January 29th, 2020

Baru-baru ini hangat dengan kontroversi mendakwa Pencetus Ummah Abu buat hal lagi dan mempunyai skandal baru ketika isterinya, Hana Azraa kini sedang sarat hamil anak pertama mereka. Biasalah, bila isu melibatkan kes orang ketiga ini memang banyak yang ‘naik angin’ dan mendapat perhatian ramai apatah lagi ini bukan kali pertama pendakwah bebas itu terpalit dengan kontroversi bermain kayu tiga.

View this post on Instagram

Kita kene banyak zikir ❤

A post shared by Caprice (@capriceofficial) on

Turut memberikan reaksi terhadap isu itu ialah Caprice yang umum mengetahui rajin mengulas isu semasa. Bagaimanapun, dia kali ini tidak memberikan sebarang komen  sebaliknya bertindak keluar dari bilik dan menukar baju yang dipakai kepada jubah putih serta meminta pengikutnya berzikir.

Tak habis-habis nak membahan para ustaz

pu amin caprice sindir pu abu

Tindakan Caprice itu mendapat kritikan daripada seorang lagi pendakwah iaitu Pencetus Ummah Amin yang berkata apa yang dilakukan Caprice boleh dianggap sebagai buli dan menjatuhkan lagi maruah golongan agamawan.

Menurutnya, Caprice bersikap tidak adil dan sentiasa membela rakan-rakan baiknya jika mereka dikecam tetapi setiap perkara berkaitan pendakwah pula pasti akan dikritik.

pu amin caprice

Terdahulu, Caprice meluahkan rasa bengang dan menggelar PU Amin bodoh apabila menegur penyanyi rap MK K-Clique yang dikecam netizen kerana ingin terus memakai perhiasan emas kerana minat meskipun hukumnya haram untuk lelaki Islam.

Sumber Berita : mStar Online


13 responses to “PU Amin Bengang Caprice Sindir Isu Skandal PU Abu, Jadikan Bahan Lawak”

  1. Anonymous says:

    Alah dua2 caprice dgn pu ni pun salah. Kalau geng2 PU kalau member buat hal tak de geng PU yg berani tegur. Kalau Caprice kalau geng dia buat hal, and ustaz tegur laju je dia buat video menjawab.

    Dah matang umur dah atas 22 tahun kenalah pandai bawa diri. Dan cakap tu berlapik. Janganlah bias puak sendiri. Masyarakat memerhati.

    Sekian.

  2. what ever says:

    err…saja nak tanya….sajat dah ada boyfriend baru ker???

  3. lalolk says:

    menyampah betul aku dengan caprice ni. macam dia je betul semua. yg pu pu ni bila part kawan tahu pulak diam

  4. feldegast says:

    Ala, geng2 ko pun sama gak. Asal PU. Daie semua ko backup je. Kalau orang lain, laju je ko nak kecam ye.

  5. duakalilima says:

    dedua pon salah….PU kena jugak nasihat pu kawan2 sendiri, jgn bila bab kawan diam, korg bab2 bini 4 ni …poligami ni…benda boleh kawin 4 kan tu korg tk komen! tp tegurla jugak sbb cara tu yg salah… seolah2 apa PU lain tu buat betul! korang tu jd ikutan org…. caprice plak sama, bila part kawan and diri sendiri terima dengan hati terbuka….mengulas boleh tp diri snediri kena betul jgk….

Loading...