Nike Rancang Tutup Semua Kedai Mereka Di Israel

Fesyen

Nike Rancang Tutup Semua Kedai Mereka Di Israel

Nampaknya jenama sukan popular dunia, Nike telah memutuskan untuk menghentikan penjualan produk mereka di negara haram Israel. Langkah tersebut membuatkan peminat beranggapan Nike telah memboikot negara yang sepatutnya tidak wujud dalam peta dunia.

Pihak pengurusan Nike bagaimanapun menjelaskan perkara itu terjadi selepas berlaku perubahan polisi terbaru mereka. Polisi baru ini membuatkan ratusan premis Nike di Israel perlu ditutup dan ini turut akan menjejaskan ekonomi Israel.

Advertisement

Penutupan jualan produk di Israel ini bukanlah kali pertama, sebelum ini syarikat ais krim popular iaitu Ben & Jerry turut menghentikan penjualan di sana. Antara alasan penutupan operasi mereka adalah sudah tidak dapat mengikut polisi yang ditetapkan.

 

Selain Nike, jenama Adidas turut menolak untuk menaja liga bola sepak Israel. Pihak Adidas kemudian menafikan dakwaan mereka melakukan perkara itu kerana keadaan politik Israel yang tidak stabil.

Pendapat anda? Kongsi bersama kami di Facebook dan Telegram AmazingNara

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...