Written by AbangNara | November 18th, 2014

Baru semalam Abang Nara kongsikan gambar Hanez Suraya dengan seorang lelaki yang bekerja sebagai juruterbang, hari ini pelakon jelita tersebut telah tampil membuat pengakuan yang dirinya berkawan rapat dengan jejaka tersebut. Istilah berkawan rapat digunakan kerana mereka masih belum masuk ke fasa bercinta. Keikhlasan hati si lelaki jelas terserlah kerana tidak kisah dengan kontroversi yang melanda Hanez selama ini. Orang macam ini yang kita cari.

hanez suraya

Selain membuat pengakuan berkawan rapat, Hanez juga turut meminta diberi ruang untuk menjalani kehidupan seperti orang lain. Iyerlah, kongsi gambar dengan lelaki terus kena gosip. Kesian jugak kat si Hanez nie. Kata Hanez:-

Sudahlah buat gosip pasal saya. Apa yang jadi (kontroversi) pada saya sebelum ini, cukuplah. Saya tak mahu komen lebih-lebih. Saya bimbang nanti kalau tersalah cakap, lain pula cerita yang timbul.

Kami berkawan rapat. Itu saja yang boleh saya katakan. Selama ini dia banyak bagi semangat kepada saya. Dia tahu tentang kontroversi saya tetapi dia tidak kisah berkawan dengan saya. Kami pun bukannya selalu berjumpa.

Berilah saya peluang dan ruang untuk menjalani kehidupan seperti mana orang lain. Bagilah saya bahagia dengan jalan saya sendiri. Salahkah saya hendak berkawan. Selama ini saya ada juga mengambil gambar dengan lelaki tetapi tidak pula dijadikan isu.

Mesra sangatkah gambar yang tersebar itu sehingga orang mahu buat spekulasi macam-macam? Lagipun kapsyen di gambar itu pun tidak menunjukkan kami ada hubungan lebih dari sekadar berkawan. Saya tahu dia memuat naik gambar itu dan saya tak kisah sebab apabila lepak dengan kawan, kita mengambil gambar bersama.

Tapi apa yang pelik, IG dia ‘private’. Jadi saya tak tahu macam mana gambar itu boleh tersebar.

hanez

Biasalah kalau dah namanya selebriti, pasti akan ada ‘stalker’ yang sentiasa memerhatikan tingkah laku kita. Itulah harga yang perlu dibayar oleh seorang artis. Tak apalah Hanez. Pedulikanlah kata-kata orang. Yang penting Hanez dan si juruterbang jujur dalam berkawan. Mana tahu ada rezeki suatu hari nanti boleh naik ke jinjang pelamin pulak. Tak gitu? Sumber MalaysianDigest.

mybabyP.S: Dapatkan baju dan lain-lain barangan comel untuk bayi anda dengan harga yang AMAT MURAH hanya di MyBabyButton.

 

Written by AbangNara | September 12th, 2014

Ah~~ Sekali lagi Abang Nara tersilap informasi. Maafkan diri ini wahai Hanez Suraya yang cantik jelita. Kalau sebelum ini Abang Nara telah membuat kesimpulan bahawa Hanez telah mengadakan sesi penggambaran pra perkahwinannya bersama pereka fesyen terkenal Hatta Dolmat, ternyata telahan itu tersilap. Rupa-rupanya Hanez hanya menjayakan kempen untuk koleksi Hatta Dolmat Wedding Couture.
hatta dolmat Ikhlas Abang Nara katakan, Hanez Suraya nampak sangat jelita, ‘stunning’ dan menawan sekali dalam persalinan pengantin Hatta Dolmat ini. Pasti kelak di hari perkahwinannya yang sebenar, Hanez akan lebih berseri-seri dan jelita. Tak sabar menanti hari tersebut. Kata Hanez:-

Terlebih dulu saya nak minta maaf kepada semua selama ini atas persoalan yang terus menjadi tanya. Tak pernah terlintas dari mulut yang saya akan bernikah dengan jejaka pilihan hati tak lama lagi. Mustahil saya berbuat begitu kerana selama ini benda yang baik pasti saya kongsi.

Dengan kontroversi yang melanda diri saya (termasuk dituduh sebagai perampas dan perosak kebahagiaan rumah tangga orang), saya mengambil pendekatan berdiam diri termasuk mengelak ditemubual kerana natijahnya jika bersuara sekalipun, saya pasti dihentam.

Pendek kata, diam atau bersuara, saya tetap kena carut. Jadi apa pilihan yang saya ada. Lagi diam, lagi menjadi-jadi pula mulut orang di luar sana.

Selama ini saya tak menjawab semua fitnah yang bertebaran kerana ingin melihat orang di luar saya yang gemar memfitnah tapi tiada sebarang bukti sahih. Termasuklah kisah saya nak kahwin. Saya agak kecewa dengan senario ini.

