“Ni Bukan Sekolah Agama, Ni Sekolah Kebangsaan” – Bapa Berang Subjek PAI 5.5 Jam Seminggu

Kehidupan

“Ni Bukan Sekolah Agama, Ni Sekolah Kebangsaan” – Bapa Berang Subjek PAI 5.5 Jam Seminggu

Sekarang ini, kecoh di media sosial Twitter tentang masa subjek Pendidikan Islam di sekolah kebangsaan terlalu lama untuk pelajar berbanding subjek-subjek yang lain.

Isu ini mula disebut ramai apabila tular satu ciapan luahan dari seorang bapa yang menunjukkan jadual waktu anak perempuannya di platform tersebut.

Advertisement

Difahamkan dari ciapan tersebut, dia baru saja memindahkan anak perempuannya ke sekolah baharu dan bila melihat pada jadual waktu di sekolah baru tersebut, dia berasa terkejut dengan masa subjek Pendidikan Islam (PAI) yang berjumlah 5.5 jam seminggu.

Beliau turut berkata, masa untuk subjek tersebut adalah sama dengan subjek masa kelas Bahasa Inggeris dan lebih dari masa subjek Matematik serta Sains yang hanya mengambil 2.5 jam dan juga 1.5 jam seminggu saja.

Advertisement

Oleh kerana ciapan tersebut, beliau telah menarik perhatian orang ramai sehingga berlakunya perdebatan sesama mereka terutamanya dari kalangan ibu bapa.

Ada yang menyokong dengan luahan jejaka tersebut dengan mempersoalkan terlalu banyak soal agama tambahan yang perlu anak mereka hafal, sedangkan yang penting hanya sedikit saja.

twitterSumber : Twitter 

Walaupun ada yang bersetuju, terdapat juga segelintir daripada netizen yang tidak bersetuju dengan kenyataan bapa tersebut kerana mereka beranggapan tak semua ibu bapa mampu untuk membiayai pendidikan anak mereka ke sekolah agama ataupun mempunyai masa untuk mengajar lebih mendalam.

twitterSumber : Twitter  
twitterSumber : Twitter  

Selain itu, kami kongsikan artikel trending pada pautan di bawah.

ahli farmasi HKL biadap
6 bulan lalu

"Not My Problem" - Pesakit 'Ajar' Ahli Farmasi HKL Biadap, Terus 'Report' KKM

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Twitter

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

4 Comments

  1. Teras

    January 26, 2022 at 4:35 pm

    Jenis bapa yang x …….. selalu cakap macam ……………. lebih bagus kau ……………….. sakit plak hati baca..macam……………… sekian.

  2. Anonymous

    January 17, 2022 at 3:17 pm

    Nasihat kpd si-ayah… utamakan ukhrawi lbh dri duniawi x dak ruginya…

  3. Najihah

    January 16, 2022 at 9:19 pm

    Astagfirullah. Bapa jenis apa agaknya ni. Lebihkan subjek agama pun x boleh. Ini lah jadinya bila didikan agama kurang, sampai anak dia pun dia nak jadikan mcm dia. Ni mesti takut anak tegur si bapa sbb si bapak kaki kaki judi, kaki arak , kaki disco ni. Kalau anak pandai agama nanti anak tegur plak kesalahan bapak.. kannnn…

  4. Anonymous

    January 16, 2022 at 8:52 am

    PARENTS yang tak suke anak2 belajar agama.. sila buat surat supaya anak2 korang boleh cabut duduk kat padang sekolah ke kantin ke apa.. Anak2 orang lain bior laa nak belajar agama.. jangan jadi setan nak jahanamkan anak orang lain.. besok2 anak orang belajor berkat.. anak ko besidai laa kat mana mana pub.

Leave a Reply to Anonymous Cancel reply

Loading...