July 15th, 2020

Tindakannya menghentam dua “wanita” jadian yang acap kali mencetuskan kontroversi seakan mempersendakan agama Islam, pendakwah bebas, Pencetus Ummah (PU) Syed Bakri kini menjemput dua jutawan kosmetik sensasi Safiey Illias dan Nur Sajat untuk bersemuka dengannya yang kini berada di Ipoh, Perak.

pu syed sajat safiey mahu bersemuka

Menurut PU Syed, sepatutnya mereka berdua yang datang bertandang berjumpa dengannya tanpa diminta untuk membimbing mereka ke jalan yang benar.

“Sila hadir ke Ipoh ya Encik Safiey, ajak sekali Encik Sajat. Bila sakit datanglah pada doktor bukan doktor datang kepada pesakit.”

Meskipun begitu, PU Syed juga menyeru supaya jangan menyamakan dirinya dengan pendekatan Ustaz Ebit Lew kepada Safiey sebelum ini kerana mengakui cara dakwah mereka adalah berbeza.

“Jangan samakan saya dengan Ustaz Ebit, jika dia yang datang secara lemah lembut pun, kamu dan best friend kamu masih tak insaf-insaf, biarlah yang agak garang ni nasihatkan kamu pula.”

sajat safiey pu syed ajak bersemuka

Menerusi entri yang dimuat naik di laman Instagramnya, PU Syed dilihat tegas ingin menyampaikan dakwah kepada dua usahawan tersebut.

“Manakala urusan taufiq dan hidayah adalah milik Allah, kalian kerap sangat mempermainkan agama, dengan menyedari bahawa itu adalah dosa.”

sajat safiey pu syed ajak bersemuka

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata pengikut bersetuju dengan tindakan PU Syed yang tampil mahu bersemuka dengan mereka, malah memuji sikap tegas PU Syed kerana Sajat dan Safiey bagai tidak insaf biarpun didakwah dengan cara yang lembut sebelum ini.

Terdahulu, PU Syed menegur tindakan Safiey yang cuba menjadi wanita selepas kembali ke fitrah asal, sementara Sajat yang tidak segan memakai pakaian yang menjolok mata dan berbikini baru-baru ini turut ditegur PU Syed.


8 responses to ““Sila Hadir Ke Ipoh Ya Encik Safiey, Ajak Sekali Encik Sajat”- PU Syed Ajak Safiey Illias Dan Nur Sajat Bersemuka”

  1. Kekeranda Mujahad says:

    Dindaa.. Kanda tak boleh melihat dinda begini. Kasi la peluang sama Kanda juga dinda.
    Dinda.. Kanda tak boleh tidur

  2. SergeantKeroro says:

    Buang masa aa jumpa Ustaz ebit ke apa ke. Hantar Korporal tentera darat je. Kasi shape jantan

  3. whyyyy says:

    poyonya hashtag. xde lgsg nampak keindahan islam. itu ujian utk mereka wahai PU, ujian anda x tau lg mcm mana. walaupun mereka mmg bersalah, pengakhiran msg2 x tahu lg mcm mana kelak. merendah diri dan jemputlah dgn berhikmah.

  4. Anonymous says:

    jgnle mengambuk PU

  5. albabihalal says:

    Dah mula dah, penunggang agama mula gerak langkah, tengok sapa lebih glamor. Ni semua nak tumpang glamor. Daripada dok check telor sajat dan safiey, baik kau pi buat kerja amal dan kebajikan kat orang asnaf. Memang diorang ni manusia sampah langsung tak bawak apa apa faedah

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...