January 13th, 2010

yuna and the band

Wahhhhhhhhhhh ~~ Baru je menang tempat kedua AJL 24 minggu lalu, tiba-tiba terdengar satu lagi berita baik tentang Yunalis Zarai, penyanyi yang popular dengan lagu Dan Sebenarnya nie. Khabarnya Yuna dah pun dilamar oleh sebuah syarikat rakaman antarabangsa di Amerika Syarikat. Walaupun masih dalam tahap perbincangan, rasanya tak salah kalau nak dikatakan bakat Yuna bukan sahaja dihargai di Malaysia tetapi jugak di luar negara.

Oh ya kami ada terbaca tentang pertanyaan di sebuah forum mengenai status Yuna. Bukan status single atau dah berpunya. Tapi status sama ada Yuna ini penyanyi solo ataupun ada bandnya tersendiri. Tak silap kami Yuna nie memang bergerak dengan band dia. Kalau ada show mana-mana pun memang dia angkut sekali band dia tue.

Itu yang kalau anda perasaan time AJL 24 ada beberapa orang lain di atas pentas bersama dengan Yuna. Itulah band yang dimaksudkan. Tak silap kami salah seorang daripada ahli band Yuna namanya Paan. Gambar kat atas tue pun adalah gambar Yuna bersama ahli-ahli band dia.

Buat Yuna, jutaan TAHNIAH (silap tulis tadi) atas kejayaan anda merangkul tempat kedua dalam AJL24. Dan sebenarnya persembahan anda semasa Anugerah Juara Lagu 24 amat-amat mengkagumkan bagi kami. Simple tapi cukup breathtaking. Semoga terus maju dan cemerlang di masa hadapan.

P.S: Camner Yuna boleh keluarkan suara yang mantap gile sedangkan mulut dia terbukak skit jer? Sungguh misteri.

December 17th, 2009

yunalis zarai

Tajuk di atas adalah main-main jer (bab yang suruh hulur duit tue). Tapi bab yang Yunalis Zarai bakal jadi jutawan tue mungkin adalah benar berdasarkan apa yang dilaporkan di Murai. Muda lagi dah boleh jadi kaya raya dengan duit royalti dari lagu Dan Sebenarnya.

Untuk pengetahuan anda, Mawi dulu dapat baper ratus ringgit jer duit royalti lagu-lagu dia. Sebabnya dia tak mencipta lagu tue. Dia just tukang nyanyi jer. Kalau nak jadi kaya raya dalam bidang menyanyi nie, kita kena tau menyanyi dan karang lagu sendiri.

Itu yang Yuna boleh bergelar jutawan sebab semua royalti pun dapat kepada dia. Sebab dia yang cipta lagu, dia yang nyanyi lagu tue. Pendek kata dialah semuanya. Beruntung betul si Yuna nie. Kata orang, kalau dah rezeki tue tak lari ke mana dah.

Kepada lelaki-lelaki di luar sana yang bercita-cita nak kawin jutawan, silalah mengorat Yunalis Zarai. Pastikan anda tau bermain gitar ye. Leh wat album duet nanti. Apa-apa pun tahniah buat Yuna dan semoga terus maju dalam karya anda.