“Kami Tidak Guna Tangan Atau..” – Mat Saleh Dikecam Setelah Mempersoalkan Budaya Orang Asia

Kehidupan

“Kami Tidak Guna Tangan Atau..” – Mat Saleh Dikecam Setelah Mempersoalkan Budaya Orang Asia

Umum mengetahui nasi membekalkan karbohidrat yang kompleks untuk memberi tenaga kepada aktiviti tubuh badan. Ia rendah lemak dan garam serta tidak mempunyai kolesterol.

Nasi adalah makanan ruji rakyat Malaysia yang dimakan hampir setiap hari tidak kira di mana pun keberadaannya.

Advertisement

Sebenarnya, makan nasi menggunakan tangan, sudu atau garfu tidak menjadi masalah atau suatu isu besar bagi rakyat Malaysia. Namun, timbul satu isu perbahasan apabila nasi dimakan menggunakan pisau dan garfu.

Boleh ke rakyat Malaysia bayangkan macam mana makan nasi guna pisau?

The Royal Butler

Tular di Twitter di mana satu ciapan pemilik akaun The Royal Butler yang mengaku menjadi ahli kelab etika Britain. Dia yang pernah bekerja sebagai pelayan untuk Putera Charles, William dan Harry mengingatkan orang awam untuk menggunakan pisau dan garfu ketika makan nasi.

Advertisement

“Kami tidak menggunakan tangan atau jari kami”.

Ciapan tersebut telah tular dan menjadi perdebatan serta menimbulkan kemarahan dalam kalangan orang Asia apabila The Royal Butler mempersoalkan budaya rasmi orang Asia.

Hmmm, tak perlula sampai nak mempersendakan budaya sesebuah negara kan…

SUMBER

 

 

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...