October 13th, 2020

Pelawak Achey Bocey meluahkan hasrat untuk memilik anak sendiri apabila memberitahu dia bakal menjalani rawatan kesuburan melalui kaedah proses ujian persenyawaan In Vitro (IVF) setelah berbincang dengan isterinya, Nor Hasanah Yahaya.

Dia yang sebelum ini telah mengambil seorang anak angkat yang kini berusia 2 tahun berkata bahawa hasrat tersebut masih lagi belum tertunai meskipun telah dirancang sejak penghujung tahun lalu.

Ini berikutan banyak komitmen kerja terpaksa ditunaikan dan dikhabarkan proses tersebut tidak boleh melibatkan perkara yang mengundang stress dalam diri pasangan yang ingin melakukan prosedur ini

View this post on Instagram

Dia mmg takut spesis ayah dia…? .. @tiarazinnirah_official .. ..

A post shared by achey Bocey 013-6408967 (mngr) (@acheykintangkintung) on

“Awal bulan disember tahun lalu saya dan isteri memang ada rancang nak buat iVF. Cuma memikirkan mungkin banyak program komedi pada hujung tahun, perancangan itu agak susah kerana nak buat proses tersebut tak boleh stres. Sepatutnya bulan Jun lepas, tapi tuntutan kerja dan pandemik COVID-19 pula. Insyallah mungkin dalam tahun ni juga. Kalau boleh secepat mungkin. Orang rumah pun kalau boleh nak anak dari rahim sendiri juga..”

Dia yang ditemui media walau bagaimanapun tidak kisah sekiranya dikurniakan rezeki untuk memperoleh anak angkat lagi dan mungkin memilih anak lelaki jika diberikan peluang.

View this post on Instagram

Dah pagi nak oiii….buat2 la tido @tiarazinnirah_official

A post shared by achey Bocey 013-6408967 (mngr) (@acheykintangkintung) on

Sekadar info, Achey telah mendirikan rumah tangga dengan isterinya kini, Nor Hasanah Yahaya pada tahun 2011 yang lalu dan kini bahagia bersama seorang anak angkat perempuan bernama Tiara Zinnirah.

Sumber : Astro Gempak

August 6th, 2020

Bagi memastikan ibu bapa yang kini sudah tua hidup dengan selesa, Achey membuat keputusan untuk mengubahsuai bahagian ruang tamu di rumahnya.

“Parkir yang dulu boleh muat empat kereta diubah menjadi dua buah sebab mak abah pesan tarik ruang tamu untuk membolehkan mereka lepak bawah.”

achey ubah suai rumah untuk kesenangan ibu bapa

Keputusan ini diambil selepas mengambil kira dan keadaan kesihatan ibu bapanya yang sudah tidak berdaya untuk turun dan naik tangga lagi.

Bukan itu sahaja, pelawak itu turut menyediakan satu lagi tandas khas untuk memudahkan kedua orang tuanya.

 

View this post on Instagram

 

Parking yang dulu boleh muat 4biji kereta di ubah menjadi 2biji .. sbb mak abah pesan tarik ruang tamu untuk mak abah lepak bawah ..mak abah tak larat naik tangga jadi solusinya ituu.. buatkan satu toilet kecil untuk diorang jugak.. setle.. #10tahunimpian .. Kontraktor : +60 19-266 6634 Deco: @mxn.idea

A post shared by achey Bocey 013-6408967 (mngr) (@acheykintangkintung) on

Kalau anda perasan, Achey ada berkongsi suatu masa dahulu bahawa dia akhirnya berjaya membeli rumah tiga tingkat, hasil daripada 10 tahun menyimpan duit.

“Alhamdulillah, kita cuba yang terbaik untuk keselesaan keluarga dan diri sendiri. Cara nak ‘reward’ diri sendiri tak sama, tapi ‘reward’ diri ke arah positif.”

Bahkan kongsi Achey, itu juga adalah merupakan satu cara untuk dia mengukur kejayaan dalam menyimpan dan menguruskan kewangan sendiri.

achey ubah suai rumah untuk kesenangan ibu bapa

Melihatkan perkongsian Achey yang menyentuh hati itu, ramai peminat yang membanjiri entri tersebut dengan pujian kerana lelaki itu yang tidak lupa untuk mendahulukan kedua ibu bapa dan keluarga.

Lain tahu perasaan apabila kita berbelanja duit simpanan untuk kepentingan kedua ibu bapa.

Sumber: Harian Metro

July 24th, 2020

Bagai mampu menarik nafas lega, pelawak dan usahawan Achey Bocey zahir rasa syukur dan gembira apabila impiannya untuk memiliki kediaman sendiri buat keluarganya kini tercapai.

achey beli rumah tiga tingkat

Menurut Achey, rumah teres tiga tingkat yang terletak di Sungai Buloh, Selangor itu bakal didiami dirinya dan keluarga selepas sambutan Hari Raya Aidiladha nanti.

“Setiap perkara kita buat mesti ada target. Walaupun 10 tahun. ASB, motosikal dan beberapa kehendak yang kami ada kami cairkan untuk renovasi. Tinggalkan keperluan dalam hidup dan untuk pekerjaan.”

Katanya, rumah yang masih dalam proses renovasi itu dikatakan tidaklah semahal mana dan tidak dibeli secara tunai.

achey beli rumah tiga tingkat

“Rumah tak mahal mana. renovasi pun tak semahal mana, tapi kalau ada orang yang pakar, boleh dapat renovasi rumah cantik pada kos yang rendah.”

Ujar Achey lagi, perkongsian berkenaan rumah baharunya itu bukanlah sesuatu perkara yang perlu dibangga-banggakan. Hal ini kerana, beliau yakin segalanya datang daripada ketentuan Illahi. Malah, tidak menafikan menyimpan untuk masa depan adalah satu kunci kejayaan yang diperoleh oleh Achey sehingga kini.

Untuk rekod, Achey telah mendirikan rumah tangga dengan Nor Hasanah Yahya pada 2011. Biarpun tidak dikurniakan cahaya mata lagi, namun pasangan ini dikhabarkan mengambil seorang anak angkat yang diberi nama Nur Tiara Zinnirah pada tahun 2018.

Sumber: Gempak

June 23rd, 2020

Nampaknya, sambutan Hari Bapa tahun ini menjadi sambutan yang cukup bermakna apabila dia dan isteri dapat menyambutnya dengan kehadiran buah hati tercinta, Nur Tiara Zinnirah yang kini berusia dua tahun.

Pelakon dan pelawak ini mengatakan bahawa kehadiran Tiara yang meskipun hanyalah anak angkat merupakan sebuah rahmat baginya kerana dia dapat merasa untuk bergelar seorang bapa.

Dalam entrinya di Instagram, dia meluahkan kesyukuran dengan memuat naik sebuah foto anaknya itu.

“Dialah punca aku merasa hari ini! Aku bersyukur pada Allah. Jika tidak dia kurniakan Tiara Zinnirah kepadaku, tidak dapat aku merasa gelaran sebagai bapa di Hari Bapa,”

Dia turut berjanji akan melakukan yang terbaik untuk anaknya itu dan mengucapkan kasih dan sayang kepada Tiara.

Achey atau nama sebenarnya Mohd Nasir Hamzah,34, dan isteri Nor Hasanah Yahya telah mendirikan rumah tangga sejak sembilan tahun lalu dan mengambil keputusan untuk menimang cahaya mata angkat pada tahun 2018.