January 1st, 2010

zizie ezette

Ingatkan dah setel nikah ngan Bung Mokhtar setel la cerita pasal si Zizie Ezette nie. Rupanya makin banyak citer yang keluar. Terbaru ialah pasal kereta BMW dia. Nombor plat kereta dia WPY 2121 (ZIZI) tue. Memang cool. Tapi nak dijadikan ceritanya ramai la yang cakap kereta dia nie dibeli oleh Bung Mokhtar. Konon hadiah perkahwinan sebab sudi kawin ngan dia la kot.

Tapi Zizie Ezette membalas balik gosip-gosip liar tue semalam. Katanya dia memang dah tempah lama dah BMW tue. Cuma lepas kawin ngan Bung Mokhtar jer baru dapat. So itu yang orang ingatkan BMW tue dihadiahkan oleh Bung Mokhtar. Padahal tue guna duit titik peluh dia sendiri.

Sebenarnya kami tak kisah pun kalau Bung Mokhtar belikan BMW untuk dia. Apa salahnya seorang suami hadiahkan kereta kat isteri dia kan? Duit suami duit isteri gak. Duit isteri memang duit isteri jer. Suami takleh sentuh. Lagipun Bung Mokhtar kan kaya. Apa salahnya berhabis sikit duit dia yang puluh juta tue untuk isteri gebu.

Pesanan untuk Zizie, anda sepatutnya membuat kenyataan seberapa pantas yang boleh semasa gosip kawin anda keluar dulu. Sekarang nie macam manalah orang nak percaya anda beli BMW tue guna duit sendiri. Bab kawin pun taknak mengaku. Inikan pasal kereta.

Advertisement
December 24th, 2009

zizie ezette

Akhirnya semalam dalam Harian Metro, Zizie Ezette dah pun keluarkan kenyataan pertama kali tentang perkahwinannya dengan Bung Mokhtar. Memang sebab nak menjaga hati isteri pertama Bung Mokhtar, sebab tuelah Zizie terpaksa berdiam diri selama nie. Moh kita dengar sikit apa Zizie cakap:-

[note]Saya tak kisah orang nak cakap apa pun selepas ini. Itu terpulanglah kepada mereka. Pada masa sama, saya juga tidak tertekan dengan apa yang berlaku. Apa yang penting, saya melakukan perkara yang baik di sisi Allah. Siapa pun jodoh saya, itu ketentuan Allah. Saya juga mendapat restu keluarga sebelum memutuskan untuk berkahwin dengannya. [/note]

Betul kata Zizie. Jodoh tue memang ketentuan dari Allah. Nak wat camner memang dah ditentukan Zizie akan kawin dengan Bung Mokhtar yang tak cukup kacak tue. Tapi kami gembira dengar yang keluarga Zizie merestui perkahwinan dia.

[note]Maaflah, saya tak boleh beritahu lebih lanjut di mana dan bilakah majlis pernikahan kami berlangsung. Saya juga tak dapat mengulas lanjut cerita berkaitan majlis pernikahan kami kerana perlu menjaga hati pihak satu lagi (isteri pertama Bung Moktar, Datin Nor Asidah Alimuddin)[/note]

Harapnya semua orang pun dah berpuas hati dengan pengakuan jujur Zizie nie. Skang kita dah boleh tutup buku @ gosip pasal Zizie dan Bung Mokhtar. Meh la sama-sama kita doakan diorang berbahagia.

Advertisement