Written by Bella | May 30th, 2018

Sejak beberapa hari lalu penyebaran video lucah Syafiq Kyle tidak berhenti menjadi topik hangat perbualan netizen, malah ada pula pihak yang mengambil kesempatan atas situasi tersebut dan mengaut keuntungan dengan menjual video itu dengan harga RM20.

Susulan itu, pelakon Fathia Latiff menerusi akaun Twitternya memohon tindakan tegas diambil kepada pihak tidak bertanggungjawab yang menyebarkan video lucah secara meluas di media sosial.

Fathia turut meluahkan rasa khuatir kerana penyebaran video tidak senonoh seperti itu akan dapat merosakkan akhlak remaja bawah umur yang kini hampir semuanya memiliki gadjet canggih serta bebas menggunakan media sosial tanpa pengawasan daripada ibu bapa. Malah,  Fathia juga dengan beraninya turut menyeru Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad agar memandang serius dan dapat menangani isu tersebut.

Apa yang disarankan oleh Fathia itu mendapat reaksi yang positif daripada netizen, namun seperti biasa masih ada pihak yang ingin mengungkit kisah lama dan menyindir Fathia mengenai kontroversi beliau berpakaian seksi menari di Bigo Live.

Sepatutnya kita sokong perubahan Fathia dan idea beliau yang agak baik untuk menyekat penyebaran video lucah yang menimbulkan masalah sosial di kalangan remaja dan masyarakat Malaysia. Apa-apa pun, kami mendoakan yang terbaik buat beliau, bersabarlah, bila kita hendak berubah memang akan ada cabaran, tetapi jangan putus asa ya.

16 responses to Niat Baik Mahu Video Lucah Disekat, Fathia Latiff Disindir Netizen Pula

  1. ahli fikir says:

    sampai bila???pemikiran yang mcm ni la buat bangsa kita mundur asyik nak mengungkit benda yang dah lepas..kalau mcm tu jgn salahkan org yang berubah ke arah kebaikan berpaling menjadi insan yg tak berguna balik sbb asyik dikecam..selagi kita ni manusia mmg x lari dari membuat kesilapan termasuk juga aku tapi tak perlu la kita nk hentam org tu kalau dia dah berubah..bagus juga dia bagi saranan mcm tu sbb dia dah pernah buat dan pernah rasa..ada benda yang boleh komen kita komen tp biar guna akal jangan guna ikut sedap jari jemari ja nak taip..bulan puasa pon masih ada perasaan mcm ni..so nilai kan lah sendiri adakah selama ini kita dihasut oleh syaitan atau kita memang syaitan di dalam diri kita sendiri

    1

    0
  2. Anonymous says:

    Setuju..acik2 bawang meletup ovari. Masih nk tegakkan benang yg basah. Women are pervert too!

    11

    0
  3. Anonymous says:

    yg sokong si capik ni betina2 kelentit panjang. konon diaibkan lah..apa lah. capik londeh seluar buat phonesex korang backup giler2. padahal… korang pun kemaruk.. 2×5 dgn idola korang tu!

    7

    2
  4. wekkkkkkk says:

    Tun Mahatir sudah serahkan tugas ini kepada Gobind Singh ye..
    ko ni asik ckp Tun je.
    Byk keja Tun tu ye FL.

    3

    0
  5. wekkkkkkk says:

    I STILL KNOW WHAT U DID LAST time…

    2

    0
  6. Gatai says:

    Ala mengomen mak chik bawang akak n abang bawang n terutama adik adik bawang yg acah acha ostajah ostaj tu macam la mailaikat hidup tak pernah buat salah … Baik sgt konon .
    Esp pompuan melayu terakhir yg pakai tudung tudung tu … Lagak aje baik tapi merenyam atas bawah bila tengok jantan .

    1

    0
  7. Anonymous says:

    Perasan x kalau laki bua

    0

    0
  8. Maleficent says:

    Ini la Malaysia kita. Ya, she did make mistake last time but she is now trying to be a better person. People change guys. Bagilah dia peluang. Its not fair. you guys use her past mistake as a weapon and attack her whenever she try to give an advice/opinion. Come on la..jangan kejam sangat. I do agree with her statement. This kind of pornography should be blocked/banned. Generasi kita skrg sangat terdedah kepada benda² seperti ini, terutamanya generasi muda. Haih..waulahualam.. mohon kita dijauhkan daripada MELIHAT, MENDENGAR & BERCAKAP benda/pekara yang buruk² dan tidak elok.

    20

    0
    • Yaya says:

      Yg bantah video lucah di sekat tu semua kaki porno. Sbb tu melenting meroyan dan ckp kisah lama org.

      2

      1
  9. BellaAZ says:

    Jahatnya mulut kutuk orang. Kesilapan dia cukup la jadikan pengajaran kt kita. Apehal sampai nak hina2 dia. Bln ramadan pulak tu.

    4

    0
  10. mahakleptokrat says:

    sila tangkap semua retis sendu takde job yg penah tayang tetek kat bigo jugak tun #welovetun #tangkaptekya

    0

    1
  11. red rose says:

    betul lah apa fathia cakap, tolong sekat laman2 tu sekali dengan iklan dia sekali, ni buka laman blog pun tiba2 muncul iklan jahanam camtu, korang suka eh nak nonton benda camtu? sebab tu dok serang fathia? saya pun bukan peminat fathia tapi whats right is right… atau mentaliti korang memang camni?

    0

    0
  12. kak bawang says:

    kenapa nak cakap Tuhan? cakap je la Allah.

    0

    0
  13. fathia lucah says:

    kenapa menyibuk pasal video lucah bagai sampai suruh block? sibuk je…lantak lah video lucah tu dimana mana..yang u nak melayan kenapa.. atau u fathia dah ketagih layan video lucah. Nampak sangat.
    tak hairan betina seperti u ada bikin video lucah ..terdesak dah takde job kan.
    acah alim ler sangat…

    0

    1
  14. xhdporn.org says:

    dildohoverboard.com. Post op asian sits her cunt on a dick. Really wild and hot asian fucking. Bbw in lingerie strips and teases pussy. Alluring Japanese nurse in mini bikini enjoys steaming sex. Leili jomg.

    0

    0

Leave a Comment

Optional