Written by serenity | February 1st, 2018

Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) menegur sesetengah lelaki yang meminati lelaki yang telah bertukar menjadi perempuan, didakwa menjadi salah satu punca kewujudan mereka.

Dalam satu temubual dengan SInar Harian, Yusuf Azmi yang ditemubual mengenai isu jantina ahli perniagaan Nur Sajat merasa hairan kenapa lelaki berbadan sasa meminati golongan ini.

Ini juga menjadi masalah kepada kita. Lelaki kenapa boleh ada nafsu (kepada) lelaki? Mengikut hukum syarak, perkara yang dibuat tetap berdosa besar. Apa yang lelaki-lelaki ini buat tetap berdosa besar tetapi kita tak boleh kata dia, hina dia, tak boleh.

Menurut Yusuf Azmi, bukan golongan lelaki yang menjadi wanita saja yang perlu diperbetulkan, malahan lelaki yang meminati lelaki yang menjadi wanita juga perlu diperbetulkan dan dijadikan fokus.

Saya sebenarnya bukan ahli nak bercakap soal ini, tapi saya cuma nak beritahu ada cara nak nasihat golongan ini.

Kita kena tarbiyah mereka, ajak kepada Islam jangan jauhkan mereka daripada Islam.

Tembual itu boleh ditonton di bawah:

Netizen menganggap Yusuf Azmi merujuk kepada ahli bina badan Coach Yin yang diketahui ramai sebagai teman lelaki Sajat dan mereka juga pernah mengumumkan bakal berkahwin. – beautifulnara.com

 

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

17 responses to Lelaki Jadi Wanita Kerana Ada Lelaki Minat Mereka – Yusuf Azmi

  1. Anonymous says:

    Suka cara si yusuf azmi tegur,,lembut dan berhemah..oii papagomol..kalo ko berani..g join yusof ppim..bantu org yang kena tipu oleh syarikat2 besar mcm CALTEX, along..aku kesian kat pak haji kena tipu syarikat besar CALTEX..dan satu lagi..kopi pak belalang..habis sampai gadai tanah utk dapatkan pulangan..aku kalo bab2 dpt pulangan tanpa buat apa2..aku malas nak layan..alih2 ko kena berusaha meniaga..kalo ko berani sangat ye papagomol..bukan dengan sajat..ko tegur sajat pun dengan cara hinaan…mana nak masuk cara macam tu..

    21

    0
    • tuihhhh says:

      apa kena mengena citer pasal LGBT, d masukkn sekali citer myk, ceti, pagi2 dh membebel

      3

      1
      • Anonymous says:

        Ramai je tak suka sajat tu tapi tak bermakna orang kena sokong cara papahgomoh tu. Cara dia lebih bersifat personal, bukan nak banteras atau lgbt pun, tidak membantu utk golongan tu pun, dia fokus kat sajat je dan caranya tak putus2 mengaibkan dgn hina. Kenapa perlu menyerang berterusan lagi jika pihak jakim sudah bertindak. Paling dasyat, rupa nya papahgomoh pun layan dan minat pondan, macammana orang yg minat pondan membuat serangan cyber kpd hanya seorang pondan, dah la pernah ngorat sajat. Nampak sgt buat benda sbb utk diri sahaja, bkn prihatin mana pun.

        6

        0
    • un says:

      sila buktikan secara saintifik si sajat tue lelaki, assumption tak boleh lahh, more to fitnahh

      1

      4
    • minah jambu say NO to drugs says:

      lov u yusuf azmi…

      0

      0
  2. uyun says:

    betol kata yusuf azmi ni.aku suka cara dia menegur.dua dua pon salah.dua dua pon berdosa.dua dua kena di ambil tindakan.yang lelaki jadi perempuan dan lelaki yang minat lelaki jadi perempuan.begitu jugak sebaliknya

    orang jabatan agama,tolongla beri perhatian.tolongla ambil tindakan.aku rasa kalau dibiarkan.sajat da tua mereput,akan ada pelapis-pelapis dia nanti.nak tunggu bumi terbalik ke baru nak sedar?dah ramai bersuara.baek yang bersuara dengan lembut,dengan kasar,cara berhemah,cara makian.takkan tak nampak lagi kot benda ni dah tahap nazak.

    17

    1
  3. Anonymous says:

    itulaa pasal, org tegur si geng2 sajat ni satu hal, apesal x tempelak si lelaki tu jugak, lelaki cmtu nak menempel sbb golongan cm sajat ni berduit n kaye raye. itu aje.

    11

    0
    • Anonymous says:

      Setuju.. Apsal lelaki psngan dorang tu x kena kecam sama.. Dorang pun sama salah.. Malah jadi penggalak dan entah2 dari dorang sendiri yg suka usha2 menyebabkan yg tak berapa pondan tu bersemangat nak memondan..

      1

      0
  4. Anonymous says:

    tak boleh hadam, kalau lah yin ngan sajat kahwin (nikah?) erm.. sahkah? even boleh ka dibenarkan oleh JAKIM? omg, dunia sekarang…..

    0

    0
  5. Vanida says:

    Hal Nafsu serakah takde kena mengena dengan hukum syarak.

    0

    1
  6. anonymous says:

    pls la mind ur own business la people

    0

    4
    • Anonymous says:

      honestly, how we really wish we could say that it is none of our damn business. Sadly we are not able to do that. IT IS OUR BUSINESS LIKE IT OR NOT
      Bila Allah hukum Dia yang tak bersalah pun akan terkena tempiasnya
      Nauzubillah

      7

      0
  7. benci penjilat bapok says:

    si yin bodo tu bukan suka sajat tapi duit bapok sajat tu yang dia cinta, faham tak

    cuba kalau bapok ni miskin kerja jual punkoq dekat lorong haji taib, atau mak andam – tukang mekap ke Ada ke si yin bodo ni nak?

    money come first, for people nowadays kuakuakua!

    2

    0
  8. Taikun says:

    Sbb jantan tu pengotor. Cari jubor tempat tahi keluar. Apa kata makan je terus tahik pasangan sejenis korang tu. Tu kaedah terbaik nak menggambarkan kejijikan korang!

    1

    0
  9. mak cute says:

    JAKIM blom kuar lg kenyataan yg sajat ni jantan tp yusuf azmi dah hint yg sajat ni jantan…so jgn nak berselindung lagi wahai sajat…hakikat ko mmg jantan tulen…

    1

    0
  10. Anonymous says:

    Sajat nie khunsa.ada dua alat kelamin.so dia pilih perempuan.sbb bentuk badan dan gaya nalurinya lebih kepada perempuan.apa yg kecoh sngt nk tgk alat kelamin dia?

    0

    1