Peguam Sokong ‘Statement’ Isteri Jangan Terlalu Berdikari Nanti Suami Ambil Kesempatan?

Kehidupan

Peguam Sokong ‘Statement’ Isteri Jangan Terlalu Berdikari Nanti Suami Ambil Kesempatan?

Baru-baru ini, program bual bicara terkenal iaitu Mingguan Wanita Hari Ini membincangkan topik yang sangat hangat dan sering menjadi isu perbalahan diantara kaum lelaki dan perempuan.

Topik yang dibincangkan adalah ‘Isteri Jangan Terlalu Berdikari’ dan episod tersebut disokong oleh seorang peguam serta berkongsikan satu pengalaman yang pernah dihadapinya sebelum ini berhubung dengan topik berkenaan.

Advertisement

Dakwanya, hal itu sememangnya benar kerana jika seseorang isteri terlalu berdikari hingga jarang meminta pertolongan suami, pihak suami akan berasa selesa dengan perkara tersebut dan mengambil kesempatan atas keselesaan terbabit.

Dirinya pernah berjumpa dengan seorang isteri yang mengadu kepadanya pembelian rumah serta segala bil-bil dibayar oleh si isteri dan si suami hanya datang duduk saja tanpa ada rasa tanggungjawab untuk membantu.

Ketika itu, si isteri tidak terlalu memikirkan hal terbabit kerana tidak sangka akan melalui proses penceraian, hanya fikir mahu menolong suaminya, malah perbelanjaan anak juga si isteri tidak sanggup meminta suami dan memakai duitnya sendiri.

Atas kerana terlalu selesa dengan sifat berdikari si isteri, suami ‘kantoi’ curang dengan perempuan lain dan disebabkan itu, peguam terbabit nasihat jika ingin menolong perlu berpada-pada.

twitterSumber : Twitter  

Meninjau di ruangan komen, rata-rata kaum lelaki tidak bersetuju dengan apa yang diperkatakan oleh peguam terbabit dan berasa ‘hina’ apabila dituduh seperti itu kerana dilabel sebagai makan hasil isteri.

Bagaimanapun, ada juga yang bersetuju dengan pandangan peguam terbabit dan merasakan tanggungjawab dari segi duit sepatutnya kaum lelaki selalu lebih memberi dari wanita.

suami stress gaji isteri lebih tinggi?
10 bulan lalu

Suami Kurang 'Stress' Kalau Pendapatan Isteri Lebih Rendah Dari Mereka?

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Twitter

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

1 Comment

  1. Anonymous

    February 15, 2022 at 5:31 pm

    jom ramai2 boikot artike yg click bait
    “rupa2nya…” “padahal….” kt tajuk

Loading...