Semalaman Nangis Tanpa Henti, Ibu Kesal Jiran Bagi Anak Umur 10 Bulan Minum Air Berkarbonat

Kehidupan

Semalaman Nangis Tanpa Henti, Ibu Kesal Jiran Bagi Anak Umur 10 Bulan Minum Air Berkarbonat

Apabila sudah mempunyai anak sendiri, untuk ibu bapa mempunyai sifat lebih protective itu sememangnya normal, lagi-lagi berkaitan dengan bab pemakanan anak-anak.

Bukan semua makanan boleh diberi kepada anak, tambahan pula anak masih berusia lima tahun kebawah kerana perut mereka tidak sama seperti budak besar, dimana perut lebih kuat daripada anak kecil.

Advertisement

Seperti satu kisah yang dikongsikan oleh seorang ibu di TikTok baru-baru ini, difahamkan perut anak perempuannya meragam semalamam akibat dari sifat tidak bertanggungjawab jiran yang memberinya air berkarbonat untuk diminum.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Lagi membuatkan wanita itu berasa kesal atas yang berlaku, jirannya sama sekali tidak memberitahu kepada beliau serta meminta kebenarannya.

Bercerita mengenai hal yang berlaku, si ibu meminta pertolongan jiran untuk menjaga anak yang berumur 10 bulan itu kerana ingin ke kedai untuk membeli barang buat sementara waktu.

Sesudah dia pergi kedai dan menuju ke arah stroller anak, dia dapat melihat jirannya itu sedang menyuapkan sedikit air bergas itu kepada anaknya. Selepas itu, dia bergegas pergi ke arah jiran untuk memberitahu air berkenaan tidak elok untuk anak-anak kecil.

Hal yang paling mahu dielakkan si ibu berlaku apabila pada malam hari kejadian, anaknya mula meragam dan menangis semalamam kerana disyaki sakit perut dek disuap air berkarbonat itu.

Tambahanannya lagi, akibat dari kejadian yang berlaku, dia berasa sedikit trauma serta secara tidak langsung membuatkan dirinya enggan bertemu dengan orang.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending pada pautan di bawah.

Ibu tak bangga anak dapat 12A
5 bulan lalu

"Kenapa Sikit Sangat 'A'?" - Ibu Tak Puas Hati Dengan Keputusan SPM Anak Walaupun Dapat 12A

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : mStar

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

1 Comment

  1. CatsNip

    June 20, 2022 at 10:16 am

    Dah tau bawakla anak kau pergi kedai, dah tau lagi nak tinggal…salah kau jugak

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...