May 2nd, 2019

Masih lagi hangat dengan isu PU Syed Bakri menggelarkan kumpulan BTS syaitan yang menyesatkan umat.

Kenyataan beliau itu sudah tular sehinggakan sebuah portal berita Korea popular turut melaporkan isu tersebut.

Rata-rata peminat kumpulan itu di Malaysia meluahkan rasa kecewa dan malu dengan apa yang terjadi apatah lagi ia turut menjadi perbualan peminat – peminat antarabangsa.

PU Syed seakan memberikan imej buruk terhadap Malaysia. Sebagai seorang pendakwah, sepatutnya beliau membuat teguran dengan lebih sopan tanpa mengeluarkan sebarang perkataan berbaur penghinaan terhadap orang lain. Islam juga tidak pernah ajar untuk berdakwah secara kasar.

Pernah dengar pepatah, niat itu tidak menghalalkan cara? Niat hendak berdakwah itu baik dan murni tetapi tidak perlu sampai hendak menghina orang lain. Tunjukkanlah kepribadian Islam yang aman dan juga indah.


75 responses to “Peminat Malaysia Malu, Kata-Kata PU Syed Gelar BTS Syaitan Tersebar Di Portal Korea”

  1. Anonymous says:

    1MDB .rasuah tak berani pulak….bile ye nak tegur bossmu?

    • Anonymous says:

      ramai jer pu & ustaz2 makan duit brim… sbb tu syg najib lain mcm skit xberani nk tegur beg rosmah xbole bwk kubur..

    • sokong ustaz says:

      bodo..nk tegur ape nye..biar mahkamah tentukan..mmg la jenis setan tp dlm bentuk manusia..bila diajak ke konsert maksiat kn name nye setan.. kata2 ustaz tu mmg betol..

  2. inilah malaysia ku says:

    geng2 penyamun termasuk salak ikansardin yg kuat menyalak dlm parlimen!!!.. menjerit2 mcm beruk masuk bandar. siasat je…jagn lepas semua penyamun yg hidup dgn jeritan ketunanan melayu/islam tapi kekayaan kalah firaun. penunggang agama menyemak msia. rasuah/korupsi sedap…khinzir geli konon. huhuh

  3. Neng Yatimah BTS Fans Malaya says:

    BN antara penyamun yg merosak umno hingga umno melingkup. rosak, pecah belah, rakyat jadi mangsa kerosakan. Nk betulkan balik kerosakan yg di buat, rakyat marhein terpaksa terima smua hakikat dan keperitan hidup akibat kerakusan, kezaliman, keangkuhan pemimpin2 yg hipokrit. Cis.

    • Anonymous says:

      Itu la setan .. zaman moden. Melayu2 bengap pun cium tangan hingga ke siku. Bossku katanya. Muka tak malu betol..

  4. miss says:

    ala korang beria la kecewa ble kpop kene kutuk.. bile pendakwah kite ustaz kite kene kutuk gn org luar x de plak korang nk kecewa halamaaakk aiiii… beria btl

    • Anonymous says:

      Y aku perasan ustaz2 kene kutuk tu sndri y memalukan ISLAM…klu perangai ko baik,akhlak baik mcm arwah TGNA tu xde org bkn islam nk kutuk malah lg hormat ade laa…sndri y buka peluang tuk dikutuk lps tu nk slhkn org lain…buat malu nama ISLAM je….sbbkan sorg abis sume terpalit…

    • LittleMissC*nt says:

      Kes Felda semua lebai masok gua secara berjemaah? Please la… tu pun nk berdemo.

  5. Anonymous says:

    Syaitan terbesar UMNO dan BN….

    • Ye lah tu lebai.... says:

      Dengar cerita ada demo..mempertahankan islam..jom kita tengok siapa golongan yg nak pertahankan islam nih..
      1. Pelingkup Tabung Haji
      2. Perompak Felda (cilake pengerusi dia nak pakai bentley je)
      3. Mereka yg menaikkan semula perompak
      4. Duit pencen dikebasnya
      5. Mereka yg berpuas hati dgn rompakan TH

    • Macai dedak Najibooo says:

      Penyokong umnopas …..biar pemimpin kaya rompak rakyat asalkan rompakan songlap itu di lakukan oleh melayu islam .

      Rakyat terbangsat takpe asalkan Najis n kunco kunco hidup kaya raya n bahagia …

    • Anti Hipokrit says:

      Kuman seberang laut nampak, gajah depan mata senyap. Inilah masaalahnya dengan PU Socmed. Berani tegurlah UMNO dan BN. Kenapa ada pilih kasih? Islam menghalalkan rasuah ke?

