Written by Bella | June 6th, 2018

Sudah tiga tahun putus cinta bersama Fathia Latiff, pelakon kacak Aiman Hakim Ridza tidak pernah terpalit dengan sebarang gosip beliau sedang menjalin hubungan dengan mana-mana perempuan. Peminat tertanya, adakah Aiman masih lagi terluka akibat kisah cinta lalu.

Hidup saya okay saja sekarang. Saya tidak kecewa pun dengan apa yang berlaku cuma malas nak fikir soal cinta ketika ini. Saya dan Fathia masih berkawan tetapi hubungan kami sekadar teman biasa saja. Kami masih berhubung cuma masing-masing sibuk dengan komitmen kerja.

Dalam pada itu, Aiman enggan memberikan sebarang komen mengenai segala kontroversi yang dikaitkan dengan bekas kekasihnya itu sejak kebelakangan ini. Buat Aiman, beliau tidak mahu mencampuri  urusan orang lain apatah lagi ia tidak berkaitan dengan dirinya.

Saya ada dengar beberapa isu dikaitkan dengannya tetapi tidak mahu ambil tahu kerana tiada kaitan. Gosip perkara yang negatif. Saya mahu menerapkan nilai positif dalam diri serta fokus kepada diri dan kerjaya.

Bukan mudah untuk cari teman istimewa, mungkin Aiman lebih selesa untuk bersendiri. Bercinta ini kena ada komitmen juga dan bukannya mudah untuk mencipta kebahagiaan.  Apa-apa pun, bagus juga beliau masih berbaik dan berhubungan dengan Fathia meskipun percintaan mereka putus di tengah jalan, tidak ramai yang boleh begitu dengan bekas kekasih mereka.

Sumber Berita : Harian Metro

Written by Bella | December 21st, 2017

Sebelum ini pelakon Sharifah Sakinah sudah memberitahu hubungan mesra beliau bersama Aiman Hakim Ridza hanya atas tuntutan kerja dan meminta netizen untuk tidak menghangatkan lagi kisah mereka serta menjadi batu api.

Terbaru, suami Sakinah, Aliff Adha pula menerima tempiasnya dan dituduh sebagai suami dayus gara-gara membiarkan isterinya itu terlalu mesra dengan lelaki lain. Ramai yang mempercayai ia berkaitan dengan video adegan berpelukan Sakinah dan Aiman ketika menjalani penggambaran sebuah drama baru-baru ini.

Bengang dengan segala komen negatif netizen, Sakinah menerusi Insta Story beliau meminta agar orang ramai tidak melibatkan suaminya dalam hal tersebut.

Tidak salah untuk menegur tetapi kalau boleh gunakan bahasa yang berlapik dan tidak mengguris hati orang lain.

Written by AbangNara | June 17th, 2017

Hujung minggu lalu, Abang Nara telah membawa keluarga ke The Curve untuk membuat persiapan Aidilfitri. Fuh!!! Memang penat berjalan dengan anak-anak cari baju raya. Habis satu kedai, satu kedai lagi. Tup-tup kami sekeluarga terlalu depan HABIB.
habib rantai

Apa lagi wife Abang Nara bukan main excited jadinya. Barang kemas HABIB memang feveret dia. Iyerlah, dah banyak tahun HABIB menghasilkan produk yang bermutu tinggi dan berkualiti. Selain itu, HABIB Sentiasa menjalinkan ikatan erat bersama pelanggan. Hubungan yang terjalin ini memberikan HABIB inspirasi untuk menghasilkan koleksi dan rekaan “Budayakan Rantaian Kasih’ sempena Aidilfitri tahun ini.

habib rantai

amboi Alara kecik-kecik pun dah pandai

Disebabkan membawa 3 orang anak dan beg pun dah penuh tangan, Abang Nara cakap kat wife “kita balik dulu, ushar dulu koleksi “Budayakan Rantaian Kasih” HABIB nie kat Internet. Kita shorlist apa yang patut. Esok lusa datang kita terus beli”. Dengan hati yang berat, wife Abang Nara bersetuju. Malam itu, selepas anak-anak tidur, kami berdua bersama membuka laman web https://rantaiankasih.habibjewels.com untuk melihat koleksi-koleksi yang ditawarkan oleh HABIB sempena Syawal ini.

habib rantai

Ikhlas Abang Nara katakan, memang koleksi HABIB kali ini memukau, menawan dan mengujakan. Semuanya cantik-cantik belaka. Ikutkan hati, memang semua nak beli. Tapi kenalah ukur baju di badan sendiri kan? Antara koleksi yang mencuri perhatian Abang Nara dan wife ialah:-

habib rantai

habib rantai

habib rantai

Cantik kan? Memang rambang mata dibuatnya. Itu baru sikit. Kalau korang bukak laman web https://rantaiankasih.habibjewels.com, banyak lagi koleksi-koleksi rantai, gelang, berlian dan permata yang ada. Untuk Aidilfitri kali ini, koleksi utama yang diperkenalkan pada tahun ini ialah koleksi Arabesque yang diilhamkan oleh pereka dari HABIB. Berkonsepkan garis-garis dan bentuk geometri yang saling berkaitan dan lazimnya terdapat dalam hiasan Arab atau Moor, koleksi ini adalah ringkas, praktikal dan versatil untuk digayakan dengan pelbagai gaya dan melambangkan keindahan penyatuan serta hubungan. Koleksi ini didatangi dengan padanan emas 18K yang terdiri daripada emas kuning, putih dan juga emas ros bersama kilauan berlian yang pastinya memukau setiap mata yang memandang dan merangkumi rantai leher dan juga cincin.

