“Mentality Tahap Jamban” – Tinggalkan Sampah Sarap Lepas ‘Event’, Netizen Kecam ‘Members of RXZ’

Kehidupan

“Mentality Tahap Jamban” – Tinggalkan Sampah Sarap Lepas ‘Event’, Netizen Kecam ‘Members of RXZ’

Sebelum ini, sebuah program permotoran ‘RXZ Member 4.0 2022‘ telah diadakan di Kompleks Sukan Gong Badak, Terengganu dan sekurang-kurangnya 30,000 peserta dipercayai telah hadir ke program tersebut.

Selepas hampir 2 tahun tidak dapat dianjurkan, kemeriahan program itu bagaimanapun diakhiri dengan sampah sarap yang memenuhi lokasi berkenaan sekaligus meninmbulkan kemarahan orang ramai.

Advertisement

Menerusi laporan Bernama di laman Facebook, dapat dilihat pekerja pembersihan sedang mengutip sampah sarap daripada bekas plastik dipercayai dibuang segelintir pengunjung program tersebut.

Tepuk dada tanya selera. Jangan pentingkan diri sendiri! Perangai membuang sampah merata-rata ialah mentaliti kelas ketiga.

Meninjau di ruangan komen, rata-rata netizen turut mengecam sikap tidak bertanggungjawab sesetengah pengunjung yang masih mengharapkan pekerja pembersihan untuk mengutip sampah dan sisa makanan serta minuman mereka.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

5 bulan lalu

"Macam Tak Ada Kedai Lain" - Jadi Tempat Persinggahan Geng RXZ, Kedai 'Akak Air Buah' Kembali Meriah

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

Tinggalkan Komen Anda Di Sini