Written by Bella | October 16th, 2019

Berani kerana benar dan sudah memfailkan permohonan cerai pada bulan lalu, pelakon dan penyanyi Lufya Omar terkilan dengan suaminya, Dr Che Muhammad Hafiz yang seakan mahu melengahkan lagi kemelut rumah tangga mereka apabila tidak hadir pada sebutan kes permohonan cerai mereka di Mahkamah Rendah Syariah Subang Bestari pagi tadi, walaupun sudah diberi notis awal untuk hadir ke mahkamah.

lufya omar cerai

Sudah lama memendam perasaan dan bersabar, Lufya berkata dia enggan lagi meneruskan perkahwinan yang disifatkan penuh negatif dan toksik.

Terkilan sebab perkara ini boleh diselesai dan ‘disembuhkan’ dengan cepat. Ia bukan membabitkan soal saya dan dia sahaja, tetapi anak kami juga. Saya kena sembuh daripada kesakitan ini. Selama ini, saya seperti didera jiwa. Siapa yang kahwin nak bercerai, tapi saya dapat petunjuk sebaliknya. Saya tidak mahu lagi terus berada dalam perkahwinan yang penuh toksik ini.

lufya omar fail cerai

Dalam pada itu, Lufya juga berkata dia bersedia untuk berhadapan dengan sebarang tindakan selepas suaminya itu membuat laporan polis terhadapnya.

Saya berani kerana benar. Hendak saman atau apa-apa sekali pun saya bersedia.

lufya omar failkan cerai

Dalam prosiding itu, peguam syarie, Fadhlina Siddiq yang mewakili Lufya memaklumkan saman kepada defendan diserahkan di tempat kerjanya di Jempol, Negeri Sembilan pada 7 Oktober lalu. Lufya selaku plaintif memfailkan permohonan cerai mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-undang Keluarga Islam (Negeri Selangor) 2003.

Hakim syarie, Shukran Yusof menetapkan 18 November depan bagi kedua-dua pihak hadir dan memaklumkan prosiding boleh diteruskan Jawatankuasa Pendamai (JKP) dan Hakam.

lufya omar cerai

Terdahulu, krisis rumah tangga mereka mula hangat diperkatakan dan menjadi perhatian ramai selepas Lufya menerusi akaun Instagramnya mendedahkan dia telah mengalami kemurungan selepas berkahwin. Lufya turut mendedahkan Dr Che Hafiz tidak menjalankan tanggungjawab sebagai seorang suami dan pernah melakukan penganiayaan yang disifatkan sebagai ‘tidak terjangkau dek fikiran’ terhadap dirinya.

Sumber Berita : BH ONLINE

Kredit Foto : NSTP/Faiz Anuar

2 responses to Lufya Omar Fail Cerai, Kesal Suami Tidak Hadir Ke Mahkamah

  1. Wekkkkkkk says:

    Lama2 jtuh juga talak…dlm surat nikh kn ada ckp..lebih kurg mcm ni

    ..whenever I leave my wife..( luftya) for a period of four months Qamariah continuously or more..whenever voluntarily or by compulsion..or I or my representative do not give her maintenance for a period of four months Qamariah..continuously or move whereas she is obedient to me..or if I cause hurt to her person of her honour or her property..or cause abuse or any Darat Syarie..and then she makes a complaint ..to the Syariah Court and if it is found by the Syariah Court to be true..and she gives to the Syariah Court which received on my behalf s sum of rm10.00..then she is divorced by s falaq khulu”.

    Ha..msih tak fhm kome ye..check balik sijil nikh memasing..

    Aku wekk…retaip semula je..manalah aku boleh hafal mcm tu..aku taip dri sijil nikah aku yg sudah di alih bahasa ke English..

    Rajin aku mlm ni tau taip.

  2. Intan says:

    Beh, per essere del tutto onesti, a mio modesto parere, ovviamente senza offendere nessuno che pensa diversamente dal mio punto di vista, ma anche guardando la questione in una prospettiva diversa e senza condannare il proprio punto di vista, considerando tutte le opinioni valide di ognuno, credo sinceramente di avere completamente dimenticato quello che stavo per dire…

Tinggalkan Komen Anda Di Sini