May 16th, 2017

Gagal membawa pulang sebarang trofi pada malam ABPBH 3.0 yang lalu, pelakon Ayda Jebat tidak patah hati dan akur bahawa rezeki tidak berpihak kepada dirinya pada tahun ini. Walaubagaimanapun, Ayda tetap mengucapkan terima kasih kepada mereka yang mengundi beliau sehingga tercalon dalam senarai top 5 ABPBH.

Sudah bukan rezeki saya untuk membawa pulang sebarang trofi di malam ABPBH. Saya menerima keputusan dengan berlapang dada dan mereka yang menerima trofi ABPBH layak menang.

Terima kasih kepada pengundi dan peminat saya, AJScreamer yang tak berhenti menyokong kerjaya seni saya selama ini. Saya akan berusaha dengan lebih kuat lagi selepas ini dalam memberikan kualiti kerja yang lebih bagus untuk semua peminat.

Tambah Ayda lagi, meskipun beliau tewas ia tidak sedikit pun tidak mematahkan semangat beliau untuk terus bergiat aktif dan memberikan yang terbaik didalam bidang lakonan dan nyanyian.

Bila saya menang anugerah, ada yang mempertikaikan. Jika saya tidak membawa pulang sebarang trofi, ada juga yang mempersoalkan. Bagi saya, menang kalah adalah adat pertandingan. Saya tidak harus rasa ralat. Jika saya rasa begitu, saya seperti mempersoalkan ketentuan dan aturan Tuhan. Saya tidak patah semangat dan mahu berusaha dengan lebih kuat lagi.

Teruskan lagi usaha untuk terus menyinari industri hiburan tempatan. Siapa tahu tahun depan populariti Ayda melonjak naik lagi dan mampu untuk memenangi trofi ABPBH.

Sumber Berita : Astro Gempak

June 29th, 2016

Semalam, kami ada menyiarkan artikel dimana muzik video Pencuri Hati nyanyian Ayda Jebat mendapat sambutan yang cukup hangat sekali.

Kalau semalam ia sudah ditonton lebih 300,000 tontonan, hari ini angka itu menaik sehingga lebih daripada setengah juta tontonan. Wow, agak cepat jugak bukan peningkatan tu?

Ayda cukup merasa teruja dengan sokongan orang ramai dan sebenarnya beliau tidak meyangka muzik video berkenaan akan meraih angka yang cukup banyak.

Sebenarnya saya tidak begitu menyangka yang muzik video lagu Pencuri Hati akan meraih tonton sebanyak dan secepat itu.Saya ucapkan terima kasih banyak kepada semua yang sudah tengok dan yang dah berikan respon, tak kisahlah samada komen positif mahupun negatif. Yang penting saya sudah cukup berpuas hati kerana dalam proses pembikinan muzik video ini kami telah lalui saat suka dan duka terutamanya semasa proses editing.

Jelas Ayda, muzik video berkenaan adalah hadiah buat peminat beliau yang tidak putus memberikan sokongan meskipun beliau terpalit dengan pelbagai gosip dan kontroversi selain menjadi mangsa kritikan sesetengah pihak.

Muzik video ini hadiah buat semua peminat saya, saya tak mampu nak balas, jadi dengan cara ini sajalah saya mampu hadiahkan kepada semua peminat yang tidak putus-putus membantu perkembangan karier saya.

Boleh tahan juga kan penangan lagu Pencuri Hati? Baru beberapa hari dah jadi hits. Keep it up Ayda Jebat !

Sumber Berita : Media Hiburan

June 28th, 2016

Baru sahaja dua hari ditayangkan, muzik video buat lagu Pencuri Hati nyanyian Ayda Jebat sudah mencatat jumlah tontonan lebih 350,000 di YouTube.

Meskipun dihimpit pelbagai gosip dan ada yang menghina lirik lagunya sebelum ini, Ayda masih lagi mampu menarik perhatian ramai.

Penonton menyifatkan video muzik berkenaan sebagai sesuatu yang “fresh” dan Ayda merupakan penghibur sebenar kerana bukan sahaja mampu berlakon tetapi menyanyi serta menari.

Wah, nampaknya fenomena Ayda Jebat sudah kembali. Mungkin kerana Ayda memang menghargai peminatnya dan terus mendapat sokongan daripada mereka.

Apa komen anda? Best ke tak muzik video Pencuri Hati?

May 27th, 2016

Penyanyi dan pelakon popular Ayda Jebat mengakui cukup terkejut apabila beliau telah menjadi mangsa ragut ketika berada di sebuah kafe terletak di Wangsa Melawati.

Dalam insiden tersebut yang berlaku pada jam 12 tengah malam semalam, beg tangan Ayda telah diragut oleh dua orang lelaki yang tiba-tiba datang ke meja beliau sebelum melarikan beg tangan miliknya.

Saya baru sahaja duduk dan mahu memesan minuman. Selepas saya membuka beg dan mengambil telefon bimbit, tiba-tiba datang dua orang lelaki ke meja saya dan melarikan beg tangan saya.

Dalam beg tersebut terdapat wang tunai, kunci kereta, dompet dan benda-benda penting seperti kad pengenalan, lesen memandu dan kad bank. Malangnya, tiada kamera litar tertutup di kawasan kafe untuk mengenalpasti individu yang tidak bertanggungjawab itu dan saya terus segera membuat laporan polis.

Ayda bagaimanapun tidak mahu mendedahkan jumlah kerugian beliau atas nasihat pihak polis.

Atas nasihat pihak polis, saya tidak boleh dedahkan kos kerugian yang saya alami. Apa yang saya tahu,  perkara ini sedang berleluasa kerana malam tadi sahaja, terdapat lebih tiga kes ragut yang berlaku di kawasan yang sama.

Saya tak rasa trauma, tapi saya berasa terkejut kerana saya diragut ditempat terbuka seperti di sebuah kafe dan tempat itu kelihatan selamat kerana pada ketika itu masih ramai orang lagi di sana.

Pada masa yang sama, Ayda menasihati agar wanita diluar sana untuk lebih berhati-hati dan tidak leka kerana kejadian seperti ini boleh berlaku dimana-mana sahaja hanya dalam sekelip mata.

Sumber Berita : Astro Gempak