    • Anonymous says:

      Pemancut Ummah! Lol

    • Anonymous says:

      Ada yg lebih terok dri gossip ini adalh.
      Pengusaha blcan di Perak menjemur udg kering. Bhn utama buat blcn adalh udg.
      Udg di jemur di tmpt yg luas dan rendah. Anjing2 berkeliaran dkt tmpt2 udg tu dan ada juga yg menjilat2 udg.
      Kejdian di saksikn oleh penduduk dan telah mnbuat aduan.
      Blcn biasanya mkanan yg sentiasa ada di sudut meja org mlayu . Knpakh kami di perlakukn sebegini rupa. Knpa tidak hormat pada kami. Berita hari ini 8.00pm 2/5..ada memberitahu. Tetapi knpa tak bgi tahu nma produk belacan itu. Alang2 siasat..siasatlh mcm SPRM.
      KNPA ANIYAYA KAMI.

      0

       

      0

    • Anonymous says:

      Mana dia boleh tegur UMNO sbb dorang kan dah collaborate dengan PAS. PU Syed ni penyokong PAS. Suka guna sentimen Agama & BTS ni kan PH yang nak bawak masuk. Nak kata PH setan, dia cakap la BTS yg setan sekali.

    • Lopes says:

      klu bukan Kpopers yg duk share2 sume xdemaknenye smpi ke korea berita xpenting camni…Kpopers batak korea gay plastik…

    • Anonymous says:

      Ada yg lebih terok dri gossip ini adalh.
      Pengusaha blcan di Perak menjemur udg kering. Bhn utama buat blcn adalh udg.
      Udg di jemur di tmpt yg luas dan rendah. Anjing2 berkeliaran dkt tmpt2 udg tu dan ada juga yg menjilat2 udg.
      Kejdian di saksikn oleh penduduk dan telah mnbuat aduan.
      Blcn biasanya mkanan yg sentiasa ada di sudut meja org mlayu . Knpakh kami di perlakukn sebegini rupa. Knpa tidak hormat pada kami. Berita hari ini 8.00pm 2/5..ada memberitahu. Tetapi knpa tak bgi tahu nma produk belacan itu. Alang2 siasat..siasatlh mcm SPRM.
      KNPA ANIYAYA KAMI.
      Anda hati hitam wahai pengusaha. Aku hrp ko dpt bala wahai taukeh blacan.

       

    • Coobink says:

      Tahniah PU.. Dah menegur rakyat Malaysia utk menjauhi BTS.. Malangnye teguran PU menyebabkan seluruh dunia menjauhi Islam dan memandang serong agama suci kita.. Harap PU berhemah dlm berkata2 slps ni.. Sbb Islam bukan di Malaysia je tp menyeluruh..Apapun, terus kan berdakwah.. Jgn putus asa.. Sebarkan pujian bukan sebarkan kebencian

    • Anonymous says:

      islam tapi kasino terbesar ada kat negeri pok jib…ada nk tegur?

    • faraj says:

      besok pahang jatuh ke tangan ph.. teriak la suruh tutup.. permainan politik umngok. sentap sbb kalah serba tak kena msia ni ye?

    • JUSTSAYING says:

      AKU PRASAN PENCETUS UMMAH SKRG NI BUKAN MAIN LAGI BERKATA2. TAK SLH BERDAKWAH, TP GUNALAH DGN CARA HALUS DAN BERHEMAH, KLUARKAN KATA2 YG ELOK. MCMNA LA BANGSA LUAR NK RESPECT DGN BNGSA MLYU ISLAM KLU PRANGAI PUN GITU. KEMAIN MEMPERSETANKAN ORG, HABISTU AWK MALAIKAT KE

    • Anonymous says:

      saja nk sabotaj msia sbb umno kalah. geng dedak nk buat apa lagi? tolong kempen untuk umno dan pas. kan dah kawin tu.. padahal dua2 tak betul berselindung disebalik islam dan melayu.

    • Anonymous says:

      Dah kalah PRU mula sembang kalah Taliban! :(((

    • Anonymous says:

      get ready la bawangrians,Malaysia kena serang dgn bawang korea la plak kita lps nih…huhuhhu

    • Anonymous says:

      Ko takleh cakap camtu. Nanti PU-PU ni cakap ko murtad. Ko galakkan maksiat. Ko yang setan. Dorang kan malaikat. So jgn cakap camtu. Kita yang setan-setan ni tak layak komen dorang. Dorang maksum ok?

    • minah jambu say NO to drugs says:

      kenape di gelarkn orang2 BTS shaitan..suka2 aje gelarkn orang shaitan ..di jemput datang ke malaysia tak boleh ke ? ape sebab tak boleh ? kalau gitu tk payah la jemput mana2 artis luar negeri datang malaysia n tk payah la nak melawat malaysia…jemput artis luar negara supaya dorang dapat tengok malaysia yg beautiful tempat2 di malaysia sambil menghibur sambil melawat malaysia tak gitu peminat..tak suka jangan tengok tapi jangan sebok !

    • minah jambu say NO to drugs says:

      minah jambu tak minat lah ngan pu pu ustaz ustaz ni semua memboring kan..

    • minah jambu say NO to drugs says:

      orang kalau nak sesat bukan kerana bts lah ..ngan kawan2 yg salah pon boleh sesat ..blaja benda salah pon boleh sesat ..

Loading...