Kes Pukul Suami Isteri, ‘Abang Spanar’ Dituduh Ada Hubungan Sulit Dengan Mangsa

Kehidupan

Kes Pukul Suami Isteri, ‘Abang Spanar’ Dituduh Ada Hubungan Sulit Dengan Mangsa

Baru-baru ini kecoh di media sosial apabila sebuah video memaparkan sepasang suami isteri bersama anak mereka sedang bergaduh di tempat awam.

Turut terlihat sama adalah seorang pemuda yang memegang peralatan berupa spanar yang dilihat sedang meleraikan situasi tegang antara suami isteri tersebut.

Advertisement

Pemuda tersebut kemudiannya menjadi tumpuan netizen apabila dia kelihatan tenang mengawal keadaan sehingga muncul pula spekulasi yang mengatakan lelaki itu sebenarnya menjalinkan hubungan sulit dengan wanita berkenaan.

Pemuda bernama Akmal Zarif,20, itu yang dihubungi mStar Online kemudiannya tampil menjawab dakwaan tidak berasas sesetengah pengguna media sosial dan berkata dia hanya sekadar ingin mempertahankan seorang wanita yang sedang menjadi mangsa keganasan rumah tangga.

Ujarnya, dia terpaksa menggunakan spanar besi bukan bertujuan untuk mencederakan sesiapa sebaliknya sebagai persediaan untuk mempertahankan diri.

Mungkin orang tak duduk di situasi saya, saya jauh lebih kecil berbanding lelaki itu.

Saya cuma pegang saja, niat saya cuma nak meleraikan. Saya bukan nak mencetuskan pergaduhan yang lebih besar. Secara kebetulan saja spanar tu ada dalam kereta saya.

Akmal mula menjadi perhatian ramai sehinggakan dia digelar ‘abang spanar’ apabila rakaman video dia cuba meleraikan pergaduhan suami isteri di Tasik Darul Aman, Kubang Pasu, Kedah pada 29 Januari lalu tular di media sosial.

Perkembangan lain, Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Superintenda Rodzi Abu Hassan memaklumkan bahawa suami mangsa mempunyai rekod jenayah lampau melibatkan kes pukul iaitu mendatangkan kecederaan.

Polis juga dilaporkan sedang memburu suspek kejadian.

Liyana Jasmay
10 bulan lalu

“Jangan Buang Masa Dengan Lelaki Bodoh Tak Guna Seperti Itu” - Liyana Jasmay

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

1 Comment

  1. Monah

    February 3, 2022 at 10:18 am

    Kesian lelaki yang mempertahankan wanita dan ank kecik tue, dituduh ade scandal.. Astaghfirullah, fitnah akhir zman… Maukan korg yang fitnah ni jadi bahan bakar api neraka???

Loading...