Written by Bella | September 20th, 2019

Isu tentang halal haram sesuatu produk dan boikot memang cukup hangat diperkatakan sekarang. Setiap orang mempunyai tafsiran dan pendapat berbeza mengenai perkara tersebut. Namun, tidak semua memahami apakah maksud sebenar aspek halal.

Baru-baru ini, tular mengenai status halal sebuah kedai kopi bukan Muslim yang popular di Pulau Pinang. Tiada pengiktirafan sijil halal dari pihak JAKIM meskipun ramai orang Islam gemar menikmati makanan di kedai tersebut.

fynn jamalfynn jamal halal haram

Terbaru, penyanyi Fynn Jamal terpanggil untuk mengulas mengenai isu berkenaan. Menurut Fynn, perkara ini terpulang kepada hak masing-masing untuk makan di kedai yang mereka yakin halal. Jika ada individu yang ragu-ragu, mereka tidak perlu menghasut serta mempengaruhi orang lain untuk boikot. Jangan menutup periuk nasi orang lain menggunakan alasan agama.

Perkara haram lain yang lebih besar

boleh pula

fynn jamalfynn jamal

Tak kisah nak buat ‘awareness’ tapi

jangan ajak benci-membenci

fynn jamal isu boikot

Apa pula pendapat anda tentang isu ini?

56 responses to Jangan Hasut Orang Lain Benci, Alasan Agama – Fynn Jamal Komen Isu Tidak Halal Dan Boikot

  1. sss says:

    UNLIMITED STUPIDITY !!!!

  2. Flynn Kamal says:

    Kedai makan Bee Wah kepunyaan chinese muslim …. Sedap betul makanan kat kedai tu ..datang penang try la ….sedap …

    Kata nak baikot non muslim saja kan

    .so datang la kedai Chinese Muslim ni ..dekat penang road berhadapan balai polis

    BMF….

  3. Sara Alia says:

    BMF duk bawah portfolio menteri mana yer? Zakir Naik bawah Jabatan mana? Tu isu negara ke atau isu pembangkang cari jalan nak raih kelangsungan politik? Dulu ok je tiba-tiba nak boycott bagai sembang macam wali tapi rasuah buat-buat lupa kenapa tak kecoh? Tabung Haji, Felda, Felcra, KWSP bawak la spanduk wei.

    • Naik Tocang says:

      Menteri Besar Malaysia Zakir Naik Tocang ….pergi la tolong muslim di Kashmir , zaki… Ni mcm tikus lari duduk kat Msia …. Bangang banggang melayu ni sokong gila kat naik tocang ni ….penunggang agama …cehhhh

  4. Jgn Jadi Lembu PASNO says:

    Permainan politik Bosscow..isu 1MDB satu dunia tahu..siasata..dan dakwaan telah pun berlaku..masih lagi nak berdalih..

Leave a Reply to Sara Alia Cancel reply