“Kita Sudah Bayar Gaji..” – Larang Majikan Belanja Staf ‘Makan-Makan’, Kenyataan Wanita Ini Dikecam

Kehidupan

“Kita Sudah Bayar Gaji..” – Larang Majikan Belanja Staf ‘Makan-Makan’, Kenyataan Wanita Ini Dikecam

Sebuah hantaran yang dimuat naik seorang ‘coach’ perniagaan yang dikenali sebagai Puan Ainon menjadi tular gara-gara kenyataannya yang ‘menjentik’ hati pekerja-pekerja makan gaji di luar sana.

Kata wanita itu, majikan tidak perlu membelanja para pekerja dengan acara makan-makan setelah mereka melakukan sebarang tugas dengan baik.

Advertisement
puan ainonSumber : Facebook  

Alasan ‘coach’ itu, majikan sudah pun membayar gaji pekerja yang sememangnya hak mereka.

Simpan duit belanja staff makan-makan itu. Kita bukannya kedekut. Kita menguruskan duit bisnes dengan cara yang lebih bijak.

Jelasnya, duit ‘makan-makan’ itu patutnya ditukar sebagai duit bonus hujung tahun buat para pekerja.

Kenyataan tersebut sekaligus mengundang perdebatan dalam kalangan netizen di mana rata-rata mereka ada yang bersetuju dan tidka bersetuju dengan kenyataan Puan Ainon tersebut.

facebbok puan ainonSumber : Facebook  

Memetik komen netizen, perbuatan belanja staf makan-makan itu sebenarnya dapat mengeratkan silaturrahim antara pekerja dan majikan selain dapat menambah rezeki.

Kita peniaga jangan terlalu fikirkan kebendaan dan keduniaan. Sesekali makan bersama-sama staf akan mengeratkan silaturrahim dan sedekah makanan adalah sebaik-baik sedekah – netizen

Selain itu, ada juga yang bersetuju dengan pendapat ‘coach’ bisnes tersebut dan menganggap staf patut dilayan sebagai pekerja yang dibayar gaji dan bukannya ahli keluarga.

Facebook
6 bulan lalu

"Pekat B*dohnya" - Penunggang Motosikal Lalu 'Lane' TnG, Paksa Buka Palang Dikecam Netizen

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Facebook

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...