May 22nd, 2018

Baru-baru ini, usahawan kosmetik Safiey Illias telah mengadakan majlis iftar Ramadhan dan sambutan hari jadinya yang ke 24 di JW Marriot Hotel, Kuala Lumpur dengan menjemput pelajar tahfiz serta anak yatim.

Ingin berkongsi kegembiraan beliau, Safiey turut memuat naik beberapa foto sekitar kemeriahan majlis tersebut di akaun Instagramnya.

Namun, apa yang menarik perhatian ramai adalah kapsyen yang disertakan. Sering dihimpit dengan kontroversi serta menerima pelbagai cacian daripada orang ramai kerana keputusannya untuk berubah menjadi seorang perempuan semula selepas bersungguh-sungguh mengatakan beliau bertaubat, Safiey berkata, beliau sebenarnya sedang cuba sedaya upaya untuk mencari hidayah yang hilang.

Memang beliau mempunyai keburukan tetapi tidak adil untuk masyarakat terus menghakimi serta menjatuhkan hukum kepada dirinya.

Jika masyarakat terus kecam Safiey, mungkin sahaja jiwanya akan terus “memberontak”  dan terus tampil sebegini. Doakan yang baik-baik sahaja agar satu hari nanti beliau kembali ke pangkal jalan.


48 responses to “Kalau Tak Jumpa Di Syurga, Carilah Saya Di Neraka – Safiey Illias”

  1. fifi says:

    Apa hukum terima sumbangan org yg transgender mcm ni agaknye ye? Rasa pelik plak aku wpun itu antara dia dgn tuhan, tp mcm menggalakkan & support dorg. Boleh pulak ckp mcm tu, sedih tgk org melayu Islam camtu.

    • Cermin says:

      seluar dalam koyak pun masih boleh pakai kalau yg lain belum cuci. baik buruk manusia bukan kita untuk menghukum. org keji dia pun masih tersirat kebaikan dalam diri dia. terima kasih. kita ni dah ada org susah yg doakan kita ke??? marilah cermin diri sendiri.
      #aku bukan gay
      #setiap manusia istimewa

  2. Anonymous says:

    NEXT LAH.

  3. Anonymous says:

    whatever la…pondan ting tong.

  4. Anonymous says:

    Jahil takpe, boleh belajar. Tapi bila sombong, nak ajar apa pun tak masuk.

  5. Anonymous says:

    Tak peliklh bila statement tu dpd si bapuk ni..dh sah dia ni umat Nabi Lut..Nam jahanam..
    Harap dia bertaubat sblum terlmbt..DOA yg baik2 je lh
    .

Loading...