October 14th, 2019

Sejak daripada minggu lepas, kecoh dunia hiburan apabila pelakon Amar Ashraf dikatakan sebenarnya sudah pun beristeri dua dan dalam proses ingin memasang yang nombor ketiga sebelum hal itu terbongkar kepada orang ramai.

Selepas Amar mengeluarkan kenyataan dan permohonan maaf, kedua-dua isterinya iaitu Arna Salleh (isteri pertama) dan Vivy Jefri (isteri kedua) turut ‘back-up’ suami kesayangan mereka itu.

ashraf muslim nasihat amar asyraf tentang isu poligami

Seorang pelakon lain yang turut terkenal kerana isu poligami iaitu Ashraf Muslim turut tampil dan memberikan ulasannya mengenai isu ini. Untuk pengetahuan, pelakon lelaki ini telah mendirikan rumah tangga bersama isteri pertama Noor Dayana Lokman pada 2011 dan berkahwin untuk kali yang kedua dengan Wan Sakinah pada 2013.

Amar sepatutnya perlu jumpa saya dahulu, mungkin saya boleh beri nasihat.

Menurut Ashraf Muslim lagi, lelaki itu sebenarnya ada hak untuk merahsiakan hal berkenaan daripada pengetahuan umum tetapi perlu berani untuk menghadapi akibatnya di kemudian hari.

Tiada masalah untuk merahsiakannya (poligami) tetapi kena ingat sebagai selebriti ramai nak tahu keluarga kita.

Kalau boleh kita sampaikan kepada masyarakat supaya mereka faham. Nak kahwin tiga, boleh tiada masalah cuma kalau boleh kita buat dengan cara betul.

Perlu banyak bersabar. Bijak uruskan segala apa saja berkaitan rumah tangga.

ashraf muslim beri nasihat isu poligami pada amar asyraf

Dia juga menambah bahawa lelaki yang mahu berpoligami ini perlu mengetahui amanah dan tanggungjawab. Kena pastikan mampu dalam semua aspek, baru boleh fikirkan tentangnya.

Paling penting menggalas amanah yang Allah berikan.
Mampu pun merangkumi banyak perkara termasuk masa, kewangan dan kasih sayang.

Pandai betul Ashraf Muslim bagi nasihat sekarang ini, teringat pula semasa kekalutannya apabila berita tentang dia berkahwin dua tersebar dilaporkan oleh pihak media kan?

Sumber: Gempak


30 responses to ““Patut Jumpa Saya, Mungkin Saya Boleh Beri Nasihat”- Ashraf Muslim Komen Isu Poligami Amar Asyraf”

  1. Anonymous says:

    Acah2 baik ya serap. Masa pc dulu hanya menyebelahi wan sakinah he. Sindir bapa bini 1.
    Jaga anak kau dan wan sakinah tu belum tentu jadi ulama. Sekali tenguk jadi retis seksi2 mcm pasangan kau berlakun.
    Kau pun mcm apa saja nak bagi nasihat apa ye mcm mana tipy bini kawin siam nak bawa ke3 tu nak tunjuk jalan dan imam mana?
    Pleaselah siapa percaya dgn awak

  2. Anonymous says:

    kau pun second time kahwin kat thailand! alhamdulillah bini first tu jenis redho dan x meroyan ja… tu pun nak bajet2 hebat sgt lah?!

  3. farah says:

    Melayu ni asyik fikir pasal seks je. Patut le mundur

  4. Anonymous says:

    ewww.. plislaaa.. ko tu bernasib baik jer sbb dpt bini stok2 redho… ptt kene dpt stok melahar trus.. br ada akai..

  5. Anonymous says:

    Patut ko PM la Amar DIRECT.
    bukan post kat medsoc…alahai!
    ada hati nak nasihat org.

Loading...