Written by Bella | November 7th, 2018

Berkongsi foto beliau berpakaian seperti seorang wanita ditambah pula dengan solekan yang membuatkan dirinya kelihatan lebih jelita dan manja, penyanyi Tomok menimbulkan sedikit kontroversi.

Ada sahaja netizen yang memuji ‘kecantikan’ Tomok, tetapi segelintir pihak agak kurang senang melihat imej perempuannya itu.

Penyanyi itu disifatkan seakan mempromosikan lagi LGBT iaitu satu isu yang cukup hangat diperkatakan sekarang. Namun, sehingga kini Tomok masih berdiam diri sahaja meskipun menerima kritikan.

Bukannya hendak memandang remeh isu LGBT ini, tetapi kadang-kala kita kena relaks sikit, tidak perlu terlalu tertekan. Kami yakin mesti Tomok tiada niat untuk mempromosikan sesuatu yang haram disisi agama.

18 responses to Muat Naik Foto Jadi ‘Wanita’, Netizen Kecam Tomok Seakan Promosi LGBT

  1. bibi says:

    nina juren berak kuar petai?

    0

    3
    • minah jambu say NO to drugs says:

      alaa setakat nak buat kelakar tak boleh ke ???? bukan nye betol2 !! jambu tomok hehe..yg lagi satu tu sape ? beto eh ?? hehe muka serius sehh hahaha…

      1

      12
    • anti umno harap karam la cepat says:

      yg kecam tu byk budak2 kampung yg jenis duduk mcm kera kt hutan. yg jenis x tengok dunia lain. tu la majoriti netizen msia. akhirnya benda2 remeh pun nk kecam. najib curi duit x pulak nk kecam bagai. ketuanan melayu konon.. huhuhu

      1

      9
    • Ariana says:

      Aku menyampah btul la dgn spesis safie ngn sajat ni. Kau ni tomok, drpd aku suka ngn kau sbb tkde kontroversi, skrg naik nympah plk. Wei tak lawak la blkon bapok cmtu. Buruk plk tu. Delete la wei gmbr kat ig tu. Ke syg nk dlete sbb bnyk Like? Smpai dh tak kisah apa org nasihat & tegur

      9

      0
  2. Aku says:

    Apabila membuat sesuatu perkara tanpa berfikir. Bergaya menyerupai perempuan adalah haram!

    21

    0
  3. B says:

    Dh kenapa plk kau ni Tomok?? Dh jemu jadi jantan..atau saja nk undang kontroversi biar nama kekal dlm industri..cerdik sikit boleh tak..atau ni pakaian beragam…artis m’sia byk dh mabuk ketum..

    11

    0
  4. Fikri says:

    Apa niat sebenar post gmbr ada buah dada dan pakai mcm wanita? Bergurau ka.. smpai gigih berbra2.. atau ni ke jln pendek utk up nama. #sistanyeje

    11

    2
  5. Nini says:

    Nasib baik kau hidup lg skrg..bertaubatlh..andainya masa kau tgh berposing berpakaian cam pompuan..tetiba dicabut nyawa kau masatu(mati) dh apa hukum tu Tomok?? Mati dlm haram yg dilaknat Allah tau..jgn main main bendalah ni…nk mati dlm kesesatan tu mmg mudah nk mati dlm Iman tu impian setiap org Muslim.. Allahu…

    13

    0
  6. damai says:

    apa nara tulis “tetapi kadang-kala kita kena relaks sikit, tidak perlu terlalu tertekan”, tapi kalau dah pakai serupa prmp dgn make up segala, tiada niat apa2 haram tetap haram, nak tanya mcm minum beer wpun kita x minum tapi kita setakat rasa, apa hukum nya, haram kan wpun cakap just a sip nak rasa bgm rasa beer tu, so renung2 kan lah

    12

    0
  7. anonymous says:

    member sebelah u sapa npk cam beto

    1

    0
  8. fishball says:

    rilek lah korang. semua nak cakap haram. semua nak cakap dosa. duk je dalam gua. jangan tengok tv. hp gi buang. K BAI

    0

    12
    • Anonymous says:

      Mmg betul yg haram tu jgn cuba dibuat dn dipublishkn..Tomok tu org Islam tu yg molek kita sama ingat mengingatkn..tak Salah kann.. rilek lah..

      5

      0
    • Saya says:

      ”semua nak cakap haram. semua nak cakap dosa” dah mmg haram.. dah mmg dosa.. mmg la kena tegur. Dia artis, bole bg influence kat fans dia.. Bagi la influence yg baik.. yg halal..

      Islam kann?? Kalau Allah swt nak turunkan bala.. ko ingt dia ngn ko je ke yg kena?! satu malaysia ni boleh tenggelam ko tau..masa tu pn ko rilek jugak ke?

      sbb tu mesti ingat-mengingati.. sesama islam.. Harap paham.

      0

      0
  9. Anonymous says:

    masyarakat msia stress. hilang sense of humour… sikit2 nk kecam.

    1

    6
  10. Saya says:

    Tula.. zaman skg..ramai yg jadi islam liberal.. semua benda pun bolehh “gurau je..bukan betol2 pon”.. Bahaya.. Allah swt.. kalau nak turunkan bala.. tak de dah nak pilih sape buat dosa sape tak buat.. semua akan kena.. masa tu baru nak tobat..mmg tak guna dah.. sbb tu mesti selalu ingat-mengingati..

    Jangan sbb kamu yg berfikiran “modern” la katakan.. satu malaysia ni tenggelam.

    0

    0

Leave a Comment

Optional