“Macam Gulai Daging Kawah!” – Tular Gambar Di Twitter, Netizen Terkejut Tengok Tangki Air Di Kelantan

Kehidupan

“Macam Gulai Daging Kawah!” – Tular Gambar Di Twitter, Netizen Terkejut Tengok Tangki Air Di Kelantan

Tular sekeping foto di Twitter baru-baru ini di mana ramai tertipu kerana sekali pandang ia nampak seperti satu jenis lauk yang dimasak dalam kuantiti yang banyak.

Namun, alangkah terkejutnya masing-masing apabila mendapat tahu gambar yang dilihat mereka itu sebenarnya adalah keadaan sebenar tangki air penduduk di Kelantan.

Advertisement

Menerusi ‘posting’ di Twitter itu, individu yang memuat naik foto tersebut mencadangkan agar kerajaan negeri berkenaan ditukar pada PRU15 kerana keperluan asas untuk rakyat seperti menyediakan air bersih pun tidak dapat ditunaikan.

Elok sangatlah PRU15 kerajaan Kelantan tu ditukar, benda asas keperluan rakyat ko culas.”

Menjengah ruangan ‘thread’ di bawah, rata-rata warganet memberikan respon di mana kebanyakan daripada mereka akui terkejut melihat kekotoran tangki air tersebut.

Ramai yang salah sangka bahawa apa yang mereka lihat itu adalah makanan seperti kuah sate/kacang, gulai daging kawah dan rendang.

Seorang netizen tertanya apa faktor yang membuatkan kerajaan negeri itu tidak boleh bertanggungjawab dalam hal ini.

Sampai sekarang tak faham kenapa tak boleh buat tanggungjwab betul-betul. Duit yang dapat pi ke mana kalau bukan untuk kebajikan rakyat.”

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

Pembalakan baik untuk populasi harimau
11 bulan lalu

Pembalakan Bagus Untuk Populasi Harimau - Jabatan Perhutanan Kelantan

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Twitter

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

1 Comment

  1. Atuk kau

    June 4, 2022 at 9:35 pm

    Takpa… rakyat kelate idup zuhud.. terima seadanya… jatuh sakit sbb air kotor takpa… sakit itu penghapus dosa… anak ramai sampai tak terjaga pong takpa… anak itu rezeki… jutawan entrepreneur klate ramai timbul dari produk timbang kilo… takpa… asal produk alalaaaa toyyib. Bagus. Bagus.

Loading...