Saya bukannya sempurna tapi apa salahnya jadi orang yang berfikir dan bercakap dari sudut positif. Jangan tahu nak hentam saja

hatta dolmat Diharap apabila tiba hari bersejarahnya itu kelak, Hanez akan berkongsi kegembiraan dengan para peminat yang pastinya tidak sabar mahu melihat Hanez dan suami di atas pelamin. Lagi beberapa gambar Hanez Suraya menggayakan pakaian pengantin Hatta Dolmat dengan membaca artikel ini sepenuhnya. Sumber Berita Harian.

 
Written by AbangNara | July 13th, 2014

Sedihnya menjadi Hanez Suraya. Apa saja yang dilakukan pasti akan dihentam, dikritik dan dicaci hanya kerana kontroversi yang pernah dilaluinya satu ketika dahulu. Senang cerita, kalau anda insan bernama Hanez Suraya, berbuka puasa dengan makan kurma pun akan menjadi satu kesalahan di kalangan para peminat. Mungkin kurma itu terlalu besar, atau tak kunyah kurma dengan elok sebelum ditelan. Pendek kata, apa saja perbuatan anda, pasti akan ada cacat cela di mata orang ramai. Itulah harga yang perlu dibayar menjadi Hanez Suraya.

hanez suraya

Baru-baru ini, Hanez Suraya telah tampil dengan produk terbarunya iatu syampu jenama sendiri. Satu langkah yang bijak dan harus disokong, lebih-lebih ia adalah produk orang Melayu kita. Namun disebabkan syampu tersebut dikeluarkan oleh Hanez, pelbagai kritikan dan hentaman telah dikeluarkan di laman sosial. Kecewa dengan hentaman tersebut, Hanez meluahkan perasaannya melalui Mstar Online:-

Mereka ini tidak boleh tengok kita senang. Ada sahaja yang nak dihentamnya. Sepatutnya kita jangan memandang rendah kepada orang lain yang ingin berusaha. Apa yang yang saya nampak golongan ‘keyboard warrior’ itulah sebenarnya tidak ada kehidupan sendiri sehingga sibuk mencari salah orang lain di laman sosial.

Selepas pelbagai kontroversi timbul, saya sepikan diri buat seketika. Banyak yang saya belajar lebih-lebih lagi mengenai perniagaan produk-produk kecantikan. Sejak menjadi duta Aurawhite lagi saya sudah berniat mahu mempunyai keluaran produk sendiri.

Apa yang dah berlaku sebelum ini membuatkan saya lebih kuat untuk teruskan hidup. Diakui memang isu yang timbul telah menggelapkan karier saya tetapi tidak semudah itu untuk saya perlu diam. Jangan biarkan orang tengok kita jatuh.

Tuhan sentiasa ada di sisi kita. Biarlah apa orang nak cakap, satu hari nanti orang akan tahu cerita sebenarnya. Lambat atau cepat sahaja.

hanez suraya

Sabarlah Hanez. Inilah dugaan orang nak berniaga. Kalau dugaan ini dapat ditempuh, pastinya perniagaan anda akan berkembang besar. Mana tahu selepas ini syampu jenama Hanez Suraya akan menjadi pilihan wanita seluruh Malaysia. Semoga berjaya Abang Nara ucapkan. Pedulikanlah kata-kata nista orang lain. Yang penting, anda fokus.

Written by AbangNara | June 5th, 2014

Kasihan sungguh menjadi Hanez Suraya. Minta maaf pun salah, berdiam diri pun salah. Senyap tak cakap apa-apa salah, aktif muat naik gambar kat Instagram pun salah. Senang cakap buat apa-apa pun salah di mata orang ramai. Memang “stress” menjadi insan bernama Hanez Suraya. Itu yang Hanez Suraya kesal apabila ada segelintir pihak yang mempertikaikan permohonan maafnya semalam.

hanez suraya

Malah kewujudan pihak yang sengaja membuat kenyataan seolah-olah mencucuk Hanez agar dapat mensensasikan keadaan turut memburukkan lagi suasana. Kata Hanez menerusi Harian Metro:-

Tak perlulah orang luar sibuk sangat ‘cucuk’ saya untuk mensensasikan keadaan. Cukuplah saya dah minta maaf dan ia datang daripada niat yang ikhlas.

Orang di luar tak perlulah nak tahu siapa tapi ikhlas saya cakap ia tak ada kena mengena dengan mana-mana pihak yang pernah ada kes dengan saya sebelum ini.

Saya mohon maaf kalau ada buat salah dengan mana-mana pihak, tapi kalau orang taknak maafkan, wallahualam. Biarlah saya buat bahagian saya dulu.

hanezBagi Abang Nara, langkah meminta maaf yang dilakukan oleh Hanez Suraya adalah satu langkah terpuji. Tak kiralah lambat ke cepat, yang penting minta maaf. Kepada Hanez, pedulikanlah kata orang. Yang penting kita tahu hati kita ikhlas. Semoga dengan permohonan maaf ikhlas ini, banyak pihak yang akan memaafkan pelakon ini.

P.S: Range Rover Sport 2014 dilancarkan, harga bermula RM860,000