“Nak Tercekik Budak Tu” – (VIDEO) Ibu Pergi Cuci Kain, Mentua Diam-Diam Suap ‘Baby’ Umur 3 Hari Makan Bubur

Kehidupan

“Nak Tercekik Budak Tu” – (VIDEO) Ibu Pergi Cuci Kain, Mentua Diam-Diam Suap ‘Baby’ Umur 3 Hari Makan Bubur

Bagi bayi yang masih kecil di bawah usia 6 bulan, hanya susu sahaja yang perlu mereka minum, tidak kiralah susu ibu atau formula.

Namun, menerusi perkongsian seorang ibu dari Indonesia ini membuatkan ramai netizen turut berasa bengang.

Advertisement

Berdasarkan sebuah video dimuat naik oleh Alya di TikTok, dia telah menunjukkan rakaman di mana bayi kecilnya disuap bubur oleh mentua.

Disuap diam-diam ketika saya mencuci di sungai dan yang merakam adalah jiran saya. Dia kirim (video) kepada saya. Doakan saya semoga cepat lari dari sini.”

Menurut Alya dia berasa serba salah dengan apa yang berlaku terhadap anaknya yang baru berusia 3 hari itu kerana tidak mampu untuk melawat mentua dan berada dalam keadaan tersepit.

@alya_82

sungguh nyesak dada ini liat anak umur 3hari sudah diberi bubur SUN pdhl udah dilarang keras dg bidannya beginilah kalau tinggal dg mertua dan saudara2nya serba salah ???#anakku #bayi #fyp

? Buah Hati – Armada

Boleh dilihat melalui video tersebut, mentuanya menyuap bubur tersebut kepada anak Alya berkali-kali.

Meskipun bayi itu seperti mahu muntah dan keluarkan semula bubur tersebut, dia tetap menyuap masuk bubur itu buat cucunya.

Menjengah ruangan komen, ramai netizen berasa bengang terhadap mentua Alya namun ada yang berasa seperti curiga dengan ‘content’ tersebut seolah-olah ia bukan ‘original’.

Ada yang meminta agar dia lebih tegas serta melawan demi anaknya supaya tidak menyesal di masa akan datang jika apa-apa perkara buruk berlaku.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

ibu mentua bagi bayi 3 hari makan biskut
9 bulan lalu

"Zaman Dulu Macam Ni" - Mak Mentua Degil Suap Biskut Pada 'Newborn', Ibu Tegur Anak Sakit Tapi Dimarahi Semula

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...