habib jewels

Untuk kanak-kanak pun HABIB turut sama menghasilkan rekaan khas Koleksi Kanak-Kanak yang diperbuat dari emas 916 supaya sepadan dengan koleksi Raya ibu. Bolehlah matching-matching nanti. Nampak gaya Abang Nara “terpaksa”lah beli satu set untuk wife, Arissa dan Alara. Raya setahun sekali, apa salahnya kan? Gembirakan hati orang tercinta jugak.
habibhabib

Kaum Adam tak perlu bersedih sebab HABIB turut menyediakan Koleksi Jejaka HABIB yang melengkapi Baju Melayu, terdiri dari Butang Baju Melayu dan cincin lelaki diperbuat dari Palladium dan disemat dengan berlian, sesuai dipakai oleh lelaki Muslim. Fuh!!! Raya nie confirm kehenseman anda akan meningkat 100%. Hati-hati jangan sampai kena ngorat. Nanti mengamuk bini. Hehehe.
habib

Menariknya, bersempena kempen “Budayakan Rantaian Kasih” ini, para pelanggan HABIB berpeluang untuk memenangi baucar ekslusif bernilai RM100. Senang je caranya. Anda hanya perlu ikuti langkah-langkah di bawah:-

1. Beritahu HABIB satu kebaikan yang telah anda terima dari orang yang anda sayangi.
2. Tag 3 kawan-kawan untuk mereka kongsi cerita #RantaianKasih.
3. Serta hashtags #RantaianKasih dan #HabibJewels
4. Jangan lupa tag @habibjewelsofficial di Instagram atau @habibjewels di Facebook
5. Pastikan profil anda dalam tetapan umum!
habib

Apa pun, Abang Nara suka dengan kempen “Budayakan Rantaian Kasih” ini kerana sememangnya sambutan Aidilfitri adalah tentang kasih sayang, kekeluargaan dan juga menitikberatkan hubungan yang erat. Lagi terharu apabila Abang Nara menonton video pendek yang yang menampilkan barisan para artis terkenal seperti Aiman Hakim Ridza, Maria Farida, Sweet Qismina dan juga Anne Abdullah. Tersentuh hati ini.

Jadi tunggu apa lagi? Bersegeralah ke cawangan HABIB berdekatan anda untuk melihat sendiri koleksi “Budayakan Rantaian Kasih” mereka. Maklumat lanjut layari https://rantaiankasih.habibjewels.com dan Facebook Habib Jewels Selamat membeli!!!

Written by Bella | June 7th, 2016

Satu ketika dahulu, Fathia Latiff dan Aiman Hakim Ridza merupakan pasangan yang cukup popular dan menjadi kesukaan ramai. Namun, semua itu tinggal kenangan dan kini mereka berdua adalah insan yang berbeza.

Pada awalnya Fathia agak sedih dengan perpisahan berkenaan. Namun, kini beliau sudah kembali mengukir senyuman di wajahnya dan percaya ada hikmahnya beliau kembali solo.

Fathia akui, beliau kini sudah mampu untuk lebih berdikari tanpa seorang kekasih dan lebih fokus kepada keluarganya.

Bila saya solo, saya mula terfikir untuk lebih mengejar benda yang lebih penting dalam hidup ini. Dulu saya lebih tak boleh berenggang dengan bekas kekasih. Semua benda dirasakan lebih senang untuk saya, tidak seperti sebelum ini.

Saya percaya sekarang boleh lebih fokus dengan kerjaya dan keluarga. Saya yakin hidayah Allah memang ada kebaikan yang kadang-kadang kita tak tahu. Contohnya sekarang saya dah ada koleksi pakaian sendiri.

Berbicara mengenai koleksi pakaian beliau yang dikenali sebagai Dara by Fathia Latiff, pelakon itu memberitahu beliau tidak mahu terlalu mengubah rekaan pakaian tradisional Melayu dan menggemari sesuatu yang klasik tetapi masih mempunyai kelasnya yang tersendiri.

Dalam diri saya ada Kemelayuan yang kuat. Sekarang ni saya lihat fesyen lebih terarah kepada sesuatu yang ringkas dan ada elemen classy dan klasik. Kalau Raya pun, saya tak suka pakaian yang terlalu bersiap tetapi tradisional dan tidak berlebihan selain senang dipakai.

Saya juga tidak suka terlalu mengubah sesuatu yang asli. Sebab tu baju kurung songket dibiarkan dalam rekaan asal, tidak banyak gubahan dibuat untuk mengekalkan keaslian dalam kadar paling tinggi.

Putus cinta tidak bermakna hidup kita akan berakhir, setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya sendiri. Mungkin Allah SWT itu mahu mengelakkan kita daripada perkara yang lebih rumit di masa hadapan. Jodoh itu InshaAllah ada, jangan berhenti berdoa.

Sumber Berita : Tonton Extra