Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Jangan Bina Mahligai Atas Tangisan Seorang Isteri – Ustaz Ebit Lew

Dikala ada sesetengah pendakwah bebas bersikap mendiamkan diri, berat sebelah dan enggan memberikan sebarang komen mengenai tindakan PU Abu yang menceraikan isterinya ketika sedang hamil, Ustaz Ebit Lew bagaimanapun terpanggil untuk mengulas isu tersebut.

Menerusi coretan Ustaz Ebit di Facebook, beliau memesan kepada golongan suami untuk menghargai seorang isteri dan menjaga maruah mereka. Isteri adalah amanah Allah SWT untuk untuk dipimpin dan dibimbing ke syurga dan bukannya diceraikan sesuka hati. Setiap kekurangan pasangan sepatutnya diatasi bersama.

Advertisement

Dalam pernikahan, bahagia adalah ketika diri seorang suami juga memberi dan bukannya menuntut dan mendapatkan segalanya daripada isteri, sedangkan suami itu tidak pernah tunaikan apa Allah SWT mahu dalam pernikahan. Jangan jadi ibarat raja yang hanya tahu memerintah sahaja.

Kata-kata Ustaz Ebit Lew ini cukup mendalam maksudnya. Semoga ia juga dapat menjadi pengajaran buat semua orang di luar sana.

Sumber Berita : Facebook Ebit Lew

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

45 Comments

  1. Anonymous

    April 25, 2019 at 7:10 pm

    Semoga satu hari aku dapat berjumpa dengan ustaz ebit lew ni. Aku sangat suka dengan hujah2 dia. Sangat2 menye tuh hati dan buat kita insaf. Thank you ustaz.

  2. i am wonder

    April 24, 2019 at 2:14 pm

    si tukang dislike ni tak suka ustaz ebit liew ke tak suka PU abu? kompius plak. tolong munculkan diri ahli persatuan pendislike malaysia. nk tengok post aku ni berapa kali plak dia nk dislike

  3. Aunty R

    April 24, 2019 at 9:54 am

    Kesiaannya.. Gigih dislike setiap komen orang. Pasti kerja orang yang sama kn? Hihi.. All the best untuk kegigihan anda. Ianya sedikit pun tak akan dapat menyembunyikan keburukan atau menutup kebenaran. Semua orang dah tau. Malaysia, Brunei.. Pada bekas isteri Pak Abu, bertabahlah. Allah kan ada..

  4. Anonymous

    April 23, 2019 at 8:53 pm

    byk dislikes.. lain dr kebiasaan
    aku sempat baca iium confession dari bekas isteri abu tu si ain… sblm story kene delete

    hana ni jenis janda keparat.. mak abu sendiri ade tegur jgn ganggu rumahtangga abu&ain… janda ni xpeduli.. tabur duit kt abu, tabur hadiah, sponsor percutian dgn abu, sponsor body sekali
    … masa abu g umrah pun menipu ain.. sambung bertawaduq 2minggu lagi konon.. xkasi ain amik kt airport walhal balik kl si janda tu jemput bwk g bercuti.. 2minggu lepas nafsu lain mcm syok abu ni dpt berzina dgn mak janda… hana azraa tu smpi terrrrr MENGANDUNG…
    abu bagitau ain antara sbb nk kawin hana gara2 dah terlanjur & janda tu dah gugurkan baby.. ala2 nk bertanggungjawab gitu…
    seriously lah.. kalo hana azraaa si janda ni xberduit.. ingat abu ni pandang ker.. abu tu mata duitan tau x !!!

    • Anonymous

      April 24, 2019 at 2:31 pm

      mari kita boikot brg dia..maka lpas ni sale x ada. Marilah semua

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top