Bukan senang peluang kedua sebegini hadir. Kalau kita taknak berubah, takkanlah orang lain mampu nak ubah diri kita. Tak gitu? Sumber Berita Harian.

P.S: LPT2 dibuka sepenuhnya hari ini.

October 11th, 2011

Nampaknya Mamat masih tidak boleh menerima cara perpisahan yang telah dilakukan oleh Fida terhadapnya. Iyerlah, mana boleh blah kalau kita tahu orang clash dengan kita menerusi suratkhabar je kan? Panas jugak hati dibuatnya.

mamat sepah

Sehubungan dengan itu, Mamat ingin Fida bersemuka dengannya. Kemungkinan besar Mamat nak dengar Fida berkata “Saya nak clash dengan awak” secara face to face:-

Terus-terang saya katakan, saya tidak tahu tentang perpisahan ini sehinggalah keluarga saya maklumkan. Sejak kisah ini menjadi paparan media cetak dan elektronik, saya sudah tidak membaca akhbar atau menonton program-program hiburan di televisyen. Saya tidak berani untuk membaca dan melihat kisah saya diperkatakan umum. Saya tidak kuat untuk menghadapi situasi ini.

Tak sangka pula Abang Nara yang Mamat tak berjiwa kental. Nampak muka macam kacak bergaya dan macho. Sampai tak sanggup baca tue. Sadis sungguh.

Jika benar Fida mengambil keputusan untuk berpisah, saya hormati keputusannya itu. Saya akui semua yang berlaku ini adalah salah saya. Saya pun telah minta maaf kepada Fida, tetapi mungkin dia tidak dapat menerima permohonan maaf itu. Apa yang berlaku adalah tidak disengajakan. Tidak mungkin saya hendak memburuk-burukkan Fida kerana saya sayangkan dia. Saya terima keputusan Fida untuk berpisah. Mungkin ini adalah hukuman terhadap kesilapan yang saya lakukan. Saya anggap semua yang berlaku ini adalah takdir

Betul juga kata Mamat tue, takkanlah dia sengaja nak burukkan orang yang paling disayanginya. Abang Nara rasa memang betul Mamat tak nampak dan tak sengaja masa tue.

Saya tahu Fida seorang yang jujur dan tidak pandai menipu. Jika dia kata mahu memutuskan perhubungan kami, saya percaya dengan kata-katanya itu. Tetapi, saya mahu Fida berjumpa dengan saya dan katakan yang dia ingin berpisah. Jangan hanya beri kenyataan kepada pihak media. Saya rasa caranya itu tidak betul. Ketika mahu bercinta, kenapa boleh bersemuka? Apabila hendak putus, mengelak daripada berjumpa pula. Saya mahu Fida putuskan hubungan ini secara baik.

Harap-harap Fida mempertimbangkanlah harapan Mamat untuk bersemuka dan clash secara baik. Kang meroyan pulak si Mamat nie. Kesian kat dia. Tapi hati-hati jangan sampai termakan ayat manis daripada Mamat.  Sumber GUA.