November 20th, 2019

Semalam kecoh apabila Dr Che Muhammad Hafiz Che Baharum dilihat tidak menghiraukan langsung panggilan puterinya, Laana Haura semasa perbicaraan kes penceraiannya bersama Lufya Omar.

che muhammad hafiz laana haura

Rata-rata netizen menyelar kredibiliti doktor itu sebagai seorang ayah selepas melihat sedutan video yang menyayat hati itu. Walaubagaimanapun, Lufya apabila ditanya berkenaan hal itu, lebih senang mendiamkan diri.

Selebriti wanita itu turut menjelaskan bahawa tujuan sebenar dia membawa anak perempuannya itu ke mahkamah adalah kerana ingin bertemukan dia dengan ayahnya.

Dalam video itu, saya dengar suara adik saya memanggil ‘daddy’ supaya suami saya pandang dan meluangkan masa bersama Haura.

Suami saya hanya sempat berjumpa dalam 5 minit sahaja sebelum keluar daripada mahkamah. Oleh sebab itu, Haura inginkan masa yang lama bersama ayahnya.

Niat kami sekeluarga memang nak Haura berjumpa dengan ayahnya di samping untuk meredakan kemarahan.

laana haura lufya omar

Lufya juga akui bahawa keputusan untuk membawa anaknya ke mahkamah adalah berat untuk diputuskan. Walaubagaimanapun, dia nekad membawa Laana Haura memandangkan puterinya itu sudah lama tidak bersua muka dengan suaminya.

Walaupun berat hati ini nak bawa anak ke ‘tempat’ sebegitu namun saya tak ingin pisahkan antara ayah dengan anaknya.

Saya harap suami saya boleh bincang secara baik dengan saya demi kepentingan Haura sahaja.

Dalam pada itu, Che Muhammad Hafiz turut mengeluarkan kenyataan mengenai insiden di mana dia dikatakan tidak mengendahkan langsung teriakan anaknya.

Sebelum keluar mahkamah semalam, saya memang berjumpa dan meluangkan masa dengan anak disaksikan oleh beliau dan ahli keluarga beliau sendiri malah anak amat rapat dengan saya.

Hanya setelah anak tersebut pergi kepada Lufya baru saya keluar mahkamah tetapi tidak perasan yang anak mengikuti saya dari belakang.

Jika benar saya mendengar suara anak saya, takkan sebagai bapa saya sanggup buat tidak endah, dan setelah saya tidak perasan anak.

che muhammad hafiz laana haura

Lelaki itu juga meminta Lufya supaya menyelesaikan segala masalah hanya di antara mereka dan tidak perlu memisahkan dia dengan anaknya. Dia menambah bahawa anak mereka tidak bersalah dan berhak mendapat kasih sayang kedua ibu dan bapa.

Cuma nasihat saya kepada Lufya apa pun masalah antara kami jangan dipisahkan hak saya untuk bersama dengan anak kerana dia juga anak kandung saya, serta jangan wujudkan kesulitan dan/atau kesusahan kerana anak tidak bersalah dan berhak untuk mendapat kasih sayang ibu dan bapa.

Anak juga adalah keutamaan saya dan amanah yang diberikan untuk saya didik, lindung dan akan dipertanggungjawabkan di akhirat kelak.

Laana Haura merupakan seorang anak yang masih kecil, tidak sepatutnya dia terlibat sekali dengan masalah kedua orang tuanya. Harapnya, Lufya dan Hafiz dapat menyelesaikan masalah rumah tangga mereka tanpa menjejaskan emosi puteri mereka.

Sumber: Gempak


18 responses to ““Saya Tidak Perasan Anak Mengikuti Daripada Belakang” – Suami Lufya Perjelas Isu Tidak Hiraukan Raungan Anaknya”

  1. Kasidah says:

    Oklah aku percaya kau tak dengar sebab dalam kepala kau macam-macam kan .. sekejap nak cerai, sekejap tak nak. Pergi pun bukan dengan hati yang lapang, yer tahu.

    Tapi yang kau bawa bodyguard 1 bas pakat pakai baju nampak puting & ketat macam nak koyak tu kenapa bahalul? .. it was very intimidating act kau tau? Or watever act la, tapi memang bahalol la kau!

    Lufya, lain kali jangan bawak anak .. kau pun 1. Kesian budak tu, ofcos la macam-macam akan berlaku. Dalam ramai2 artis cerai, laki dia geng sado gila babi ni aku tak boleh terima laa .. konon lufya tak bagi jumpa anak, kau tu yang tak nampak bersungguh .. eeiii geram la aku!

  2. ilal says:

    Ank xpggil sklipn..org yg ptama ko nk jmpa msti la ank..xkn tggu ank pggil smpai telinga ko bdarah bru nk jmpa…

  3. Anonymous says:

    PEKAK SANGAT KE TELINGA TU?

  4. Sue says:

    kalau nak avoid drama kat court, jangan bawak anak. Bawak anak jumpa ayahnya out of court. Bawak makan sekali, jalan2 sekali. No harm in that, sementara tunggu proses penceraian kat mahkamah selesai. La ni lah uji korang berdua sama ada matang ke tak. Kagum dengan Erra & Engku Imran, Fasha Sanda & Jejai. Walaupun tetap bercerai akhirnya, aib pasangan masing2 jer simpan. Boleh bincang bersama dan spend time together dengan anak.

  5. syaitoonnnn says:

    bekas laki jadahnye?dia belom bcerai la bodoh

Loading...