“Kami Sangat Susah..” – Wanita Terpaksa Merayu, 2 Tahun Tunggu Proses Bantuan Zakat Untuk Ibu OKU

Kehidupan

“Kami Sangat Susah..” – Wanita Terpaksa Merayu, 2 Tahun Tunggu Proses Bantuan Zakat Untuk Ibu OKU

Rasanya ramai yang tidak tahu banyak golongan asnaf sememangnya terpaksa bergantung pada bantuan orang luar dan bukannya disengajakan untuk ‘meminta-minta’.

Di samping itu, kewujudan pusat bantuan zakat juga merupakan satu alternatif penting yang berfungsi sebagai ‘talian hayat’ buat golongan asnaf yang mempunyai banyak tanggungan.

Advertisement

Bagaimanapun, seorang wanita di TikTok ini meluahkan rasa terkilan apabila masih menunggu proses permohonan bantuan daripada pihak zakat setelah dua tahun bersabar.

Difahamkan, borang JKM perlu diisi sebanyak dua kali berturut-turut, namun alangkah terkejutnya wanita itu apabila mendapati dokumen tersebut sudah tidak lagi dijumpai dan oleh kerana itu, urusan pemprosesan tersebut berlarutan tanpa kata putus.

Menurutnya lagi, bantuan itu amat penting kerana ianya untuk membiayai enam orang anaknya bersama ibu OKU yang sudah terlantar, apatah lagi dia hanyalah peniaga kecil dimana pendapatan tidak menentu pada setiap hari.

komen tiktok

Meninjau di ruangan komen, rata-rata netizen turut bersimpati atas apa yang telah terjadi kepada wanita tersebut dan ada juga yang berkongsikan kisah mereka yang lebih kurang sama seperti wanita ini.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending pada pautan di bawah.

Mengaji Al-Quran RM30 seminggu
10 bulan lalu

“Nak Murah Ajar Sendiri..” - Netizen Berang Pelajar Kedekut, Kelas Mengaji Al-Quran RM30 Seminggu Didakwa Mahal

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Kisah Dunia

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

1 Comment

  1. Anonymous

    February 23, 2022 at 2:44 pm

    Semoga yg culas dlm melaksanakan amanah diberi mendapat balasan seadil2nya dan yang teraniaya dipermudahkan urusan

Loading...